نشست معرفی و شرح نرم افزار “Mental Map Analyzer” – همدان

انجمن علمی طراحی شهری دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار میکند:
نشست معرفی و شرح نرم افزار Mental Map Analyzer

سخنران:
مهندس فرشید آرام؛ پژوهشگر دکتری دانشگاه شهید بهشتی و مبدع نرم افزار Mental Map Analyzer

دبیر اجرایی: ولی اله نوروزی

• مهندس آرام دربارهٔ این نرم افزار چنین شرح داده اند:
مطالعات پایه که در ارتباط با نقشه ذهنی در حوزه شهرسازی توسط نظریه پردازان این فن صورت گرفته است مشتمل بر مطالعات دسته بندی نقش های ذهنی دالند اپلیارد و تحقیقاتی است که برای نخستین بار توسط والش، کراس و رینر در ارتباط با میزان پیچیدگی و صحت قرار گیری نشانه ها صورت پذیرفت. پژوهش های انجام گرفته شده، همواره مبنایی جهت مطالعات میدانی توسط دانشجویان، محقیقین و مدیران شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

در نرم افزار Mental Map Analyzer تلاش شد تا مطالعات انجام گرفته شده در زمینه نقشه ذهنی شهروندان، در قالب نرم افزاری ارائه گردد که به وسیله آن مطالعات میدانی در حوزه شهرسازی و طراحی شهری به صورت آسان تر و سریع تر انجام پذیرد؛ ضمن آنکه نتایج و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته به صورتی دقیق و به شکل گرافیکی گویا ارائه شود.

امروزه بحث مطالعات میدانی و تجزیه و تحلیل و اتخاذ بهترین شیوه برخورد با مسائل، بسیار حائز اهمیت می باشد به خصوص با مسائلی که به صورت مستقیم با زندگی انسان و کیفیت زندگی آن مربوط می گردد. مطالعات و برنامه ریزی شهری زمانی ارزشمند خواهد بود که از نظرات و دیدگاه ساکنان مطلع باشد و بدون توجه به دیدگاه آنان تصمیمی کورکورانه اتخاذ نگردد، به خصوص در عصر حاضر که مشکلات هویتی در جوامع شهری مسئله ای بحرانی می باشد و هر تصمیم اشتباه می تواند خسارت های زیان باری در حال و آینده زندگی شهروندان به وجود آورد. مشکلاتی که هم اکنون نیز در بخش هایی از شهرهای ما وجود دارد و دلیل آن مطالعات سطحی و سهل انگارانه می باشد. برای کاهش این مشکلات و ترسیم آینده ای بهتر و سالم تر برای جوامع شهری، دعوت به مشارکت از شهروندان و مطالعه بر روی دیدگاه آنان و در نهایت تحلیل درست داده های جمع آوری شده الزامی می باشد. جهت تجزیه و تحلیل کارآمد و دقیق تر این مطالعات نیز دانش نرم افزاری بسیار کمک خواهد کرد.

در نرم افزار Mental Map Analyzer سعی شده است تحلیل نقشه های ذهنی که به صورت دستی و با صرف زمان زیاد انجام می پذیرد، با صرف زمان کم تر و دقت بالاتر همراه با خروجی های کمی و کیفی به صورت جداول و نقشه های گرافیکی در اختیار پژوهشگران و مجریان طرح های شهری قرار گیرد.

* حضور برای عموم دانشجویان آزاد و رایگان است.
* علاقمندان  جهت ثبت نام و حضور در نشست، مشخصات (نام و نام خانوادگی، رشته و مقطع تحصیلی) خود را به شماره ۰۹۳۷۸۳۱۰۵۴۰ ارسال نمایند.

زمان: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶، ساعت ۱۳ الی ۱۵
مکان: همدان، میدان فلسطین، دانشکده هنر و معماری، آمفی تئاتر
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook