ارائه پیش اجلاسیه کرسی علمی «مدل پارادایم پایه و اصول بلامنازع» در دانشگاه شهید بهشتی

هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ پیش اجلاسیه طرحنامه «مدل پارادایم پایه و اصول بلامنازع» را ۲۰ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی ارائه می کند.

در این جلسه قرار است چند طرحنامه علمی بررسی و تصمیم گیری نهایی شود و همچنین اعضای کرسی درخصوص ظرفیت های دانشگاه های کشور در حوزه نظریه پردازی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

سخنران:
دکتر بهمن ادیب زاده؛ عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی

بهمن ادیب زاده که ارائه دهنده و سخنران این طرحنامه علمی می باشد در شرح مختصر نظریه خود آورده است: در معماری اسلامی ایران معنا، زیبایی، شکل و سازه چهار عامل اساسی هستند که با ترکیبی متناسب از آنها معمار سنتی قادر است نقشی از جهان معنا را در عالم مادی متجلی سازد و وجود یک ارتباط منطقی و منسجم بین این عوامل بوده که در دوره اسلامی، معماری ایران را در موقعیتی ممتاز قرار داده است.

یکی از بزرگترین چالش­های معماری امروزعدم وجود ارتباطی منسجم بین عوامل تشکیل دهندۀ آن است و علت اصلی این نقیصه دور شدن از آموزه ها و ریشه های معماری سنتی  است که منجر به تفکیک مراحل گوناگون فرایند طراحی و ساخت، تغییر در روند آموزش معماران، و شتاب و سرعت ساخت و ساز شده است.

و همچنین وی اظهار نمود: در پیوند مقولات با اندیشیدن و سازندگی، مدل پارادایم پایه و اصول بلامنازع که دستگاهی برای اندیشه و عمل است حاصل می گردد و این دستگاه ماتریسی است که در مرکز آن پنج مقوله برخواسته از ناکید قرآن: مقولات، محسوسات، مقدورات، تکلیفات و مشمولات قرار گرفته‌اند و در سطر آن حساسیت های ناظر بر زندگی زمینی انسان ها در رابطه با موضوعات مهم وسعت، تفکیک، حریم، تناسب جهت و زینت وجود دارد.

شورای داوری: 
دکتر محمود رازجویان
مهندس عبدالحمید نقره کار
دکتر محمد رضا بمانیان
دکتر مصطفی بهزادفر

کمیته ناقدان: 
دکتر محمد تقی پیربابایی
دکتر محمد منان رییسی
دکتر مسعود ناری قمی
دکتر رضا سامه

• حضور برای عموم اساتید و دانشجویان آزاد و رایگان است.

زمان: دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، ساعت ۱۶ الی ۱۸
مکان: دانشگاه شهید بهشتی، مرکز همایش های بین المللی، سالن کنفرانس پروین اعتصامی
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook