آغاز به کار «دوسالانه معماری تهران» با عنوان «معماری؛ امروز»

«دوسالانه معماری باید مانند چتری بر مسیر همگرایی باشد»

 

«اولین دوسالانه معماری تهران» با عنوان «معماری؛ امروز» با دبیری دکتر حامد مظاهریان از ۲۳ اردیبهشت در تهران آغاز می‌شود.

دکتر حامد مظاهریان درباره ضرورت برپایی این دوسالانه گفت: «جشنواره‌ها بزرگداشتی بر دستاوردهای تاریخ تمدن بشر هستند که در پهنه‌ی تاریخ با آیین‎ها آغاز شده‌اند. امروزه مفهومی‌ترین و نوین‌ترین مفاهیم مرتبط با انسان و دستاوردهایش در قالب «جشنواره یا فستیوال» دوباره‌خوانی، نقد و نمایش داده می‌شوند. جشنواره‌هایی که موفق بوده‌اند در استمرار خود برای بازدیدکنندگان‌شان تبدیل به وعده‌گاه و مکانی برای گفت‌وگو و عرصه‌ای برای دیدار فردا شده‌اند.»

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ویژگی این دوره از دوسالانه تصریح کرد: «انتظاری که از «اولین دوسالانه معماری تهران» می‌رود این است که مانند چتری باشد بر مسیر همگرایی معماران با معماری و مردم و حتی در جامعه خود معماران.»
مظاهریان درباره ره‌آورد این دوسالانه افزود: «این جشنواره باید کمک کند که حال معماری خوب شود. «اولین دوسالانه معماری تهران» باید نقطه همگرایی معماران باشد تا جشنواره بتواند همه را در کنار یکدیگر داشته باشد و همه بتوانند به یک هدف واحد برسند.»

«اولین دوسالانه معماری تهران» به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه، از اردیبهشت تا آبان سال ۱۳۹۵ در تهر‌ان برگزار می‌شود.

از افراد واجد شرایط دارای پیشینه‌های فعالیت حرفه‌ای، آکادمیک، هنری و نظری و رسانه‌ای در زمینه معماری و شهرسازی دعوت می‌شود به‌صورت فردی یا گروهی آثارشان را در زمینه‌های:
– نمایشگاه‌های هنری
– چیدمان
– نمایشگاه‌های شهری
– سمینار
– کارگاه
در مکان‌های تعریف‌شده و منطبق با درونمایه و موضوع اصلی دوسالانه معماری تهران ارائه دهند.
ارسال آثار از طریق آدرس ایمیل: opencall@tehranarchitecturebiennial.org

• دانلود قالب ارائه طرحهای پیشنهادی
• کمیته انتخاب آثار زیر نظر وزارت راه و شھرسازی قراردارد.

زمان شروع فراخوان: ۲۳ اردیبھشت ۹۵
زمان اتمام فراخوان: تیر ۹۵

سایت مرتبط: www.tehranarchitecturebiennial.org
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook