چاپ دوم کتاب «تجلی معنا در هنر اسلامی»

کتاب «تجلی معنا در هنر اسلامی» توسط سوره مهر به چاپ دوم رسید.

نویسندگان:
جاناتان بلوم
شیلا بلر
کارل جی دوری
ریچارد اتینگهاوسن
اولگ گرابر

مترجم: اکرم قیطاسی

ناشر: انتشارات سوره مهر
تیراژ: ۲۵۰۰ نسخه
نوبت چاپ: دوم
تعداد صفحات: ۲۴۰

اکرم قیطاسی درباره این کتاب گفت:«تجلی معنا در هنر اسلامی» یک بیان روایی است که به جنبه های مختلف فرهنگ و هنر اسلامی بویژه جلوه های بصری هنر و معماری اسلامی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در کتاب «تجلی معنا در هنر اسلامی» نگاهم به روایت کتاب، در یک بستر تاریخی است یعنی سعی شده، در هر فصل یک چارچوب تاریخی تقریبی در نظر گرفته شود.

این پژوهشگر، مترجم و مدرس همچنین درباره محتوای کتاب خاطر نشان کرد: روایت این کتاب از قرون ۶ -۷ میلادی مصادف با قرن اول هجری آغاز شده و تا قرن حاضر آثارمهم و برجسته هنر و معماری را در بر گرفته است.
قیطاسی در مورد اینکه چه تعریفی از هنر اسلامی می توان ارائه داد، اظهار داشت: هنر اسلامی را نمیتوان یک سبک یا جنبش خاص نامید و افرادی که چنین هنری را خلق کرده اند لزوما مسلمان نبوده اند، برخی از هنرهای اسلامی را دیگران برای مسلمانان ساخته اند و برخی نیز توسط مسلمانان برای دیگران از جمله مسیحیان و یهودیان ساخته شده است.
وی در باره منابع این کتاب هم گفت: برای اینکه این کتاب اثرجامعی باشد مطالب از چندین منبع انتخاب شده اند ، همچنین باید اذعان داشت که بیشتر مطالب نوشته های جاناتان بلوم و شیلا بلر می باشند که از نویسندگان مطرح در زمینه هنرهای اسلامی هستند.

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook