پخش مستند «تهران که باغ بود» ؛ فردا از شبکه مستند

مجموعه «تماشا» این هفته؛ مستند «تهران که باغ بود» ساخته حسن کاوه‌زاد در سال ۱۳۵۷ که تغییرات معماری در شهر تهران را مرور می کند، را برای پخش در نظر گرفته است.

این فیلم به جست‌وجویی در فضاهای قدیم شهر تهران به دنبال باغ‌ها اختصاص دارد؛ شهری که در گذشته به عنوان یک باغ شهر شناخته می شد اما دیگر کمتر نشانی از آن همه دار و درخت در آن یافت می شود.

«تهران که باغ بود» به بررسی تغییرات معماری در شهر تهران در طولانی مدت می پردازد. گرچه پس از تولید این مستند در سه دهه اخیر این تغییرات رشد فزاینده ای داشته اند اما ساخته کاوه زاد نیز دگرگونی های معماری شهری در سالهای پیش از انقلاب را به خوبی نمایش می دهد.

زمان پخش: یکشنبه ۲۹ فروردین ۹۵، ساعت ۲۱ – از شبکه مستند سیما
تکرار برنامه: دوشنبه ۳۰ فروردین ۹۵، ساعت ۹

در مجموعه «تماشا» پیش از این آثاری چون «کشکول» ساخته بهزاد نعلبندی، «تاریخ ما بیهقی» به کارگردانی کاوه قهرمان و چهار اثر از ارد زند با نام های «جویباره»، «حضرت عبدالعظیم»، «فعالیت پزشکان در جبهه» و «راه نو» روی آنتن رفته است.
منبع: آنا
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook