نشست ویژه رخداد معماری با عنوان «ماموریت (غیر) ممکن برای تهران»

نشست ویژه رخداد معماری با عنوان «ماموریت (غیر) ممکن برای تهران»، مورخ ۲۱ بهمن ۹۵ در سالن همایش موقوفات دکتر افشار برگزار می گردد.

موضوع نشست:
از قریه‏ ی کوچکی که در حوالی سال‏های ۹۶۰ هجری قمری مورد توجه شاه طهماسب صفوی قرار گرفت، تا کلانشهر امروزی، تهران تحولات کالبدی بسیار به ‏خود دیده است. تهران، بستر تاریخ معاصر ماست. اینکه به تهران چگونه می‏ اندیشیم و بر مبنای چگونه شناختی به شهر می‏ نگریم، اینکه نقد ما به شهر، بر اساس چه میزان شناخت و درک و فهم از تهران رقم خواهد خورد، آینده ‏ی این کلانشهر مملو از تضاد و پیچیدگی را رقم خواهد زد. تصویر تهران در ادبیات معاصر، در رمان و شعر معاصر، تصویر تهران در سفرنامه‏ های دیگران و از زاویه‏ ی نگاه بیگانگان، تصویر تهران در سینمای ما و تصویر تهران از زاویه‏ ی دید معماران، شهرسازان و پژوهش‏گران شهری، هر یک قطعه ‏ای از پازل فهم و درک ما از تهران را شکل می‏دهد. در نگاه فعالین و متخصصین حوزه‏ ی شهری، معماران و شهرسازان، تهران در روزگار خوشی به سر نمی برد. حال تهران خوب نیست. بخش قابل توجهی از میراث فرهنگی و طبیعی تهران، در روند توسعه‏ ی این شهر، نادیده انگاشته شده و از بین رفته و یا در معرض نابودی قرار گرفته است. حجم گسترده‏ای از اقدامات خارج از برنامه ‏های ملاک عمل در شهر، به وقوع پیوسته و در یک کلام، محورهای توسعه‏ ی کالبدی با ظرفیت‏ های شهر، همسو و هماهنگ نبوده است.

تهران را چگونه باید اندیشید؟ آیا می‏ توان برای متخصصین حوزه‏ ی شهری، معماران و شهرسازان، ماموریتی متصور بود تا فردای زندگی این کلانشهر، بهتر از روزگار پیشین باشد؟ آیا این ماموریت، “ماموریتی ممکن” است؟

با حضور:
شیما روشن ضمیر
امیرحسین پورجوهری
علی اعطا
مهردا زواره محمدی
بابک شکوفی
علی کرمانیان
محمدرضا حائری
فرهاد احمدی
کامران صفا منش
سید محمد بهشتی
گیتی اعتماد

همراه با نمایش فیلم تهران، مرثیه ای بر یک رویا و گفتگوهایی از:
فرهاد احمدی، محمد بهشتی، بهرام شیردل، ایرج کلانتری، ناصر ملک طیعی، تهمینه میلانی، ترانه یلدا

* حضور برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

زمان: پنجشنبه ۲۱ بهمن ٩۵، ساعت ١۵ الی ١٩
مکان: خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک١٢، سالن همایش موقوفات دکتر افشار
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook