نشست پدیدارشناسی معماری و رونمایی کتاب «پرسش‌های ادراک: پدیدارشناسی معماری»

انجمن علمی معماری تهران‌مرکز با همکاری انتشارات پرهام‌نقش برگزار می‌کند:
نشست پدیدارشناسی معماری
همراه با رونمایی، نقد و بررسی ترجمۀ کتاب «پرسش‌های ادراک: پدیدارشناسی معماری»

پنل اول:
فرهاد احمدی
حمیدرضا ناصرنصیر

پنل دوم:
دکتر نیّر طهوری
دکتر شمس‌الملوک مصطفوی

با حضور: (مترجمان کتاب)
علی اکبری
محمدامین شریفیان

– همراه با عرضۀ کتاب با تخفیف

 

اگرچه استیون هال معمار شناخته‌شده‌ای در ایران است اما تا کنون کتابی به قلم او در ایران ترجمه نشده بود. به‌ویژه آنکه در این کتاب، وی به چگونگی تبلور افکار و ایده‌هایش در آثارش می‌پردازد. گفت‌وشنود در باب آثار وی و نیز نظریات سایر نویسندگان کتاب، از زبان معمار شناخته‌شده‌ای چون فرهاد احمدی، که هم خود معمار برجسته و هم صاحب‌نظر در حوزۀ اندیشه‌ورزی معماری است، فرصت مغتنمی خواهد بود.

از سوی دیگر، استاد وارسته و ارجمند معماری، مهندس حمیدرضا ناصرنصیر، در آتلیه‌های طراحی‌شان در فضاهای متعدد آکادمیک، با طراحی تمرین‌های متنوع به اندیشه‌ورزی در فرایند طراحی مبتنی بر مبانی فکری مختلف پرداخته‌‌اند. از جمله تمرین‌هایی که ایشان طراحی کرده‌اند، خلق اتمسفر حسی در فضاست. نقد و بررسی کتاب «پرسش‌های ادراک» از زبان ایشان و چگونگی ورود مباحث مطروحه در این کتاب به فرآیند طراحی، بی‌شک بسیار آموزنده خواهد بود.

خانم دکتر نیر طهوری، چهرۀ شناخته‌شده‌ای در حوزۀ پدیدارشناسی معماری است. مقالات متعدد و عمیق ایشان در تشریح، تطبیق و تعمیق آرای متفکران حوزۀ پدیدارشناسی در فهم مفاهیم و ادبیات موضوع، جزو منابع اصلی پژوهشگران این حوزه است. ایشان در این نشست به ما خواهند آموخت که پدیدارشناسی چگونه ساختار اندیشه در معماری و ساخت فضای متعالی‌تر را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد.

خانم دکتر شمس‌الملوک مصطفوی، استاد فلسفه هنر، با نگاه عمیق به نحله‌های فکری جنبش فلسفی پدیدارشناسی، علاقه‌مندان حوزۀ معماری و شهرسازی را هر چه بیشتر با این جنبش آشنا خواهند ساخت. آشنایی با مفاهیمی که می‌تواند ساخت مکان را تحت تأثیر جنبش پدیدارشناسی، بازتعریف و حامل معنا سازد، فرصتی است که از حضور ایشان در این نشست فراهم آمده است.

زمان: چهارشنبه ۱۹ اسفند ۹۴، ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۶
مکان: خیابان انقلاب، نبش خیابان فلسطین، دانشکده هنر ومعماری تهران‌ مرکز، سالن اجتماعات ۱۰۷
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook