سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در عمران، معماری و مدیریت شهری

برگزار کننده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
حوزه های تحت پوشش: معماری و شهرسازی، مهندسی عمران و سازه، مهندسی عمران (عمومی)

محورهای همایش:

مهندسی معماری و مدیریت شهری
اندیشه ها و فناوریهای نو در معماری و شهرسازی- مفهوم شناسی معماری و شهرسازی- شهرسازی و توسعه نوین شهری- معماری داخلی- بوم شناسی- زیبایی شناسی در معماری و شهرسازی- برنامه ریزی، مدیریت و طراحی شهری- طراحی شهری و خلق فضاهای دفاع‌پذیر- طراحی شهری بر پایه مفهوم توسعه پایدار- طراحی فضاهای اجتماعی شهری- طراحی شهری و کیفیت فضاهای شهری- نقش معماری و طراحی شهری در امنیت روانی شهروندان- تاثیر سبکهای معماری در سیما و منظر موجود شهرها- طرحهای توسعه شهری و چالشهای موجود- معماری و هویت شهری- معماری و مرمت- مرمت و احیای بناها- بهسازی آثار تاریخی.

معماری، فرهنگ و مدیریت شهری
معماری، آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و مدیریت شهری- پایداری فرهنگی، معماری و مدیریت شهری- اخلاق حرفه‌ای و آموزش در معماری و شهرسازی.

معماری و محیط زیست
معماری و محیط زیست- محیط زیست پایدار- اثرات زیست محیطی طرح های عمرانی و شهرسازی در شهرها- طراحی شهری، بهسازی منظر، نماهای شهری و محیط زیست- مهندسی محیط زیست و راهکارهای رسیدن به توسعه پایدار- ارتباط محیط طبیعی با معماری و فضای شهری.

مهندسی معماری و توسعه پایدار
معماری و هویت شهری- معماری پایدار- روشها و فناوریهای نو در در معماری- انرژی های نو در معماری- سبک شناسی معماری- معماری خیابانی- تاثیر تحولات تکنولوژیکی در معماری- کاربرد فناوری های نوین در رسیدن به معماری پایدار- نیازهای انسانی و معماری پایدار-گرافیک شهری- معماری پایدار و ساختمان‌های هوشمند- زیبایی شناسی در معماری.

آینده معماری و طراحی شهری در ایران
معماری و طراحی شهری: ایده و عمل- پارادایم های رایج طراحی شهری و معماری- طرح های شهری و ساختمان های عملکردی- نگاه به آینده: معماری و طراحی شهری در فرآیند جهانی شدن.

معماری و توسعه
معماری و توسعه از منظر مکاتب فکری معاصر- معماری و توسعه پایدار- معماری، توسعه و منابع طبیعی- معماری، توسعه و تکنولوژی- معماری، توسعه و ضوابط شهری و روستایی.

معماری و ساختمان آینده
تکنولوژی های نوین و معماری- معماری آینده و هویت.

معماری و سازه
آموزش سازه در معماری- سازه‎ و معماری پایدار- سازه های نو و مصالح آینده- مقاوم سازی سازه های تاریخی- هنر مهندسی سازه.

معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی
چالش های پیش روی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در دوران کنونی- ساختمان ها و المان های شهری و هویت ایرانی اسلامی- ارزش های انسانی اسلام در شهرسازی و معماری ایران-جایگاه معماری و شهرسازی اسلامی در جهان معاصر- واقع گرایی و آرمان گرایی معماری و شهرسازی اسلامی- روش های نظریه آفرینی در معماری و شهرسازی اسلامی.

معماری داخلی و دکوراسیون
کنش های رفتاری متقابل انسان و محیط زندگی و تاثیر آن در معماری داخلی- مبانی هنرهای تجسمی در معماری داخلی- فرهنگ رفتاری جوامع مختلف و ارتباط آن با معماری داخلی- معماری داخلی در جهان اسلام- الگوهای اصیل هنر ایران و جایگاه آن در معماری داخلی.

تازه های معماری
معماری محدود- مرزهای معماری- معماری دیجیتال- محیطی و اقلیمی- کالبدی و سازه ای- معماری و ضد معماری- کاربردهای پیشرفته رایانه- معماری اسلامی، ایرانی و غربی.

حکمت اسلامی در هنر و معماری
پیوند حکمت اسلامی و هنر ایرانی- بازتاب حکمت اسلامی در شهر ایرانی اسلامی

مهندسی عمران
آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی سازه‌ها- روش‌های عددی در مهندسی عمران- فناوری‌های نوین در مهندسی عمران- مدیریت ساخت مهندسی زلزله و دینامیک سازه‌ها- مهندسی سازه‌های هیدرولیکی و دریایی- مهندسی و مدیریت منابع آب- نقشه‌برداری، ژئودزی و ژئوماتیک- سازه‌های بتنی و فولادی-مهندسی راه، حمل و نقل و ترافیک- مهندسی محیط‌زیست و توسعه پایدار.

عمران و توسعه پایدار شهری
مهندسی عمران و توسعه پایدار- برنامه ریزی، مدیریت و طراحی شهری- حمل و نقل و زیرساخت های شهری- شهرسازی و توسعه شهری پایدار.

مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران
فناوری های نوین در صنعتی سازی ساختمان- یافته های جدید در تحلیل، طراحی و اجرای سازه های سبک- سیستم های سازه ای، اعضا و یا اتصالات نوین در سازه ها- روشها یا مصالح جدید در مقاوم سازی سازه ها- کاربردهای نوین مصالح و قطعات سبک در مهندسی عمران- تولید و کاربرد بتن های وی‍‍ژه.

مهندسی ساخت و ارزیابی پروژه های عمرانی
نقش مدیریت پروژه در تامین شاخصه های کمی و کیفی اجرای پروژه های عمرانی- ارزیابی آسیب پذیری و روش های بهسازی، مقاوم سازی، تعمیر و تقویت سازه ها- ارزیابی روش های مختلف احداث سازه های فولادی و بتنی- مهندسی ارزش در پروژه های عمرانی.

فناوریهای نوین در ساخت و ساز شهری
کاربرد فناوری های نوین در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری- کاربرد فناوری های نوین در صنعت ساختمان: مشکلات پیش رو، تجربیات کشورهای پیشرفته و صنعتی، چشم انداز- کاربرد فناوری های نوین در هوشمند سازی ساختمان، ساختمان های هوشمند- کاربرد فناوری های نوین در ساختمان های شهری.

مدیریت بحران
آسیب‌پذیری و بهسازی اماکن- نقش مهندسان عمران در فرهنگ سازی ساخت و ساز ایمن- سیستم‌های هوشمند و هشدار سریع- مدیریت و مشارکت‌های مردمی- مهندسی ایمنی و مدیریت- نقش مهندسی و سازمان های مهندسی در مدیریت بحران های طبیعی- مدیریت بحران در شهرها و مناطق روستایی.

اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی
راهکارهای نوین در مهندسی ساختمان جهت مقابله با اثرات منفی تغییرات اقلیمی در جهت کاهش مصرف انرژی- چگونگی نقش مهندسان طراح اعم از معماری، عمران، تاسیسات در جهت بهره گیری بیشتر از منابع انرژی اقلیمی در منطقه در جهت طراحی بهینه ساختمان.

مهندسی زلزله، سازه و ژئوتکنیک
آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای- راهکاری به صرفه اقتصادی در بهسازی لرزه ای سازه ها- سیستم های هوشمند و هشدار سریع زلزله- بافت شهری در مناطق زلزه خیز.

مهندسی تخریب در صنعت ساختمان
انواع روشها و تکنیکهای تخریب ساختمانها و سازه‌ها- مبانی و اصول مهندسی تخریب، مدیریت و نظارت تخریب.

تاریخ های مهم:
آخرین مهلت ارسال مقالات: ۱۵ آبان ماه ۹۴    ۱۵ دی ماه ۹۴    ۲۰ دی ماه ۹۴     ۳۰ بهمن ۹۴
اعلام داوری مقالات: ۳۰ آبان ماه ۹۴    ۲۰ دی ماه ۹۴    ۲۵ دی ماه ۹۴
مهلت واریز هزینه ها: ۱۵ آذر ماه ۹۴    ۲۵ دی ماه ۹۴    ۳۰ دی ماه ۹۴    ۳ اسفند ۹۴
مهلت ثبت نام جهت شرکت در کنفرانس: ۱۵ آبان ماه ۹۴

زمان برگزاری کنفرانس: ۱۶ و ۱۷ دی ماه ۹۴     ۸ بهمن ماه ۹۴    ۲۰ و ۲۱ اسفندماه ۹۴     ۱۹ و ۲۰ اسفندماه ۹۴
مکان برگزاری کنفرانس: تهران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی      مرکز همایش های بین المللی برح میلاد تهران

دبیرخانه:
تلفن: 
۸۸۴۰۷۲۷۴-۰۲۱    –    ۸۶۰۲۰۸۲۷-۰۲۱      ساعات اداری (۸ تا ۱۶)
موبایل: ۰۹۱۰۹۵۸۶۵۹۱    –    ۰۹۳۶۶۰۴۱۹۰۲
ایمیل: info@CAUP.ir
سایت مرتبط: www.CAUP.ir
پوستر همایش

منبع خبری: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook