۱۰۱ چیزی که در مدرسه معماری آموختم

«۱۰۱ چیزی که در مدرسه معماری آموختم» عنوان اثری از ماتئو فردریک با ترجمه سیده صدیقه قویدل است که به‌تازگی از سوی انتشارات کتاب وارش راهی بازار نشر شده است.

احمد وَرپُشتی، مدیرمسوول انتشارات کتاب‌ وارش گفت: «۱۰۱ چیزی که در مدرسه معماری آموختم» از  کتاب‌هایی به‌شمار می‌آید که با زبانی ساده به بسیاری از ابهامات دانشجویان معماری پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که این اثر همچنین می‌تواند راهنمای همه افرادی باشد که با یک مساله طراحی پیچیده مواجه می‌شوند، افزود: این ۱۰۱ درس فشرده، درباره طراحی، ترسیم و پرزانته، از نحوه کشیدن یک خط تا پیچیدگی‌های تئوری رنگ است.

مدیرمسوول انتشارات کتاب وارش، ادامه داد: کتاب «۱۰۱ چیزی که در مدرسه معماری آموختم» به‌عنوان راهنمایی برای کار در آتلیه طراحی است. ماتئو فردریک، نویسنده این کتاب، در دوران دانشجویی آرزو می‌کرد، کاش چنین کتابی وجود داشت.

وَرپُشتی، در معرفی مختصری از این کتاب، گفت: «چگونه یک خط رسم کنیم»، «معماری با یک ایده آغاز می‌شود»، «پارتی، مفهوم یا ایده اصلی یک ساختمان را بیان می‌کند»، «هر چقدر ایده یک طراحی اختصاصی‌تر باشد، جذاب‌تر می‌شود»، «مرحله به مرحله طراحی کنید»، «روش ایجاد حروف معماری به‌صورت دستی»، «طراحان خوب در مواقع حساس به سرعت تصمیم می‌گیرند»، «یک طراح خوب از دور ریختن یک ایده خوب نمی‌ترسد» و «یک پرزانته گرافیکی خوب باید از فاصله سه متری دیده شود» برخی از مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب معماری به‌شمار می‌آیند.

ماتئو فردریک، نویسنده این اثر، معمار و طراح فضاهای شهری است. وی در کالج‌ها و دانشگاه‌های زیادی تدریس کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به کالج معماری بوستون، موسسه تکنولوژی ونتورث، دانشگاه یوتا، موسسه تکنولوژی ایلی نویز و کالج هنر و طراحی پنسیلوانیا اشاره کرد.

چاپ نخست کتاب «۱۰۱ چیزی که در مدرسه معماری آموختم» با شمارگان سه هزار نسخه در ۲۲۴ صفحه، به بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات کتاب وارش منتشر شده است.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook