پخش مستند بلند «باد بر باغ نظر» از شبکه مستند – امشب

مستند بلند «باد بر باغ نظر» به تهیه کنندگی و کارگردانی پویان کاظمی دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶، ساعت ۱۹ در جشنواره تلویزیونی مستند، از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

در این فیلم ۶۰ دقیقه ای که به سفارش معاونت سیمای استان‌ها و در شبکه فارس تهیه شده است، فرخ نعمتی به عنوان بازیگر حضور دارد و پریوش نظریه و مهدی فقیه صداپیشگان آن هستند.

پویان کاظمی درباره این مستند گفت: در فیلم «باد بر باغ نظر» تلاش شده با استفاده از شیوه‌های مختلف روایی مثل بازسازی، روایتی چند لایه اما واحد و هم‌سو از شیراز و روزگاران رفته با محوریت وکیل‌الرعایا (کریم‌خان زند) برسیم.
وی افزود: اگر از من پرسیده شود که موضوع اصلی فیلم چیست؟ جوابم یک تابلوی نقاشی خواهد بود، همه چیز برای من از تنها تابلوی معتبر باقی مانده از کریمخان و اطرافیانش اثر آقا صادق نقاش همان دوره (زندیه) شروع شد و همه تلاش من و همکارانم رسیدن به بیانی سینمایی از آن تابلوی شام آخر گونه بود.

زمان پخش: دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶، ساعت ۱۹ – شبکه مستند سیما
بازپخش: ساعت ۲۴ و ۱۰:۳۰ روز آینده

«باد بر باغ نظر» کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، برنده هدهد زرین بهترین گویندگی متن از جشنواره تولیدات سیما و برنده تندیس زرین و رتبه اول مستندهای علمی آموزشی از چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد بوده است.
منبع: جشنواره مستند
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook