کتاب “درآمدی بر شناخت عناصر مبلمان شهری”

تألیف:
فریدون بابایی اقدم
محمد رضا اقبال کورائیم

این کتاب در ۱۳ فصل به مباحث طبقه بندی عناصر مبلمان شهری، شناخت عوامل مربوط به حوزه اطلاع رسانی، شناخت عناصر مربوط به سر پناه، شناخت عناصر مربوط به تغذیه و توزیع، شناخت عناصر مربوط به تزیین، شناخت عناصر مربوط به روشنایی، شناخت عناصر عمومی در مبلمان شهری، شناخت عناصر مربوط به موانع و راه بندها، شناخت عناصر مربوط به تخلیه و جمع آوری، شناخت مربوط به نقل و انتقال، رهیافت های جدید در زیباسازی شهری و مشارکت بین بخشی در مقوله مبلمان شهری می پردازد.

بابایی در توضیح تالیف کتاب افزود: پس از بررسی آسیب شناسی وضعیت مبلمان شهری، تدوین کتاب را آغاز کردیم و کارهای میدانی آن در بازه زمانی یک ساله انجام شد. سپس تصمیم بر این شد که کتاب به گونه ای تالیف شود تا بتواند برای تدریس درس مبلمان شهری در دانشگاه نیزاستفاده شود.
وی اظهارامیدواری کرد که دانشگاه ها بتوانند خروجی کار خود را در اختیار سازمان های اجرایی قرار دهند و مطالب، قابل استفاده در حوزه اجرایی باشد.

محمد رضا اقبال کورائیم دیگر مولف کتاب، با اشاره به اینکه مبلمان شهر در برنامه ریزی شهری دانشی جدیدی است که باید به آن توجه بیشتری شود، گفت: تجهیزات مبلمان شهری سیمای بصری شهر را تشکیل می دهند. در این کتاب به صورت کاربردی به تمامی اجزای مبلمان شهری پرداخته شده و استفاده چند منظوره ازتجهیزات، تاسیسات و عناصری که به عنوان سیمای بصری در شهر ها مطرح است بررسی شده است.
وی در ادامه گفت: بسیای از تجهیزات شهری مانند المک های گاز، سیمای شهری را تشکیل می دهندکه می توان این تجهیزات را به صورت دانش مبلمان شهری چه در طراحی و چه در رنگ آمیزی نگریست.

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook