نشست «دربند: آب/ رود-دره/ ما مردمان» با محوریت «اگر آب ها را در تهران جاری کنیم؟»

دبیرخانه سلسله نشست ها و کارگاه های آب های تهران با حمایت مؤسسه مطالعات منظر پایدار و انجمن مفاخر معماری ایران مجموعه ای از نشست ها و کارگاه های مرتبط با موضوع آب و زندگی شهری را ذیل عنوان “اگر آب ها را در تهران جاری کنیم …؟” تدارک دیده است که پیش بینی شده با تمرکز بر سه هسته تاریخی کلانشهر تهران (شمیران، تهران و ری) رابطه شهر و آب در سه شکل رودخانه، قنات و چشمه را مورد مداقه و بررسی قرار دهد و از منظر بزرگان و استادان معماری کشور و سایر رشته های مرتبط نیز به موضوع بپردازد.

موضوع آب و شهر ایرانی امروز از جنبه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، سیاسی، اقتصادی، کالبدی-فضایی و کارکردی و سلامت و بهداشت جسمی و روانی شهرنشینان بایستی تأکید و تحلیل شود و نسبت مداخله ها برای ساخت و سازها در طبیعت منطقه شهری و تغییر ماهیت زمین – از پدیده ای طبیعی به کالایی انسان ساخت – بررسی و بازبینی گردد. میزان سطح و عمق و شکل تغییرات اعمال شده در زمین برای تولید کالای ساخته شده گویای میزان توجه مدیران و برنامه ریزان و متخصصان معمار و شهرساز به طبیعت در شهر و به ویژه عنصر حیات بخش آب است.

نشست نخست از این سلسله نشست ها و کارگاه ها با عنوان “دربند : آب / رود-دره/ ما مردمان ” ، با محوریت موضوع زیست بوم و طراحی محیطی در لبه شهر، ۶ بهمن ماه سال جاری به شکل میزگرد تخصصی محدود با حضور جمعی از صاحبنظران میهمان از مدیران شهری و مسئولان امر، اساتید معماری و شهرسازی و رشته های مرتبط، برگزار می گردد.

با حضور:
فرهاد احمدی
ایرج اعتصام
حمیده امکچی
مصطفی بهزادفر
سید محمد بهشتی
فیروز توفیق
سید محسن حبیبی
محمد حقانی
حسین سلطان زاده
مسعود شفیق
کامران صفا منش
علی غفاری
محمد فرضیان
سید علیرضا قهاری
حمید ماجدی
محد مهدی محمودی
اسکندر مختاری
احمد مسجد جامعی

* با توجه به محدودیت تردد در مجموعه، علاقمندان تا روز دوشنبه می توانند جهت هماهنگی و حضور در نشست با شماره تلفن ۸۸۹۵۸۵۸۵ تماس حاصل نمایند.

زمان: چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۹۵، ساعت ۱۳ الی ۱۸
مکان: تهران، تالار خلیج فارس مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook