انتشار کتاب «The Splendour of Iran» با عنوان فارسی «شکوه ایرانی»

کتاب «The Splendour of Iran» با عنوان فارسی «شکوه ایرانی» که در سه جلد به هنر، معماری و بناهای تاریخی ایران پیش و پس از اسلام پرداخته است، در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی عرضه شد.

«شکوه ایرانی» با آثار و مقالاتی از ایران‌شناسان برجسته ایرانی و خارجی و با مشارکت انتشارات نگاره ثریا، از سوی انتشارات «Booth-Clibborn» انگلستان به زبان انگلیسی منتشر شده است.

بناهای تاریخی و هنر در دوره‌های مختلف ایران باستان و ایران پس از اسلام تا دوره معاصر، موسیقی، قنات‌ها، بادگیرها، مساجد، میادین، یخچال‌های کویری، فرش، سفال، سرامیک و کاشی‌ها از جمله محورهایی است که با تصاویر منحصر‌به فرد در این کتاب نفیس به آن‌ها اشاره شده است.
ثریا ایمانی، مدیر انتشارات نگاره ثریا و گردآورنده مقالات کتاب «شکوه ایرانی» درباره این اثر گفت: سال ۷۴ این پروژه آغاز به کار کرد و با انتشارات «Booth-Clibborn» که کتاب «شکوه مصر» را منتشر کرده بود، برای انتشار کتابی درباره ایران، قرارداد بستیم. سپس پژوهشگران برجسته‌ای از جمله سیروس پرهام و آیدین دعوت به همکاری شدند تا سرانجام کار پس از هشت سال به نتیجه رسید.

وی افزود: بیش از ۱۱۰ ایرانشناس ایرانی و خارجی روی مباحث مختلف هنر و فرهنگ ایران به‌طور تخصصی کار کردند و مقالات مختلف به زبان انگلیسی و فارسی جمع‌آوری شد. به‌عنوان نمونه، بخشی از مبحث ایران قبل از اسلام برعهده شاپور شهبازی بود که در دانشگاه‌های آمریکا همین موضوع را تدریس می‌کند.

ایمانی در ادامه اظهار کرد: جلد نخست کتاب مربوط به قبل از اسلام و جلد‌های دوم و سوم به بعد از اسلام اختصاص دارد. قیمتی که انتشارات انگلیسی برای این مجموعه سه جلدی تعیین کرده، ۳۵۰ پوند است که معادل یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود.
مدیر انتشارات نگاره ثریا با اشاره به مستند بودن مقالات کتاب «شکوه ایرانی» گفت: از این مجموعه در تمام کتابخانه‌های مرجع دنیا استفاده می‌شود و جامع‌ترین کتاب درباره هنر و معماری ایران است.

وی درباره ترجمه این اثر به فارسی و زبان‌های دیگر نیز عنوان کرد: ناشر انگلیسی تمایل به ترجمه کتاب دارد و اعلام کرده که امکاناتی را برای این‌کار در اختیار ما قرار می‌دهد، اما ترجمه کتاب به فارسی هزینه‌های زیادی دارد و بدون حمایت سرمایه‌گذار، امکان ترجمه آن وجود ندارد.
منبع: ایبنا
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook