نمایشگاه بین‌المللی «شهر پس از نفت؛ تاریخچه‌ای بر آینده شهر»

اندیشه  و نگرش زیست‌محیطی، برنامه‌ریزی‌های سازگار با طبیعت  و بهینه‌سازی سبک ساخت‌وساز ،  استانداردهای جدیدی را برای جامعه‌ای که با تغییر آب‌وهوا و اتمام قابل پیش‌بینی  سوخت‌های فسیلی مواجه شده است به وجود می‌آورد . معماران و شهر سازان به دنبال حل این چالش می‌باشند و ازآنجایی‌که  هم‌اکنون  اکثر  جمعیت جهان  ساکن شهرها هستند، بیشتر تلاش آن‌ها منطبق و متمرکز بر مناطق شهری  متمرکز است. Zeitschrift für Kultur und Städtebauبه‌عنوان  مشاور مالی مستقل(ifa) با همکاری  ARCH + پروژه‌هایی را در آسیا، آفریقا و آمریکا با تمرکز بر نوآوری شهری ارائه می‌دهد.

علی‌رغم این‌که در شهرهای اروپایی، تغییرات  از جنبهی  فیزیکی بسیار اندک بوده است اما به وجود آمدن  شهرهای جدید در چین و امارات متحدهی عربی به شهر سازان اجازه می‌دهد که ساختارهای غیر منعطف و  پایدار برای توسعه این قبیل شهرها بررسی کنند . درحالی‌که تکنولوژی‌های لازم همچنان در کشورهای  صنعتی دنیا تولید می‌شوند اما وقتی پای عمل به میان میآید، از دیدگاه  مفاهیم پایدار، شهرهای نوظهور و درحال‌توسعه پیشتاز هستند.

پروژه “تاریخچه‌ای بر آیندهی شهر”  در سال  ۱۹۶۰  با نگاه بر توسعه شهر ایدئال با ارائهی راه‌حل‌هایی برای معضلات شهری همچون حمل‌ونقل و یا مدیریت پس‌ماند، آغاز شد. امروزه شهر سازان دوباره  این مفاهیم را در نظر گرفته، آن‌ها را با  نیازهای امروزی  منطبق نموده  و تبدیل به واقعیت می‌کنند. تغییرات آب‌وهوا، ماهیت محدود  انرژی فسیلی و بحران‌های  مالی و سیستماتیک جهانی به شهر سازان اجازه می‌دهد که روند تغییرات اجتماعی را در کنار تغییرات زیست‌محیطی آزمایش نمایند.

پروژه‌هایی که در  “شهر پس از نفت”  وجود دارد به‌گونه‌ای انتخاب‌شده که روی عواملی همچون انرژی و حمل‌ونقل به‌عنوان چالش‌های اصلی شهرهای آینده تمرکز کنند.

* بازدید برای عموم آزاد است.

پژوهش و طراحی محتوی:  Nikolaus Kuhnert, Anh-Linh Ngo
هماهنگ کنندگان – تهران: لیلا عراقیان، مهران داوری

افتتاح: شنبه ٧ فروردین ۱۳۹۵
زمان بازدید: ٨ الی ٣١ فروردین ماه ۱۳۹۵، ساعت ١٠ الی ١٧
مکان برگزاری: خانه گفتمان شهر و معماری
تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴، خانه وارطان
منبع: وزارت راه و شهرسازی
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook