فراخوان مسابقه طراحی سرویس بهداشتی عمومی

فراخوان مسابقه طراحی سرویس بهداشتی شهری

مخاطبان محترم به تذکر درج شده از سوی معمارنیوز در متن فراخوان توجه نمایند.

برگزارکننده: سازمان زیباسازی شهر تهران

امروزه سطح و کیفیت ارائه خدمات عمومی در شهرهای توسعه‌یافته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از این جهت، سرویس‌های بهداشتی و بهره‌مندی خدمات آنها از ملزومات فضاهای شهری قلمداد می شود. سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری، عامل مهم و موثری در پاکیزگی و افزایش نظافت و بهداشت شهری بوده و توسعه آن می تواند گامی اساسی در تقویت رویکرد بهداشت عمومی باشد. در این راستا، سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف انتظام بخشی و هماهنگ سازی خدمات عمومی شهری و طراحی سرویس های بهداشتی، جهت جلوگیری از اقدامات موضعی ناهماهنگ، در نظر دارد، طراحی ساختمان مجموعه های سرویس بهداشتی را از طریق برگزاری فراخوان عمومی، به مسابقه بگذارد.

الزامات طراحی:
الف- فضاهای مورد نظر برای اجرای ۶ چشمه سرویس معمولی ایرانی و دو چشمه سرویس گروه های ویژه معلولین (با ضوابط پیوست) و فضای نگهبانی، اتاق مادر و کودک و نیز سایر فضاهای پیشنهادی طراح به منظور افزایش تنوع خدمات ارائه شده و درآمدزایی با هدف خود نگهداشت سرویس ها در نظر گرفته شود. (ارائه خدمات، تبلیغات و موارد مشابه می‌تواند به عنوان راهکار درآمدزایی پیش بینی شود)
ب‌- مسافت زیر بنای مطلوب برای مجموعه حدود ۱۰۰ مترمربع می باشد.
ج‌- حداقل مساحت ها با توجه به تامین استانداردها و ضوابط طراحی تعیین گردد.
ح‌- مصالح و تجهیزات مورد استفاده در سرویس ها می بایست در عین مقاومت و مناسب بودن، با در نظر گرفتن صرفه زمانی و صرفه هزینه ای انتخاب گردیده و از مصالح ناهمگون، گران قیمت و تجملاتی پرهیز گردد
خ‌- طراحی‌کلی بدنه های سرویس بهداشتی به خصوص ورودی ها، واجد اهمیت بوده و ضروری است ضمن پرهیز از الحاقات اضافی، از عناصر و فرم های نمادین برای تعریف و تمایز این ساختمان ها در سطح شهر بهره گیری شود.
د‌- طرح های ارائه شده باید قابلیت تکرار، تولید و ساخت را داشته باشد.
ذ‌- طراحان باید تمامی معیارهای ضوابط مناسب سازی برای معلولان و کم توانان را رعایت نمایند. (الزامات طراحی به پیوست)
ر‌- طراحان می توانند از هر نوع نوآوری در استفاده از مواد و تجهیزات و منابع تجدیدپذیر استفاده نمایند.

توصیه های عمومی طراحی:
ز‌- توجه به تدابیر پایه طراحی برای مجموعه سرویس های بهداشتی شهری به ویژه جداسازی دسترسی خانم ها و آقایان، در نظر گرفتن دید و نظارت مناسب نگهبان و پرسنل امور نظافتی الزامی است.
س‌- نحوه استقرار توده بنا بر روی سطح زمین و یا زیر زمین به عهده طراحان می‌باشد.
ش‌- طراحان می بایست پیشنهادات خود را با تأکید بر مسائل زیست محیطی و بهداشتی و با در نظر گرفتن اصول بهینه سازی و صرفه اقتصادی و نیز قابلیت نگهداری هر چه مناسب تر ارائه نمایند.
ص‌- توجه به جذابیت های بصری طراحی و جنبه های زیبایی شناسانه، علاوه بر کارآیی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ض‌- سرویس های بهداشتی در حاشیه معابر اصلی شهر از جمله بزرگراه ها یا معابر شریانی درجه یک و فضای باز شهری از جمله بوستان ها، مکان یابی می شود. از اینرو، با توجه به تفاوت های این دو گونه مکان‌یابی، به سبب ماهیت همجواری آنها، تأکید می شود، چارچوب مشترکی در طراحی هر دو گونه فوق با هدف خوانایی و هماهنگی محیطی مجموعه سرویس ها به کار گرفته شود.
ط‌- کلیت حجمی طرح باید در یک توده ساختمانی پیشنهاد داده شود و از ترکیب احجام متعدد پرهیز گردد. بدیهی است طراحی حجم مورد نظر ساختمان با روش ها و مهارت های طراحانه، می تواند عاملی در جهت خوانایی و شاخص سازی سرویس ها باشد.

نحوه ارائه طرح:
ظ‌- لوح فشرده حاوی فایل کامپیوتری طرح؛ در قالب نرم‌افزارهای SketchUp, Auto CAD, MAX ,PDF
ع‌- فایل تصاویر از زوایای مختلف و مورد نظر طراح (به تعداد کافی و با فرمت JPG ,PDF)
ج‌- طرح های پیشنهادی در دو شیت ۷۰*۵۰ (فوم برد) ارائه گردد و هر یک از شیت ها به یکی از دو گونه یادشده “بند ط” اختصاص یابد (یک شیت به منظور طراحی گونه مختص فضاهای سبز شهری و یک شیت مربوط به حاشیه بزرگراه ها)
ح‌- شیت ها می بایست، حاوی تمامی اطلاعات طرح و جزییات طراحی باشد و در آنها ارائه ایده، روند طراحی همراه با مقطع عرضی، طولی و پرسپکتیو گنجانده شود.
خ‌- دریافت آثار تنها از طریق مراجعه به دبیرخانه مسابقه واقع در اداره طراحی شهری (آدرس ارائه شده) و منوط به دریافت رسید می باشد.
د‌- مشخصات کامل شرکت کنندگان اعم از حقیقی و حقوقی، می بایست در یک برگ ضمیمه و جدا از شیت طراحی ارائه گردد. (از ذکر نام و مشخصات طراح و یا طراحان بر روی شیت ارائه اثر خودداری نمائید. (آثاری که نام و مشخصات شرکت کنندگان بر روی شیت طراحی قید شده باشد دریافت نخواهد گردید)

چارچوب ارائه مشخصات شرکت کنندگان حقیقی و حقوقی:
ذ‌- شرکت در این فراخوان از طریق مراجعه و تحویل اثر به دبیرخانه و با ارائه مدارک زیر برای متقاضیان امکان پذیر می باشد:
ر‌- ارائه سوابق تحصیلی، علمی و اجرایی

مالکیت آثار:
ز‌- مالکیت حقوقی و معنوی کلیه آثار واصله به دبیرخانه مسابقه متعلق به این سازمان بوده و شرکت کنندگان پس از ارائه آثار حق انتشار و بازنشر طرح را در نشریات علمی و فضاهای مجازی نخواهند داشت. !!

” تحریریه معمارنیوز:
* تذکر: خواهشمند است مخاطبان این فراخوان، ضمن رعایت قوانین مسابقات، فایل “لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط” را مطالعه نموده و با آگاهی نسبت به حقوق خود به عنوان پدیدآورنده اثر، فراخوان این مسابقه را مدنظر قرار دهند.

دریافت فایل «لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط»
فصل دوم: حقوق پدیدآورنده؛
اول – حقوق معنوی
ماده ۱-۶: حق افشای عمومی اثر؛ پدیدآورنده حق تصمیم گیری نسبت به فاش کردن اثر برای عموم و تعیین زمان، نحوه و شرایط آن را دارد.
ماده ۷ – حقوق معنوی پدیدآورنده محدود به زمان و مکان نیست و غیرقابل سلب و غیر قابل نقل به دیگری است. اعمال این حقوق پس از مرگ پدیدآورنده به ترتیب با وصی یا وارث و در صورت فقدان وصی یا وارث یا عدم پیگیری توسط آنها، با دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. …

قابل ذکر است متاسفانه سازمان زیباسازی شهر تهران در فرم ثبت نام نیز، تمامی شرکت کنندگان را ملزم به تعهد در خصوص واگذاری حقوقشان نموده است! “

(هیئت داوران) به ترتیب حروف الفبا:
– مصطفی کاظمی اسفه
– یاسر جعفری مورکانی
– حیدر جهانبخش
– شاپور دیوسالار
– مرتضی تهرانی

جوایز مسابقه:
نفر اول: لوح یادبود + ۱۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم: لوح یادبود + ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم تا پنجم هر نفر: لوح یادبود + ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی

تاریخ های مهم:
مهلت ثبت‌نام:
 تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۹۸/۵/۲۳ تمدید شد.
مهلت ارسال آثار: پایان وقت اداری روز یکشنبه ۹۸/۶/۱۰ (مهلت دریافت آثار به هیچ عنوان تمدید نمیشود.)

* شرکت کنندگان گرامی توجه داشته باشند جهت ثبت نام و شرکت در مسابقه؛ میتوانند از زمان انتشار فراخوان تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۹۸/۵/۲۳ ، در طول روزهای هفته شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۳ نسبت به ارائه فرم ثبت نام و ارائه کپی کارت شناسایی ملی برای افراد حقیقی و ارائه کپی اساس نامه شرکت برای افراد حقوقی، صرفا با مراجعه حضوری اقدام نمایند.

• دریافت مدارک موردنیاز:
فرم ثبت نام
شیوه نامه

دبیرخانه مسابقه:
میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، نبش خیابان شیرودی، سازمان زیباسازی شهری تهران، طبقه سوم، مدیریت طراحی شهری
تلفن تماس: ۹۶۰۴۴۳۲۳
منبع: سازمان زیباسازی شهر تهران

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook