نمایشگاه گروهی آبرنگ وآب‌مرکب باعنوان «قاب منظر ایرانی» بهمراه یک میزگرد

گالری نظرگاه برگزار می‌ نماید:
نمایشگاه گروهی آبرنگ و آب‌مرکب با عنوان «قاب منظر ایرانی»
منظر ایرانی در قاب نقاشی

بیانیه نمایشگاه:
نگاه هنرمندان عموماً به سوی ثبت عناصری سوق می‌یابد که بتواند جوهره و ذات موضوع مورد نظر را نشان دهد. هنرمند به دنبال نشان دادن دریافتی عمیق و واقعی از سوژه هنری است، وانگهی غالباً یا به ثبت موبه‌مو و کاملاً واقعی از اثر نمی‌پردازد – جز در سبک‌هایی که اساساً با این دید به سوژه هنری می‌پردازند – یا بخشی از واقعیت سوژه را انتخاب کرده و دست به ترسیم واقعی آن می‌زند که معرف واقعی همه سوژه باشد. نقاشی و از میان تکنیک‌های مختلف آن، «آبرنگ و آب‌مرکب» نوعی از نگاه اول را از نقاش به نمایش می‌گذارد. این تکنیک به دلیل نوع ابزار، رنگ و شیوه رنگ‌گذاری بیشتر امکان این را به هنرمند می‌دهد که با گزینش اجزا و عناصری منتخب از سوژه یا برداشتی ویژه و گاه متفاوت از عین واقعیت، ارائه بیان یا احساسی خاص از سوژه را برای نقاش میسر سازد.

«منظر»، امروزه دیسیپلینی نو در نگاه به محیط است. در علم منظر هر محیط عناصری ویژه دارد. عناصری که حقیقت و جوهره فضا و محیط را بیان می‌کند. این عناصر در دیسیپلین منظر، «عناصر منظرین» خوانده می‌شوند و مجموعه این عناصر در کنار یکدیگر، «منظرِ» یک سوژه را به نمایش می‌گذارد. منظر فرهنگی، منظر تاریخی، منظر شهری و … هر یک حاوی عناصر منظرین فرهنگ، تاریخ، شهر و … است؛ که بدانها شناخته و متمایز می‌شود. اگر نوع نگاه هنرمند را به هر سوژه هنری، نگاهی گزینش‌گر و از زاویه‌ای خاص برای بیان ذات و جوهره موضوع بیابیم، می‌توان این نگاه را نگاهی منظرین و اثر هنری را منظر سوژه دانست.

صاحبان آثار:
نمایشگاه حاضر، مجموعه‌ای از نقاشی‌های آبرنگ و آب‌مرکب هنرمندان زیر است که به سراغ سوژه‌هایی از شهر و فضاهای ایرانی رفته‌اند. در منطق علم منظر محصول این نگاه را می‌توان «منظر ایرانی» نامید که با تکنیک آبرنگ و آب‌مرکب بیشتر و زیباتر از ویژگی‌های نگاه منظرین برخوردار است:
مهگل احمری
ریحانه حجتی، سحر حمیدی
الهام خدادادی
افسر رخی
علیرضا رهبر
سمیرا عابدی
مونا عزیز
نیوشا قاسم

زمان افتتاح نمایشگاه: شنبه ۵ خرداد ۹۷، ساعت ۱۶ الی ۱۹
زمان بازدید نمایشگاه: ۵ الی ۹ خرداد ۱۳۹۷، ساعت: ۹ الی ۱۲  و  ۱۴ الی ۱۸

  • * همچنین میزگردی با همین مضمون در حین نمایشگاه برگزار می گردد.
    با حضور:
    علی اکبر نصرآبادی
    احمدعلی فرزین
    شهره جوادی
    پدیده عادلوند

زمان میزگرد: سه‌شنبه ۸ خرداد ۹۷، ساعت ۱۷

* بازدید از نمایشگاه و حضور در میزگرد برای عموم آزاد و رایگان است.
* مکان نمایشگاه و میزگرد: خیابان آزادی، خیابان دکتر قریب، شماره ۲۳، گالری نظرگاه

دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook