آرم بنز متعلق به معماری ایرانی است!!!

اهالی شهر نظنز در نامه‌ای به شرکت مرسدس بنز اعلام کرده اند نوشته ستاره سه گوش این شرکت الهام گرفته از نشانه‌های معماری ایرانی است. آنها با ارائه مستندات خود می گویند این نوع تزئینات در مسجد جامع نطنز قابل مشاهده است.
به گزارش خبرنگار مهر، شرکت مرسدس بنز طراحی آرم خود را که همان ستاره سه پر است، نشان دهنده تسلط این شرکت بر زمین، دریا و آسمان می داند که برای اولین بار روی دایملر ۱۹۰۹ (قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان) دیده شد و ترکیبی بود برای نشان دادن تاج افتخار بنز در تاریخ ۱۹۲۶.

نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره نیز در سال ۱۹۳۷ طراحی شد.

 

 

sY1402471518ff

مسجد جامع نطنز

محمد رضا رشیدی یکی از اهالی نطنز که امسال دبیری جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی را نیز برعهده گرفت به خبرنگار مهر گفت: چندی پیش همراه برخی از اهالی نطنز نامه ای را به شرکت بنز نوشته و توضیح دادیم که اگر این شرکت چند سال است سابقه فعالیت دارد و این آرم را برای معرفی محصولاتش انتخاب کرده است اما در ایران از چند صد سال پیش این آرم به عنوان تزئینات معماری استفاده می شود. آن طور که در طراحی ها و گرافیک معماری ایرانی اسلامی به کار برده شده در تزئینات مسجد جامع نطنز هم می شود این طرح را دید.

eE1402471520

وی گفت: می دانیم ممکن است طراحی این آرم اتفاقی بوده باشد ولی به هرحال این موضوع قابلیت پیگیری دارد و می خواهیم مسئولان این شرکت اعلام کنند پیش از این، چنین نشانی در ایران وجود داشته است.

*عکس از مرجان حاجی رحیم
* به نقل از خبرگزاری مهر

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



۱۰ نظر on “آرم بنز متعلق به معماری ایرانی است!!!”

  • بی ادعا wrote on ۲۲ خرداد, ۱۳۹۳, ۱۶:۲۹

    نمی فهمم مردم نطنز با این کشف بسیار مهم دنبال اثبات چه چیزی هستند؟!!! بابا آخه اگه به قول شما از معماری ایرانی الهام گرفتند موتور بنز رو که کپی نکردند! شکل و فرم ماشینهاشون رو که کپی نکردند! آیا مردم نطنز از شرکت بنز فقط آرمش رو فهمیدن!؟؟؟ در ضمن شباهت نقش ها یه موضوعی است که همیشه در طول تاریخ به دفعات مشاهده شده است.
    لطفاً خودمون رو بیشتر از این مسخره خاص و عام نکنیم. من که خیلی خنده ام گرفت، شرکت مرسدس بنز رو نمی دونم!!!

  • مدیر سایت wrote on ۲۳ خرداد, ۱۳۹۳, ۱۸:۳۰

    با سلام
    برای ما هم جای بسی تعجب بود.
    معمار نیوز

  • پژمان wrote on ۲۳ خرداد, ۱۳۹۳, ۲۲:۴۸

    من دیگه حرفی ندارم!!!!!

  • shina wrote on ۲۴ خرداد, ۱۳۹۳, ۹:۵۱

    بهتره قبل از اینکه هر کسی با هر تخصصی یه نظریه اعلام کنه خیلی هم سریع تو دنیا مطرحش کنه با چند نفر متخصص مشورت کنه! آقای دبیر جشنواره گیاهای دارویی و طب سنتی شما در زمینه امور معماری و گرافیک و خودرو سازی و طراحی برند و… هم متخصصین؟!؟!؟!؟!

  • niloofar wrote on ۳ تیر, ۱۳۹۳, ۱۴:۴۰

    وااااااااااااااااااااای … اگه هر کس به کار خودش رسیدگی کنه و تو کار صاحب نظرا دخالت نکنه و نظر فنی نده واقعااااا فرهنگ ایران و اصلیت ایران حفظ می شه …

  • keyvan wrote on ۱۲ تیر, ۱۳۹۳, ۰:۱۱

    من فقط سکوت میکنم..

  • ابوالفضل wrote on ۱۴ مرداد, ۱۳۹۳, ۱۳:۳۹

    آفرین به نکته مهمی اشاره کردی اگه لطف کنی نظرت رو در مورد BMW بگی امشب هم با شادی میخوابم 
    🙂

  • نیما wrote on ۲۶ مهر, ۱۳۹۵, ۱۳:۳۲

    آخه این دو تا شباهتی هم ندارن!
    ….

  • س.ش wrote on ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۶, ۱۶:۳۸

    عزیزم معمار مسجد که آرم و نشانه طراحی نکرده. یه نگاه عاقلانه به کلیت این تصویر بندازی میفهمی چیو طراحی کرده . عجبا؟قبلا چنین نشانی در ایران وجود داشته؟شما به یه .. گره از تزیینات معماری میگین نشان؟
    اصلا که چی. الان صاحب کمپانی بنز میشین شما ؟ واقعا نامه نوشتین؟ بیخیااااااااال …. شانس آوردیم جوکمون نکردن والا

  • آریا محبوبی wrote on ۲ آذر, ۱۳۹۶, ۱۷:۴۴

    دوست عزیز ارم شرکت بنز یه شکل گرد هستش نه مکعب این طرحی که شما میگی آرم بنزه در اصل ستون ها یا محل برخورد مکعب هستش و در قدیم واسه اینکه تو تصویر دو بعدی یتونی مکعب رو نشون بدی باید از روش کنار هم قرار دادن سه لوزی هم اندازه استفاده کنی و هیچ ربطی به طراحی لوگوی شرکت المانی بنز ندارد که ندارد

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook