اولین نمایشگاه «دوسالانه معماری تهران» میزبان معماران ایرانی و خارجی

اولین دوسالانه معماری تهران به دبیری دکتر حامد مظاهریان به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه، از ۲۵ اردیبهشت تا آبان سال ۱۳۹۵ در خانه گفتمان شهر و معماری برگزار می گردد و میزبان آثار معماران و هنرمندان ایرانی و خارجی می‌شود.

مهران داوری، گردآورنده بخش نمایشگاه‌های «اولین دوسالانه معماری تهران» در رابطه با بخش نمایشگاه ها، گفت: ستاد برگزاری کننده جشنواره از تعدادی هنرمند و معمار که در حوزه معماری پژوهش می‌کنند و حاصل تحقیقات آنها جمع‌ آوری‌شده و در کشورهای مختلف به نمایش گذاشته‌شده است دعوت به عمل آورد، تا در این رویداد معماری شرکت کنند. پس بررسی طرح‌های پیشنهادی توسط کارشناسان، کارهایی که ویژگی‌های لازم را داشت برای شرکت در دوسالانه پذیرفته شد.

بخش اصلی دوسالانه غالباً مربوط به قشر جوان معماری است که چه در ایران و چه خارج از ایران سعی می‌کنند مرزهای معماری را گسترده‌تر کنند.

در این دوره علاوه بر نمایش آثار معماران و پژوهشگران ایرانی، ۳ مجموعه از آثار پژوهشگران و معماران خارجی به نمایش درمی‌آید. داوری درباره حضور پژوهشگران و معماران خارجی گفت: «دو نمایشگاه «شهر پس از نفت» و «جایزه ریبا» پروژه‌های بزرگی هستند که در دنیا به نمایش درآمده‌اند و با استقبال خوبی هم مواجه شده‌اند.

نمایشگاه Sam Jocoby (سم جکوبی) نیز اتفاق مهمی است که در فصل اول بینال صورت می‌گیرد. او استاد معماری مدرسه  AA  لندن است که به تازگی کتابی را منتشر کرده است. کتاب «تصویرسازی در معماری و شهر» دو هفته است که در لندن منتشرشده و این استاد معمار جهت معرفی کتاب و گفتگو با معماران ایرانی در طول دوسالانه معماری به ایران سفر خواهد کرد.

در این نمایشگاه آثاری همچون:
– «تکامل» ؛ کار مشترک مهران قالقی و امین صادقی به همراه مایکل هنسل  و یک گروه بزرگ از محققان
– «مشاع» ؛ اثر گلناز عباسی
– «معماری در مقیاس‌های چندگانه» ؛ اثر سمانه معافی
– «نشریه نام» ؛ اثر ارشیا اقبالی
– «پیاده» ؛ از لنا وفایی
– «چیدمان تعاملی» ؛ اثر مانی نیلچیانی
– «زخم» ؛ از علی پناهی
– «ریبا»، «شهر پس از نفت»، «تصویرسازی در معماری و شهر» به نمایش در می‌آیند.

زمان: از شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
مکان: خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان)
میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴
سایت مرتبط: www.tehranarchitecturebiennial.org
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook