فراخوان بیست و ششمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

دبیرخانۀ جایزۀ جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بیست‌ و‌ ششمین دورۀ این جایزه را با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین بار طی سال گذشتۀ میلادی (۲۰۱۷) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.

بر این اساس دبیرخانۀ جایزۀ جهانی کتاب سال؛ از تمامی ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت میکند، یک نسخه از کتاب مورد نظر خود را برای شرکت در این دورۀ جایزه، به نشانی دبیرخانه ارسال نمایند.

برگزارکننده: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانۀ جایزۀ جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

موضوعات آثار ارسالی:

الف ـ مطالعات اسلامی:
کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمۀ متون اسلامی، قرآن‌ پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلام معاصر و غیره.

ب ـ مطالعات ایرانی:
کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمۀ آثار اندیشمندان ایرانی و غیره.

ویژگی‌های آثار ارسالی:
الف) برخوردار ی از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی؛
ب) بهره مندی از ارزش فرهنگی بسیار درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی؛
ج) تناسب حجم کتاب با محتوا، فصلبندی موضوع ها، رعایت هماهنگی فصول و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی؛
د) رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب های ترجمه شده؛
هـ) رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم، و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب های تصحیح‌ شده.

آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۱ شهریور‌‌ ماه ۱۳۹۷
زمان برگزاری: بهمن‌ ماه ۱۳۹۷

دبیرخانه:
تهران، میدان هفتم تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، ابتدای خیابان فجر، ساختمان شماره ۷، طبقه پنجم، دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
تلفن: ۸۸۸۶۱۳۲۰    فکس: ۸۸۸۶۱۳۲۲
ایمیل: bookaward@ketab.ir
سایت مرتبط: www.bookaward.ir
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook