یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (جایزه تهران)

بروزرسانی مورخ ۹۸/۹/۲۴:
فهرست اسامی برگزیدگان جشنواره یازدهم پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری منتشر شد.
در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره پژوهش، نوآوری و مدیریت شهری (جایزه بزرگ تهران) و ششمین جشنواره آموزش و نوآوری (جایزه سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور) برترین آثار پژوهشی معرفی و قدردانی شدند.

در این مراسم که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران، اعضای شورای شهر، مدیران شهری، پژوهشگران و اهالی رسانه در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، از برترین آثار پژوهشی در قالب پایان نامه، مقاله، کتاب، طرح پژوهشی و نوآوری در ۳۰ بخش تقدیر شد.
لازم به توضیح است که بیش از ۴۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در نهایت ۳۸۸ اثر در دور دوم داوری انتخاب شدند.

برگزیدگان در محور شهرسازی و معماری:
• طرح پژوهشی با عنوان “سند مناسب سازی فضاهای شهری برای شهروندان با شرایط خاص”
انجام شده توسط “احمد شاهیوند” به کارفرمایی “شهرداری اصفهان” به عنوان طرح پژوهشی برتر شناخته شده است.

• مقاله با عنوان “ارزیابی مناطق یازده گانه شهر شیراز به لحاظ شاخص شکوفایی شهری”
به نویسندگی “حمیدرضا دانشپور” به عنوان مقاله علمی برتر شناخته شده است.

• پایان نامه با عنوان “کاربست مفهوم تاب آوری در ارزیابی و برنامه ریزی ساختار فضایی شهر در راستای بهینه سازی مصرف انرژی”
به نویسندگی “لادن رحمدل” فارغ التحصیل مقطع، “کارشناسی ارشد” دانشگاه “تهران” رشته “برنامه ریزی شهری” به عنوان پایان نامه برتر شناخته شده است.

اسامی برگزیدگان در دیگر محورها:

……………………………….

بروزرسانی مورخ ۹۸/۷/۸:
بنا بر اعلام دبیرخانه؛ یازدهمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری، ۲۳ آذر ۹۸ با رویکرد نوآوری‌های شهری در جهت تحقق «تهران شهری برای همه» در برج میلاد برگزار می شود.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۳/۱۳:
اطلاعیه تعویق زمان برگزاری جشنواره نوآوری و پژوهش در مدیریت شهری:
به اطلاع پژوهشگران و متقاضیان مشارکت در بخش نمایشگاهی یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (جایزه تهران) می­رساند: بر اساس تصمیمات شورای سیاستگذاری جشنواره؛ زمان برگزاری جشنواره تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

زمان و مکان برگزاری جشنواره متعاقباً اعلام خواهد گردید.

یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (جایزه تهران) و پنجمین کنفرانس مدیریت شهری تحت عنوان برند شهری (به سوی تهران ۱۴۰۰)

معرفی جشنواره:
تعریف درست و شفاف از جایگاه شهرها در توسعه کشور و حرکت به سوی شهری برخوردار از پایداری و مناسبات صحیح و متناسب با ابعاد و ویژگی‌های ترسیم شده در اسناد فرادستی، نیازمند انجام مطالعات و پژوهش‌های گسترده، کاربست دستاوردهای تحقیقات و بهر‌ه‌گیری از نوآوری‌ در مدیریت کلان‌شهر تهران است.

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با ایده ایجاد فرصت بهره‌برداری از آخرین تولیدات علمی و اشتراک گذاری تجارب ارزشمند در سطح محلی، ملی و بین‌المللی به منظور پاسخگویی به نیازها و چالش‌های روبه‌رشد کلان‌شهر تهران و با هدف ترغیب تولید و اشاعه دانش کاربردی در حوزه مسائل شهری و تجلیل و تکریم پدیدآورندگان آثار برتر در این حوزه، برگزاری «جشنواره پژوهش و نوآوری شهری در مدیریت شهری» را از سال ۱۳۸۶ آغاز نموده است.

جشنواره مذکور در روندی رو به رشد از برگزاری در سطح شهرداری تهران به شهر، کلان‌شهرها و سطح بین‌الملل گسترش یافته است و اکنون در یازدهمین سال برگزاری به عنوان رویداد علمی شهرداری مورد استقبال جوامع دانشگاهی و نخبگان شهری تهران قرار دارد.

از دوره هفتم کنفرانس علمی مدیریت شهری با هدف ایجاد انگیزه تولید دانش هدفمند برای چالش‌های تهران از دوره هفتم نیز همراه رویداد مذکور برگزار شده و از دوره هشتم جشنواره قالب طرح پژوهشی پیشنهادی با رویکرد بهره‌گیری از طرح‌های پژوهشی عرضه محور به قالب‌های جشنواره افزوده شده است.

برگزاری جشنواره پژوهش و نوآوری در سال های اخیر علاوه بر نمایان کردن ظرفیت شهرداری تهران در بسترسازی علمی فعالیت ها، باعث جهت دهی منابع و امکانات علمی-پژوهشی در راستای مدیریت دانش محور شهری شده است. هم‌اکنون این باور در شهرداری تهران نهادینه شده است که جوابگویی به مسائل پیچیده زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی، کالبدی- فضایی و… جز با تکیه بر پشتوانه علمی میسر نخواهد بود.

اهداف جشنواره عبارتند از:
شناسایی، تبادل و ترویج یافته های علمی و تجارب جهانی حوزه مدیریت شهری.
تکریم پدیدآورندگان آثار در حوزه های مختلف مدیریت شهری.
تقویت کاربست پژوهش های نظری و دستاوردهای علمی.

یازدهمین جشنواره شامل ۴ بخش اصلی خواهد بود:
بخش اول: آثار افراد حقیقی بخش جشنواره است که شرکت کنندگان محترم می توانند بدون محدودیت در تعداد آثار، مجموعه آثار پژوهشی مربوط به ۲ سال اخیر خود را در ۱۰ محور پژوهشی: زیرساخت های مدیریتی و توسعه شهری، مالی و اقتصاد شهری، اجتماعی و فرهنگی ، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست، فنی و عمرانی، معماری و شهرسازی، منابع انسانی، ایمنی و بحران و کاربست پروژه های پژوهشی در ۴ قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه، طرح پژوهشی از طریق ثبت در سایت جشنواره به دبیرخانه ارسال نمایند.

بخش دوم: ویژه افراد حقوقی است که سازمان ها می توانند با مراجعه به این بخش مجموعه آثار پژوهشی که حقوق مادی و معنوی آن متعلق به سازمانی می باشد را در قالب ۱۰محور موضوعی و ۴ قالب بدون محدودیت در تعداد آثار ثبت و بارگزاری نمایند.

بخش سوم: ویژه پنجمین کنفرانس مدیریت شهری تحت عنوان برند شهری (با شعار به سوی تهران ۱۴۰۰) است و شرکت گنندگان محترم می توانند با رعایت ضوابط مربوط به تهیه و تنظیم مقالات، به ثبت و ارسال آثار اقدام نمایند.

بخش چهارم: ویژه ثبت نام کارگاه ها و پنل های تخصصی است که از ۱۳۹۸/۱/۱۵ الی ۱۳۹۸/۲/۱۵ آماده ثبت نام علاقمندان می باشد.

شرکت کنندگان محترم می توانند از تاریخ ۹۷/۹/۳ الی ۹۸/۱/۱۵ سبت به ارسال مقالات بخش جشنواره و کنفرانس اقدام نمایند.

قالب های ارسال آثار جشنواره:
-کتاب
– مقاله
– پایان نامه
– طرح پژوهشی

محورهای جشنواره:
– معماری و شهرسازی
– زیرساخت های مدیریتی و توسعه شهری
– مالی و اقتصاد شهری
– اجتماعی و فرهنگی
– کاربست پروژه های پژوهشی
– حمل‌ونقل و ترافیک
– خدمات شهری و محیط زیست
– فنی و عمرانی
– ایمنی و بحران

شرایط ارسال آثار بخش جشنواره:
ضمن تشکر از علاقه مندی جنابعالی به ارسال آثار پژوهشی به « یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (جایزه تهران) » خواهشمند است در ارسال آثار پژوهشی به موارد زیر توجه فرمایید:
دستاوردهای علمی نویسندگان بایستی مرتبط به ۲ سال اخیر (۱۳۹۶-۱۳۹۷)باشد و آثار خارج از این محدوده زمانی توسط دبیرخانه جشنواره حذف خواهند گردید.
از آنجایی که هدف جشنواره شناسایی آثار و تکریم پژوهشگران برتر می باشد لذا آثار ارسالی که در ۲ سال اخیر در کنفرانس یا مجله علمی و غیر علمی داخلی یا بین المللی چاپ و ارایه شده باشند قابل پذیرش می باشند.
هیچگونه محدودیتی در تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در محورهای موضوعی ۱۰ گانه و قالب های ۴ گانه برای افراد حقیقی و حقوقی وجود ندارد.
مجموعه آثار ارسالی توسط افراد حقیقی/ حقوقی بر اساس محور موضوعی به صورت مجزا مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.
در بخش آثار حقیقی نویسنده یا نویسندگان و در بخش آثار حقوقی نویسندگان/مجریان به همراه بالاترین مقام مسئول(کارفرمای پژوهشی) مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
دبیرخانه کنفرانس حق رد یا پذیرش آثار ارسالی را برای خود محفوظ می داند و ارسال آثار برای داوری حقی برای نویسندگان از جهت پذیرش در جشنواره ایجاد نمی نماید.
شرکت کنندگان محترم می بایستی تمامی اطلاعات مورد نیاز ثبت نامی شخصی و اطلاعات مربوط به اثر را در سایت جشنواره بارگزاری نمایند. بدیهی است آثار فاقد اطلاعات شناسنامه ای از طرف دبیرخانه جشنواره حذف خواهند گردید.
آثار فیزیکی ارسالی به دبیرخانه جشنواره به استثنای آثار نفیس عودت داده نخواهد شد و در محل کتابخانه و مرکز اسناد مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مورد بهره برداری عموم علاقمندان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.
دستاوردهای علمی می بایست حاصل کار پژوهشی و مطالعات مستقیم نویسندگان باشد و در صورت استفاده از نتایج و دستاوردهای سایر پژوهشگران و یا سازمان های همکار در پژوهش ضروری است مطابق اصول علمی و حق مالکیت معنوی ارجاعات لازم درج گردد. (بدیهی است ترجمه مقالات خارجی نمی تواند به عنوان کاری پژوهشی تلقی گردد. در صورت وجود هرگونه ادعایی در این خصوص مسئولیت آن با نویسنده مسئول خواهد بود.)
ضروری است در خصوص انتشار اطلاعات محرمانه و خصوصی شرکت‏ها قوانین موضوعه رعایت و اجازه انتشار اطلاعات مذکور قبلا توسط نویسندگان از سازمان های مربوطه اخذ شده باشد. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت این مسئله به طور کامل بر عهده نویسندگان می باشد.
مسئولیت عدم رعایت حق مالکیت معنوی سایر افراد و استفاده نادرست از مطالب علمی دیگران در اثر ارسالی بر عهده نویسندگان می باشد و دبیرخانه کنفرانس در این خصوص مسئولیتی ندارد. با این حال دبیرخانه به محض اطلاع از این موضوع و در هر زمان، اطلاع رسانی و اقدامات قانونی لازم در این خصوص را انجام خواهد داد.
مسئول پیگیری تمامی امور مربوط به اثار حقیقی فارغ از جایگاه علمی نویسندگان، نویسنده مسئول می باشد.
در صورتی که مشخص شود نام برخی از نویسندگان بدون اطلاع و رضایت آنها در بخش نویسندگان مقاله درج شده است، کلیه مقالات نویسنده مسئول از فرایند داوری حذف و اقدامات قانونی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
اطلاعات تماسی و مشخصات نویسندگان به هیچ وجه در اختیار هیچ شخص سومی قرار داده نخواهد شد و دبیرخانه ملزم به حفظ اطلاعات شخصی افراد می باشد.
اضافه کردن، حذف و یا تغییر ترتیب نویسندگان مقالات صرفا تا قبل از اعلام نتایج و با شرایط زیر امکان پذیر است:
اعلام علت اضافه کردن، حذف و یا تغییر ترتیب نویسندگان از طریق ارسال ایمیل، فکس یا نامه به دبیرخانه توسط نویسنده مسئول مقاله
اعلام موافقت تغییرات مربوطه توسط تمامی نویسندگان از طریق ارسال ایمیل، فکس یا نامه به دبیرخانه. این مسئله شامل نویسندگانی که نام آن ها حذف یا اضافه می شود نیز می گردد.
دبیرخانه کنفرانس اجازه انتشار مقالات پذیرفته شده به صورت چاپ کتاب مجموعه مقالات و یا انتشار الکترونیکی آن را به هر نحو دارا می باشد. بدیهی است دبیرخانه و هیچ مرجع دیگری اجازه تغییر محتوای مقالات اعم از نام و مشخصات نویسندگان و یا متن داخل اثر را نخواهند داشت.

ضوابط ارسال مقالات بخش کنفرانس:
ضمن تشکر از علاقه مندی جنابعالی به ارسال مقاله برای «پنجمین کنفرانس مدیریت شهری: برند شهری: به سوی تهران ۱۴۰۰» خواهشمند است در ارسال مقاله به موارد زیر توجه فرمایید:
دستاوردهای علمی مقالات می بایست حاصل کار پژوهشی و مطالعات مستقیم نویسندگان باشد و در صورت استفاده از نتایج و دستاوردهای سایر پژوهشگران و یا سازمان های همکار در پژوهش ضروری است مطابق اصول علمی و حق مالکیت معنوی ارجاعات لازم در مقاله درج گردد. (بدیهی است ترجمه مقالات خارجی نمی تواند به عنوان کاری پژوهشی تلقی گردد. در صورت وجود هرگونه ادعایی در این خصوص مسئولیت آن با نویسنده مسئول مقاله خواهد بود.)
ضروری است در خصوص انتشار اطلاعات محرمانه و خصوصی شرکت‏ها قوانین موضوعه رعایت و اجازه انتشار اطلاعات مذکور قبلا توسط نویسندگان از سازمان های مربوطه اخذ شده باشد. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت این مسئله به طور کامل بر عهده نویسندگان مقاله می باشد.
دبیرخانه کنفرانس حق رد یا پذیرش مقالات ارسالی را برای خود محفوظ می داند و ارسال مقالات برای داوری حقی برای نویسندگان از جهت پذیرش مقاله در کنفرانس ایجاد نمی نماید.
محتوا و دستاوردهای علمی نویسندگان مقالات نباید قبلا در هیچ کنفرانس یا مجله علمی و غیر علمی داخلی یا بین المللی منتشر شده باشند (به استثنای انتشار محتوای مقاله در قالب پایان نامه، یا انتشار بخشی از آن در قالب محتوای سخنرانی یا تدریس آکادمیک یا انتشار تنها بخشی از محتوای دستاورد علمی نویسندگان به صورتی که بتوان مقاله جدید را به طور مشخص از مقاله قبلی تفکیک نمود). در غیر این صورت کمیته علمی کنفرانس، به محض مشخص شدن موضوع مقاله را از فرایند داوری خارج و ضمن اطلاع به کنفرانس و مجلات مذکور، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.
پس از ارسال مقاله و در طی زمان داوری، مقاله نمی بایست به هیچ کنفرانس یا مجله داخلی یا بین المللی دیگری جهت داوری ارسال گردد.
مسئولیت عدم رعایت حق مالکیت معنوی سایر افراد و استفاده نادرست از مطالب علمی دیگران در مقاله ارسالی بر عهده نویسندگان می باشد و دبیرخانه کنفرانس در این خصوص مسئولیتی ندارد. با این حال دبیرخانه به محض اطلاع از این موضوع و در هر زمان، اطلاع رسانی و اقدامات قانونی لازم در این خصوص را انجام خواهد داد.
مسئول پیگیری تمامی امور مربوط به مقاله ارسالی فارغ از جایگاه علمی نویسندگان، نویسنده مسئول می باشد.
در صورتی که مشخص شود نام برخی از نویسندگان بدون اطلاع و رضایت آنها در بخش نویسندگان مقاله درج شده است، کلیه مقالات نویسنده مسئول از فرایند داوری حذف و اقدامات قانونی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
مقاله ارسالی باید متناسب با محورهای کنفرانس تهیه و دارای ساختار علمی و چارچوب شکلی استاندارد کنفرانس باشد.
اطلاعات تماسی و مشخصات نویسندگان به هیچ وجه در اختیار هیچ شخص سومی قرار داده نخواهد شد و دبیرخانه ملزم به حفظ اطلاعات شخصی افراد می باشد.
فایل مقالات ارسالی ضرورتا می بایست به وسیله نرم افزار ۲۰۱۰ MS Word ترجیحا آخرین و به روزترین نسخه) و Latex تهیه و ارسال گردد. همچنین برای جلوگیری از مغایرت‏های احتمالی در فایل ارسالی MS Word 2010 خصوصا در اعداد و شکل‏ها ضروری است فایل PDF مقاله نیز به همراه مقاله ارسال گردد. بدیهی است مقالاتی که صرفا با فرمت PDF یا سایر فرمت ها ارسال شده باشد در فرایند داوری قرار نخواهند گرفت.
اضافه کردن، حذف و یا تغییر ترتیب نویسندگان مقالات صرفا تا قبل از اعلام نتایج مقالات و با شرایط زیر امکان پذیر است:
اعلام علت اضافه کردن، حذف و یا تغییر ترتیب نویسندگان از طریق ارسال ایمیل، فکس یا نامه به دبیرخانه توسط نویسنده مسئول مقاله
اعلام موافقت تغییرات مربوطه توسط تمامی نویسندگان مقاله از طریق ارسال ایمیل، فکس یا نامه به دبیرخانه. این مسئله شامل نویسندگانی که نام آن ها حذف یا اضافه می شود نیز می گردد.
دبیرخانه کنفرانس اجازه انتشار مقالات پذیرفته شده به صورت چاپ کتاب مجموعه مقالات و یا انتشار الکترونیکی آن را به هر نحو دارا می باشد. بدیهی است دبیرخانه و هیچ مرجع دیگری اجازه تغییر محتوای مقالات اعم از نام و مشخصات نویسندگان و یا متن داخل مقاله را نخواهند داشت.
* جهت دریافت “چارچوب تنظیم مقالات بخش کنفرانس برند شهری” به سایت جشنواره مراجعه شود.

ثبت نام:
ثبت نام افراد حقیقی بخش جشنواره
ثبت نام افراد حقوقی بخش جشنواره
ثبت نام در بخش کنفرانس  (ویژه مقالات برند شهری: به سوی تهران ۱۴۰۰)

زمانبندی جشنواره:
شروع پذیرش آثار: ۳ آذر ماه ۹۷
پایان مهلت ارسال آثار:
۱۵ فروردین ماه ۹۸
ارسال مقالات بخش جشنواره و کنفرانس:
 ۳ آذر ماه ۹۷ الی ۱۵ فروردین ماه ۹۸
زمان ثبت نام جهت شرکت در کارگاه ها و پنل های تخصصی: ۱۵ فروردین ماه ۹۸ الی ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۸
زمان برگزاری جشنواره و کنفرانس تخصصی: چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ زمان برگزاری جشنواره تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. ۲۳ آذر ۹۸
مکان برگزاری: سالن همایش های برج میلاد زمان و مکان برگزاری جشنواره متعاقباً اعلام خواهد گردید. برج میلاد

دبیرخانه:
تهران، خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شهید اکبری، خیابان شهید آقا بزرگی، شماره ۳۲، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، معاونت علم و فناوری
تلفن: ۳-۲۲۳۹۲۰۸۱ داخلی ۱۷۸ و ۳۸۱
فکس: ۹۶۰۹۰۶۳۶
ایمیل: tehranaward.rpc@tehran.ir
سایت مرتبط: www.rpc.tehran.ir
پوستر جشنواره
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook