کتاب ” نگارش سناریو و تفکر خلاق معماری برای طراحی موزه ملی علوم و تکنولوژی”

کتاب “نگارش سناریو و تفکر خلاق معماری برای طراحی موزه ملی علوم و تکنولوژی” به چاپ دوم رسید.

نویسنده: دکتر محسن وفا مهر؛ عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران

کتاب “نگارش سناریو و تفکر خلاق معماری برای طراحی موزه ملی علوم و تکنولوژی” شامل مجموعه سناریوهای مختلف با موضوع موزه علوم و فناوری است، ملاحظه می شود که برای طراحی موزه و توصیف همه نکاتی که باید در نظر یک طراح باشد، می توان در سناریوهای مختلف آن با سبک و سیاق متفاوت و گوناگون به یک موضوع نگریست و ابعاد مختلف و نکات برجسته آن را مورد کنکاش و جستجو قرار داد.

این کتاب که برای مهندسین و دانشجویان کارشناسی ارشد معماری و عمران نوشته شده است، با توجه به تعداد سناریوهایش موجب شکوفایی فکر شده و تمرینی است برای یک موضوع معین تا از تربیت و پرورش قوه تخیل به پرواز دست یابد.

کتاب “نگارش سناریو و تفکر خلاق معماری برای طراحی موزه ملی علوم و تکنولوژی” از چهار فصل تخصصی تشکیل شده است. در فصل اول مفاهیم و تعاریف اولیه در رابطه با انواع موزه ها شرح داده شده است. در این فصل انواع طبقه بندی از موزه ها معرفی شده و شرح کوتاهی از هر یک بیان گردیده است.

فصل دوم کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است که بخش اول با عنوان ویژگی های طراحی موزه ، اصول کیفی و کمی را در بر می گیرد که هر طراح باید در طراحی هر موزه مدنظر قرار دهد و در بخش دوم کتاب، اصول و ویژگی های موزه علوم و تکنولوژی تشریح شده است. در این فصل چگونگی استفاده از فاکتورهای کیفی برای ارتقای سطح موزه نظیر مشارکت بازدیدکنندگان، نحوه برقراری گفتمان با موزه و اصطلاحا” بردن موزه به خانه ها بررسی می شود.

فصل سوم شامل نمونه های موردی موفق و برتر را در سطح جهان شامل می شود. در ابتدای این فصل به طور مختصر سیری از نحوه تحول کالبدی و فضایی موزه ها در جهان تشریح و سپس یازده نمونه از تجارب عملی جهان همراه با تصاویر مربوط به آنها معرفی می گردد.

در فصل چهارم و پایانی که جانمایه اصلی کتاب را شامل می شود از شش سناریوی مختلف در رابطه با طراحی موزه علوم و تکنولوژِی تشکیل یافته که می تواند برای علاقمندان بسیار مفید و کارآمد باشد.

این کتاب توسط دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران به چاپ دوم رسیده که در پایان سال ۹۳ منتشر و اخیرا” به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان توزیع شده است.
علاقه مندان میتوانند از سایت دانشگاه شهید رجایی این کتاب را تهیه کنند.
دریافت تصویر روی جلد

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook