فراخوان مسابقه معماری دومرحله ای طراحی تالار فرهنگی-اجتماعی شهر جدید پرند

بروزرسانی مورخ ۹۹/۳/۱۰:
اطلاعیه شماره ۱۰- مسابقه معماری طراحی تالار اجتماعی- فرهنگی شهر جدید پرند
هیئت اجرایی مسابقه معماری طراحی تالار فرهنگی- اجتمای شهر پرند ضمن تشکر و قدردانی از معماران و شرکت کنندگان عزیز و گرامی بابت همراهی و ارسال مستندات مسابقه معماری و با توجه به پایان یافتن مهلت ارسال مدارک مرحله دوم مسابقه مورخ ۹۹/۲/۳۱، به اطلاع میرساند؛ نحوه و زمان داوری و اعلام اسامی برندگان نهایی و همچنین برگزاری مراسم تشکر و قدردانی و اهدای جوائز برندگان نهایی مسابقه معماری با در نظر گرفتن شرایط بحران کرونا و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی و اداری، متعاقباً اعلام میگردد.

بروزرسانی مورخ ۹۹/۲/۲۹:
اطلاعیه شماره ۹- مهلت ارسال و نحوه ی ارائه آثار مرحله دوم مسابقه معماری طراحی تالار اجتماعی- فرهنگی شهر جدید پرند 
پیرو اطلاعیه شماره ۷ مبنی بر تمدید مهلت ارائه آثار مرحله دوم مسابقه تا تاریخ ۹۹/۲/۳۱ و اطلاعیه شماره ۸ مبنی بر یادآوری تاریخ و نحوه ارائه طرح های معماری، به استحضار کلیه شرکت کنندگان مسابقه معماری تالار شهر پرند میرساند:
در آگهی های قبلی بنا به درخواست شرکت کنندگان و لزوم حفظ سلامت طراحان و معماران عزیز در مقابل ویروس کرونا ، مهلت ارائه آثار از ۲۵ فروردین ۹۹ به ۳۱ اردیبهشت ۹۹ افزایش یافته بود، که اکنون با توجه به تداوم بحران کرونا و برای رفاه حال شرکت کنندگان مرحله دوم مقرر گردیده، نسخه دیجیتال کلیه آثار مطابق با فهرست اعلامی اطلاعیه های قبلی، در سایت مسابقه بارگذاری، و فایل های اتوکد نقشه ها و سایر فایل های شیت های طراحی شده به آدرس پست الکترونیکی rmemarr@gmail.com ارسال گردد.
از آنجا که شرکت عمران شهر جدید پرند در نظر دارد پس از عادی شدن شرایط و اتمام بحران کرونا نسبت به برگزاری نمایشگاه معماری از مجموعه آثار برندگان مسابقه اقدام نماید، لذا ضمن آگاهی از دشواری ارسال نسخه های چاپی و قدردانی از همکاری شرکت کنندگان، به اطلاع می رساند لازم است نسخه های چاپی شیت های مسابقه نیز حداکثر تا تاریخ ۱۵ خرداد ۹۹ ارسال گردد. اما به جهت تسهیل ارسال آثار، شرکت کنندگان محترم میتوانند آثار مرحله دوم را به آدرس (تهران- بالاتر از میدان ونک- خیابان شهید خدامی- پلاک ۲۵- شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید- دفتر معماری و شهرسازی- کد پستی: ۱۹۹۴۶۴۵۴۸۴) ارسال نمایند.
شرکت عمران شهر جدید پرند با عنایت به رسالت آبادانی و ارتقائ هویت شهری، خود را مکلف میداند علی رغم حوادث و بحران هایی که در سال گذشته و سال جاری رخ داد، مسوولیت برگزاری مرحله دوم مسابقه و داوری آثار بر اساس نظرات هیات محترم داوران را به نحو احسن به اتمام رسانده، و کلیه تعهدات مسابقه از جمله اهدای جوایز برندگان را به حول و قوه خداوند متعال اجرایی نماید.
باشد که به پشتوانه سعه صدر، همکاری و مشارکت طراحان و معماران عزیز، مسابقه معماری پرند به الگویی ارزنده در طراحی فضاهای شهری فاخر و انسان محور تبدیل شود، و زین پس شاهد برگزاری مسابقات معماری بیشتری توسط مدیران شهری باشیم.
(کمیته اجرایی مسابقه معماری طراحی تالار فرهنگی- اجتماعی شهر جدید پرند)

بروزرسانی مورخ ۹۹/۲/۲۷:
اطلاعیه شماره ۸- مهلت ارسال و نحوه ی ارائه آثار مرحله دوم مسابقه معماری طراحی تالار اجتماعی- فرهنگی شهر جدید پرند (۹۹/۲/۳۱)
بدینوسیله به اطلاع شرکت کنندگان محترم راه یافته به مرحله دوم مسابقه طراحی تالار فرهنگی- اجتماعی شهر جدید پرند میرساند در خصوص ارسال مدارک و مستندات مرحله دوم مسابقه، ضمن رعایت موارد خواسته شده و نحوه ی ارائه در اطلاعیه سوم، نکات زیر مورد توجه قرار گیرد.
۱- بر روی مدارک ارسالی نباید نام، عکس، لوگو یا نشانه و اطلاعات دیگری از شرکت کنندگان قرار گیرد.
۲- برای مرحله دوم مسابقه حداکثر هفت شیت (۷۰ * ۱۰۰) سانتیمتر به دبیرخانه با موارد خواسته شده مطابق با اطلاعیه سوم به صورت چاپی با کیفیت و خوانایی مناسب به آدرس ذیل ارسال گردد.
(تهران، کیلومتر ۳۰ اتوبان تهران ساوه، شهر جدید پرند، بلوار امام خمینی (ره)، شمال فاز ۴، خیابان ۲۲ بهمن، خیابان ۱۲ فروردین، روبروی درمانگاه سلام، شرکت عمران شهر جدید پرند)
۳- همچنین ارسال لوح فشرده CD)) طرح ها شامل موارد خواسته شده مطابق با اطلاعیه سوم (احجام طرح و تصاویر سه بعدی) و نقشه ها با فرمت اتوکد ۲۰۱۰ جهت بررسی دقیق تر نقشه ها توسط هیات داوران الزامی است.
تذکر: درج کد شناسایی دریافت شده در مرحله اول بر روی شیت ها الزامی است.
۴- آپلود شیت های (۷۰ * ۱۰۰) سانتیمتر با فرمت pdf در سایت مسابقه الزامی است.
۵- مهلت ارائه آثار تا مورخ ۹۹/۲/۳۱ قطعی بوده و تمدید نمیگردد.
(کمیته اجرایی مسابقه معماری طراحی تالار فرهنگی- اجتماعی شهر جدید پرند)

بروزرسانی مورخ ۹۹/۲/۲:
اطلاعیه شماره ۷- تمدید مهلت ارائه آثار مرحله دوم مسابقه
بدینوسیله به اطلاع میرساند؛ با عنایت به درخواست ۱۰ گروه منتخب راه یافته به مرحله دوم مسابقه طراحی تالار فرهنگی- اجتماعی شهر پرند (City Hall) و با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در ماه های اخیر مهلت ارائه و ارسال نقشه ها و مدارک مرحله دوم مسابقه، تا تاریخ ۹۹/۲/۳۱ تمدید میگردد.
(کمیته اجرایی مسابقه معماری طراحی تالار فرهنگی- اجتماعی شهر جدید پرند)

بروزرسانی مورخ ۹۸/۹/۲۵:
بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه؛ نتایج مرحله اول مسابقه طی ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۹/۱۷:
بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه؛ با توجه به درخواست تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان جهت افزایش زمان تحویل مرحله اول، همچنین با نوجه به اختلالات اینترنتی و موافقت داوران و کارفرما بدینوسیله به اطلاع میرساند که تاریخ تحویل مرحله اول پروژه تالار اجتماعی فرهنگی شهر پرند تا آخر ساعت اداری روز ۱۹ آذر میباشد.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۹/۳:
بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه؛ تاریخ تحویل مرحله اول تا ۱۴ آذر ماه ۹۸ تمدید گردید.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۷/۸:
فایل مدارک موردنیاز و بندهایی از فراخوان توسط برگزارکننده، اصلاح و یا اضافه گردید که در قالب بندهای سبز رنگ در متن فراخوان درج شده است.
(لازم به ذکر است این اصلاحات در سایت مسابقه نیز اعمال گردیده است)

بروزرسانی مورخ ۹۸/۷/۶:
فایل پاورپوینت و شماره تماس صحیح در خبر درج و بروزرسانی گردید.

برگزارکننده و کارفرما:
شرکت عمران شهر جدید پرند از شرکت های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید وابسته به وزارت و شهرسازی می باشد.

موضوع مسابقه: طراحی تالار شهر (مرکز فرهنگی اجتماعی شهر جدید پرند (City hall))

مقدمه:
شرکت عمران شهر جدید پرند بر اساس مصوبه هیئت مدیره و پیش بینی طرح جامع شهر در نظر دارد که طراحی تالار فرهنگی-اجتماعی شهر پرند را طی دو مرحله به مسابقه بگذارد.

اهداف طرح:
هدف مسابقه مرحله اول به مشارکت گرفتن نقطه نظرها، دانش، تجربه و خلاقیت عمومی معماران و شهرسازان ایرانی، برای مشخص کردن رویکرد، مفهوم و ایده های طراحی مناسب برای تالار اجتماعی-فرهنگی پرند می باشد. شهر در حال ساخته شدن و پر شدن است و زمین در نظر گرفته شده در فاز شش توسعه پرند قرار گرفته است. پرسش و درخواست اصلی و اساسی کارفرما این است: کدام معماری برای ساماندهی تالار اجتماعی-فرهنگی شهری که در حال شکلگیریست، مناسب ترین است؟ کارفرما خواهان آنست که سازمان فضایی تالار اجتماعی فرهنگی شهر پرند بعنوان یک قلمرو همگانی بتواند در شکلگیری شخصیت شهر نقشی تأثیرگذار داشته باشد. سایر اهداف مورد نظر برای طراحی این تالار اجتماعی-فرهنگی شهر پرند عبارتند از:
– تقویت جریان زندگی شهری، روزانه و شبانه؛ به منظور ایجاد یک مرکز شهری چند عملکردی با هدف ارتقای سرزندگی شهری؛
– رویاروئی بهره‌برداران با فضایی “رویداد مدار” و در نظر گرفتن فضاها و عملکردهای مناسبی برای زندگی روزانه و شبانه این مجموعه؛
– تشویق به حضور هرچه بیشتر خانواده‌ها، زنان و جوانان در این مرکز و فراهم کردن ایمنی برای کودکان و سالمندان؛
– فراهم شدن امکانات فضایی-مکانی برای تولید چیدمان (هنر اینستالیشن)، هنر اجرا (پرفورمنس ارت)، هنر مردمی (public art) صنایع دستی و دیگر صورت های آفرینش های هنری از طریق حضور سازندگان و هنرمندان در این سایت و ایجاد نوعی کارآفرینی؛
– چند مقیاس بودن عملکردها، مقیاس هائی که از پیرامون سایت شروع می‌شوند و تا مقیاس های شهری و فراشهری پیش می روند؛
– متصل شدن با پهنه های بلافصل شهر و فراهم آوردن پیوند بین فازهای توسعه یافته ۱ و ۲ و ۳ با فازهای دیگر در حال شکلگیری؛
– توجه جدی به فرایند اجرا شدن طرح و کیفیت اجرا و در نظر داشتن تصویری از هزینه ها و برآورد مالی طرح، به ویژه در مرحله دوم مسابقه؛
– خواست کارفرما در مرحله دوم پرورش و پردازش ایده ها و ارائه نقشه های شهرسازی و معماری در حد فاز یک می باشد.

معرفی سایت:
سایت تالار اجتماعی فرهنگی شهر جدید پرند واقع در فاز ۶ برِ بلوار مجهز قرار دارد. مساحت سایت مورد نظر ۳/۶ ۳/۵ هکتار و در شمال محور مجهز واقع شده است. در شمال آن بافت مسکونی کم تراکم، در شرق فضای سبز عمومی و تجاری، در غرب معبر ۴۵ متری و بافت مسکونی و در جنوب آن نیز بلوار چهار بانده به عرض ۸۰ متر (محور مجهز) قرار دارد.

نحوه برگزاری مسابقه: دو مرحله ای

شرایط شرکت کنندگان:
در مرحله اول، عموم فارغ التحصیلان و دانشجویان معماری و شهرسازی، شامل شخصیت‌های حقیقی و حقوقی می توانند در این مسابقه شرکت کرده و ایده و پیشنهادهای خود را ارائه دهند. طرح های برنده شده در مرحله اول به مرحله دوم مسابقه ورود پیدا خواهند کرد.
تذکر: طرح ها می باید قابلیت اجرا داشته باشند.
شرکت کنندگان می بایست آگاه باشند که رابطه نَسبی و سَببیِ درجه اول و دوم با داور ها و مدیر مسابقه نداشته باشند، در صورت مشخص شدن، طرح شرکت کننده از فرایند مسابقه حذف خواهد شد.

نحوه تحویل مدارک مسابقه:
مدارک ارسالی در موعد مقرر برای مرحله اول به صورت دیجیتال و به شرح زیر می باشند:
۱. فرم مشخصات شرکت کننده/ شرکت کنندگان؛
۲. اسلاید شامل تمامی ایدئوگرام ها، دیاگرام ها، ترسیمات سه بعدی، متن ها و تحلیل ها؛
اسلایدها در قطع آ-سه (A3) قابلیت چاپ داشته باشند، با کیفیت تصویر سیصد دی پی آی (۳۰۰dpi) در فرمت یک PDF با حجم حداکثر ۱۵MB ارائه شوند، جوهر اندیشه و توضیح ایده ها حداکثر در ۱۰۰ کلمه بر روی اسلاید ها آورده شود. توجه شود که در زمان داوری، اسلایدها بر روی صفحه نمایش داده (project) میشوند. توضیحات کلی نیز باید حداکثر در ۵۰۰ کلمه در یک صفحه A4 به صورت یک فایل PDF جداگانه ارائه شود. بر روی مدارک ارسالی نباید نام، عکس، لوگو یا نشانه و اطلاعات دیگری از شرکت کنندگان قرار گیرد. فرم ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز در همین صفحه قابل دانلود است، این فرم باید توسط شرکت‌کنندگان تکمیل و امضا شود و به همراه مدارک مرحله اول آپلود و ارسال شود.
ارسال همزمان فرم مشخصات و مدارک خواسته شده به منزله شرکت در مسابقه می باشد و شرکت کننده پس از ارسال و معلوم شدن کفایت مدارک یک شناسه پیگیری دریافت می‌کند. پیگیری های آتی از طریق این شناسه میسر خواهد بود. ارسال ناقص و یا مازاد مدارک به حذف شرکت کننده منجر می‌شود.

هیئت داوران:
داوران مسابقه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
– فرهاد احمدی
– مهرداد ایروانیان
– محمدرضا حافظی
– شاهین حیدری
– رضا دانشمیر
– مهری دهبان (داور علی البدل)
اعضای هیئت داوران در فرایند تدوین فراخوان به طور موثر مشارکت داشته‌اند.

مدیر مسابقه:
محمدرضا حائری مازندرانی

شورای سیاستگذاری:
– دکتر داوودپور؛ عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید
– دکتر وطن خواهی؛ مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند
– مهندس صمیمی فر؛ عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدیدپرند

کمیته اجرایی:
– ریاست کمیته اجرایی: مهندس صمیمی فر؛ عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند

– مهندس اویسی؛ معاون مسکن وشهرسازی شرکت عمران شهر جدید پرند
– مهندس زنده دل؛ کارشناس معماری و شهرسازی شرکت عمران شهر جدید پرند
– مهندس قزوینی؛ کارشناس معماری و شهرسازی شرکت عمران شهر جدید پرند
– مهندس قسمتی؛ مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند

جوایز:
برندگان مرحله اول: ۱۰ نفر، هر کدام ۳ میلیون تومان+لوح تقدیر

برندگان مرحله دوم: سه نفر؛
نفر اول: ۲۰ میلیون تومان+لوح تقدیر
نفر دوم: ۱۷ میلیون تومان+لوح تقدیر
نفر سوم: ۱۵ میلیون تومان+لوح تقدیر

پس از داوری مرحله اول، ۱۰ طرح برگزیده خواهد شد. نام و طرح شرکت کنندگان برگزیده در یک بروشور به چاپ خواهد رسید. نام برندگان طی نشستی رسمی در رسانه‌ها اعلام و به هر ۱۰ برنده مبلغ ۳ میلیون تومان جایزه و لوح تقدیر اهداء خواهد شد. با برگزاری مراسم مسابقه در مرحله اول از ۱۰ برنده برای حضور در مرحله دوم دعوت می شود. در پایان مرحله دوم مسابقه کارفرما با یکی از برندگان اول تا سوم که طرح شان مناسب برای اجرا باشد قرارداد امضاء خواهد نمود. در صورتیکه اجرایی بودن هر سه طرح از تصویب داوران گذشته باشد، کارفرما در خصوص انعقاد قرارداد طراحی با یکی از نفرات اول تا سوم مخیر است.

برنامه زمانبندی:
با توجه به انتشار فراخوان در مهر ماه ۱۳۹۸ برنامه زمانی مسابقه آغاز شده و شرکت کنندگان نیاز به ثبت نام ندارند. ارسال طرح در زمان مقرر به همراه فرم مشخصات الزامی است. برنامه‌زمانبندی مسابقه به شرح زیر می باشد:
– تاریخ تحویل مرحله اول مسابقه: ۲۹ الی ۳۰ آبان ۱۳۹۸ (ارسال طرح به همراه فرم مشخصات) تمدید: تا ۱۴ آذر ۹۸  تمدید: تا ۱۹ آذر ۹۸
– تاریخ داوری مرحله اول و اعلام اسامی برندگان: ۱۰ آذر ۱۳۹۸   ۱۰ دی ماه ۹۸
– برگزاری نشست رسانه ای برندگان مرحله اول: ۱۵ آذر ۱۳۹۸
– شروع مرحله دوم: ۱۶ آذر ۹۸
– تحویل مرحله دوم: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸  ۲۵ فروردین ۱۳۹۹  تمدید: تا تاریخ ۹۹/۲/۳۱
– ارسال نسخه های چاپی شیت های مسابقه جهت نمایشگاه: حداکثر تا تاریخ ۱۵ خرداد ۹۹
– داوری مرحله دوم و اعلام نتایج: اردیبهشت ۱۳۹۹
– برگزاری نشست رسانه ای مرحله دوم: اردیبهشت ۱۳۹۹

کارفرما متعهد می شود که جوایز مسابقه را در نشست رسانه ای به برندگان اهدا کند. بنا به شرایط ذکر شده کارفرما با یکی از سه برنده قرارداد امضا خواهد کرد و در ادامه طراح می‌بایست متخصصین تیم اجرایی خود را معرفی نماید.

دریافت مدارک موردنیاز:
دانلود فایل اولیه فراخوان 
دانلود فایل نهایی فراخوان
فایل پاورپوینت، نقشه‌ها و مدارک موردنیاز متعاقباً بروزرسانی خواهد شد.
دانلود فایل پاورپوینت
دانلود فایل تصاویر۱

دانلود فایل تصاویر۲
دانلود فایل نقشه ها
دانلود فایل اتوکد طرح تفصیلی
دانلود فایل اتوکد توپوگرافی 
دانلود فرم ثبت مشخصات

بازدید از زمین مسابقه:
علاقمندان می توانند جهت هماهنگی برای بازدید از ساعت ۱۵ الی ۱۶ زمین با مهندس رضا قزوینی تماس حاصل نمایند.
تلفن تماس شرکت عمران: ۵۶۷۹۰۰۳۵۸ شماره صحیح: ۸-۵۶۷۹۰۰۳۶ (داخلی ۲۵۴) روابط عمومی (داخلی ۲۳۴ و ۲۰۲)
تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۸۱۳۸۱۰ ساعت تماس : ۱۵ الی ۱۶
علاقمندان میتوانند برای طرح پرسشهای فنی و موضوعی با آدرس ایمیل مدیر مسابقه، محمدرضاحائری مازندرانی ارتباط برقرار کنند:
Andishe.Iranshahr@ yahoo.com
سایت مرتبط: parand.ntdc.ir
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۶ نظر on “فراخوان مسابقه معماری دومرحله ای طراحی تالار فرهنگی-اجتماعی شهر جدید پرند”

  • امیر wrote on ۲ آذر, ۱۳۹۸, ۱۶:۵۷

    سلام
    با توجه به مشکلات اخیر در اینترنت آیا امکان تغییر زمان ارسال فابلها برای این مسابقه وجود دارد.

  • دبیر سرویس خبر wrote on ۳ آذر, ۱۳۹۸, ۱۹:۴۲

    با سلام
    بنا بر اعلام دبیرخانه ی “مسابقه معماری دومرحله ای طراحی تالار فرهنگی-اجتماعی شهر جدید پرند”؛ زمان تحویل مرحله اول مسابقه، تا ۱۴ آذر ماه ۹۸ تمدید گردید.

    با احترام
    تحریریه معمارنیوز

  • کاوه همتیان wrote on ۲۳ آذر, ۱۳۹۸, ۱۳:۲۷

    تاریخ داوری مسابقه معماری دومرحله ای طراحی تالار فرهنگی-اجتماعی شهر جدید پرند چه زمانی میباشد؟

  • دبیر سرویس خبر wrote on ۲۴ آذر, ۱۳۹۸, ۱۷:۲۸

    با سلام
    پیرو تماس تلفنی با دبیرخانه مسابقه؛ زمانبندی مسابقه پس از تمدید مهلت ارسال آثار، هنوز نهایی نگردیده است، به محض اعلام دبیرخانه، در خبر فراخوان در معمارنیوز بروزرسانی خواهد شد.

    با احترام
    تحریریه معمارنیوز

  • مازیار wrote on ۳ دی, ۱۳۹۸, ۱۴:۲۹

    باسلام.اعلام نتایج مرحله اول چه تاریخی است؟

  • دبیر سرویس خبر wrote on ۳ دی, ۱۳۹۸, ۱۸:۱۵

    با سلام
    بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه؛ نتایج داوری مرحله اول مسابقه تا تاریخ ۱۰ دی ماه اعلام خواهد شد.

    با احترام
    تحریریه معمارنیوز

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook