پخش قسمت اول برنامه «تراز» با موضوع معماری ایرانی از شبکه افق – امشب

اصلاحیه؛
مخاطبان محترم معمار نیوز

احتراما به اطلاع می رساند شبکه افق بدون اعلام قبلی برنامه ای دیگر را جایگزین مجموعه تراز نموده است. انتشار این خبر برداشتی مستقیم از سایت شبکه افق و پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما بوده است. زمانبندی جدید پخش برنامه تراز مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.
با احترام
تحریریه معمار نیوز

نخستین قسمت مجموعه «تراز» با موضوع معماری ایرانی یکشنبه ۱۵ آذرماه از شبکه افق پخش می شود.

با حضور:
کامران افشار نادری
بهرام شیردل
و …

معماری یکی از هنرها و صنایع کهن ایرانی است که هر چند طی دهه های اخیر با ورود مصادیق معماری غربی، تا حدودی فراموش شده اما هنوز هم کسانی هستند که به این صنعت و هنر ظریف و در عین حال تاثیرگذار بر فرهنگ اجتماعی کشورمان بها بدهند و سعی در احیای آن داشته باشند.
معماری ایرانی و غربی از نظر ساختار و فرم تفاوت های زیادی با هم دارند هر چند شاید در بعضی اصول مشترک باشند، ظاهر خانه ها و دیگر ابنیه ای که بر اساس معماری سنتی ایرانی ساخته می شوند به طور کلی با خانه های غربی در تفاوت است که از جمله بارزترین آنها، وجود فرم اندرونی و بیرونی در خانه های ایرانی است که البته چندی است به دلیل مشکلاتی همچون کمبود زمین و آپارتمان نشینی، کمتر در کشورمان مورد توجه قرار می گیرد.

مجموعه تلویزیونی «تراز» با موضوع معماری کهن و معاصر ایران قرار است به این مولفه ها و شاخصه ها توجهی ویژه داشته باشد.

نخستین قسمت «تراز» به تهیه کنندگی فرهاد مختاری یکشنبه ۱۵ آذرماه ساعت ۲۲,۳۰ از شبکه افق پخش می شود.
تکرار این برنامه هم در ساعت های ۱۰,۳۰ و ۱۵.۳۰ روز دوشنبه به روی آنتن می رود.

محمد مختاری تهیه کننده تراز در این زمینه خاطرنشان می کند: این مجموعه در ۱۵ قسمت ۲۶ دقیقه ای برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده و در هر قسمت مجموعه ای از لوکیشن ها و ابنیه خوش ساخت حاصل از معماری ایرانی در دوره های تاریخی و معاصر به صورت مستند مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.
وی می افزاید: همچنین در هر قسمت معماران و استادان برجسته این فن حضور خواهند داشت و در مورد معماری ایرانی به بیان مطالب و نکاتی می پردازند.

گفتنی است اساتید برجسته ای همچون کامران افشار نادری و بهرام شیردل از جمله اساتیدی هستند که در برنامه «تراز» شاهد حضور آنها خواهیم بود.
قرار است طی ۱۵ قسمت، ابنیه ای از ۱۵ شهر ایران در این مجموعه به نمایش در آیند و با نگاهی کارشناسانه، مورد ارزیابی قرار بگیرند.

زمان پخش: امشب ساعت ۲۲:۳۰
تکرار: فردا ساعت ۱۰:۳۰ و  ۱۵:۳۰

«تراز» برنامه ای مستند – مجری محور بوده و برای مخاطب عام ساخته شده است.
منبع: شبکه افق

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “پخش قسمت اول برنامه «تراز» با موضوع معماری ایرانی از شبکه افق – امشب”

  • دبیر سرویس خبر wrote on ۱۵ آذر, ۱۳۹۴, ۲۳:۰۰

    مخاطبان محترم معمار نیوز
    با سلام
    احتراما به اطلاع می رساند شبکه افق بدون اعلام قبلی برنامه ای دیگر را جایگزین مجموعه تراز نموده است. انتشار این خبر برداشتی مستقیم از سایت شبکه افق و پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما بوده است. زمانبندی جدید پخش برنامه تراز مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

    با احترام
    تحریریه معمار نیوز

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook