نمایشگاه هنر گلگشت ایرانی

برپایی نمایشگاه گلگشت ایرانی در کاخ موزه گلستان – ۲۵ شهریور تا ۲۴ آبان ۱۳۹۶

در این نمایشگاه از سه منظر آثار تاریخی، هنرمعاصر و تحقیقات علمی، آیین پرسابقه گشت و گذار و پیک نیک ایرانیان در طبیعت به نمایش درمی آید.

بخش نخست: نمایشگاه آثار تاریخی ایران، که ردپای شیوه گلگشت یا گردش ایرانیان در طبیعت است و آثاری همچون کاشیکاری‌ها، مینیاتورها، پارچه‌ها ، نخستین اثار عکس های تاریخی ایران، هنرهای صناعی و …که در برخی موزه‌های ایران و جهان شناسایی شده و در حال گردآوری برای نمایشگاه است. این آثار از میان مینیاتورهای گنجینه کاخ موزه گلستان، عکس های آلبوم های ناصری، نگاره های گنجینه موزه هنرهای معاصر و همچنین آثار گنجینه موزه رضا عباسی انتخاب شده است.

بخش دوم: نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر و مشهور ایرانی و شناخته شده در عرصه بین المللی، که در قالب ویدئو آرت، چیدمان هنری، عکاسی، نقاشی، هنر محیطی و ….ارائه خواهد شد. آثاری از منیر فرمانفرمایان، پویا آریانپور، علی اکبر صادقی، فرح اصولی، ژیلا پیکاک، فریده لاشایی، ابولقاسم سعیدی، گیزلاوارگا سینایی، قاسم حاجی زاده، بتول شوقی، کامبیز صبری، پرویز کلانتری، فرشید مثقالی، نوریمان منوچهری فر، آلکساندرا اچکینه، گلاره کیازند، کامبیز صفاری، نیوشا توکلیان، مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم به نمایش گذاشته شده است.

بخش سوم: نشست علمی-تخصصی در مورد «هنر گلگشت ایرانی» با حضور اساتید مطرح آکادمیک درایران و دانشگاه‌های معتبر جهان است. این رویداد، گلگشت پژوهی است که نتایج تحقیقات در قالب مقالات تخصصی از پژوهشگران بنام در حوزه باستان شناسی، معماری، شهرسازی و پژوهش هنر در زمینه نگارگری، کاشی کاری و ادبیات فارسی تألیف شده است. مقالاتی از فریار جواهریان، آزاده شاهچراغی، ماندانا یزدان شناس، لیلا حقیقت جو، محمدرضا ریاضی، محمدحسن آقاجانی اصفهانی، نسرین مرجانی علاوه بر یادداشت های سید محمد بهشتی، سید احمد محیط طباطبایی، مشعود نصرتی و محمد حسن طالبیان در کتاب نمایشگاه گلگشت ایرانی در اختیار علاقمندان قرار گرفته تا با ذره بین علمی بتوانند به طور موشکافانه، گلگشت ایرانیان در طبیعت را از خلال آثار هنری ببینند و علاوه بر لذت بصری، به تأمل در معنای ژرف گوشه ای از تاریخ و فرهنگ غنی ایران زمین دعوت شوند. تمام مقالات علمی این بخش نمایشگاه همزمان با برپایی آن در کتاب نمایشگاه توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به زبان فارسی و بعدا به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

مدیر نمایشگاه: فریار جواهریان
مدیر پژوهش: آزاده شاهچراغی
مسئول هنرهای معاصر نمایشگاه: کامبیز صفاری

زمان: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ الی ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مکان: تهران، میدان ارگ، خیابان پانزده خرداد، کاخ موزه گلستان
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook