پخش مستند سینمایی-انتقادی “نسیان” به همراه میزگرد کارشناسی در برنامه «به اضافه مستند» از شبکه مستند سیما – امشب

مستند سینمایی-انتقادی “نسیان” در ویژه برنامه “به اضافه مستند”، امشب مورخ سه شنبه ۳ اردیبهشت ماه ۹۸ از شبکه مستند سیما پخش می گردد.

نسیان؛ روایتی از پیامدهای گسترده ترین مداخله شهری کشور در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی است که در نوزدهمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
به همراه میزگرد کارشناسی پس از نمایش فیلم

• موضوعات میزگرد:

موضوع گفتگو:
بررسی توسعه شهری و آسیب‌ها به بافت تاریخی شهر مشهد

مهمانان:
– مهندس حمید عرفانیان؛ کارشناس معماری و شهرسازی
– دکتر جواد خدایی؛ از اساتید معماری و شهرسازی

موضوع گفتگو:
نقد و بررسی فرمی این مستند

محمدتقی فهیم
سعید قطبی‌زاده

«نسیان»، روایتی پژوهشی از تاریخ فراموش شده مشهد است و با نگاهی انسانی به پیامدهای مداخله در بافت شهریِ پیرامون حرم رضوی در ۵ دهه اخیر می‌پردازد. این فیلم مستند به آسیب‌شناسی طرح‌های بهسازی، نوسازی و توسعه بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام پرداخته و از سیاست‌های کلان شهرسازی و معماری در این شهر انتقاد می‌کند. یکی از بخش‌های مهم این فیلم مستند، انتقاد جدی نسبت به عدم توجه مسئولان به توصیه‌های دلسوزانه هشت گانه مقام معظم رهبری در سال ۸۶ مبنی بر توجه و دقت نظر اساسی به مسائل زیست بومی، زیارت و معنویت در فرآیند توسعه و بهسازی اطراف حرم مطهر است. بخشی از سکانس‌های فیلم شامل درخواست‌ها و سخنان شهروندان قدیمی این محلات است و کارشناسان مختلف این حوزه به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

مستند ۶۰ دقیقه‌ای «نسیان» که به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی پژوهشکده ثامن تولید شده است، پیش از این در گروه هنر و تجربه و در سینماهای سراسر کشور به اکران درآمد. این مستند برای اولین بار و در برنامه «به اضافه مستند» در تلویزیون پخش و رونمایی خواهد شد.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

زمان پخش برنامه: سه‌شنبه، ۳ اردیبهشت ۹۸، ساعت ۲۰:۳۰ – برنامه «به اضافه مستند» از شبکه مستند سیما
بازپخش: چهارشنبه، ۴ اردیبهشت ۹۸، ساعت ۹ و جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸، ساعت ۱۳:۳۰
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook