همایش گفتمان بین رشته ای “ذهنـــــفضا” در حوزه معماری و روانشناسی

موسسه فرهنگی – پژوهشی بنامید با مشارکت دپارتمان نورولژی بیمارستان ایرانمهر با برگزاری همایشی به بررسی نقش معماران به مثابه ی پزشک و تاثیر دانش روانشناسی بر معماری و همچنین تاثیر متقابل ذهن و فضا خواهد پرداخت.

سخنرانان :
دکتر عبدالرحمن نجل رحیم | فوق تخصص نورولوژی
سخنرانی با موضوع :روانشناسی – نورولوژی و معماری (آیا معماری می تواند درمانگر باشد؟ )

دکتر قاسم مطلبی | دکتری معماری (طراحی شهری – روانشناسی محیطی)
سخنرانی با موضوع : بررسی پیوند معماری و روانشناسی محیط

روزبه بهرامعلی | برندینگ و مارکتینگ استراتژیست و متخصص حوزه ی ارتباطات بین رشته ای
سخنرانی با موضوع :هر فضا داستانی دارد و هر فرم خبری

ساناز افتخارزاده | معمار و تیورسین معماری انسان مدار
سخنرانی با موضوع : چگونگی فضای پاسخگو به ذهن انسان

مقداد شریف | معمار و پژوهشگر حوزه ی روانشناسی محیطی
سخنرانی با موضوع :گفتمان یبن رشته ای بنامید، چرا؟ و باچه هدف ؟

” ذهنـــــفضا”
معماران از دیرباز نه تنها بر این اندیشه بوده اند که فضا و مکانهایی که باز می آفرینند بر انسان تاثیر گذارند، بلکه معتقد بوده اند که این تاثیر گذاری تعیین کننده است. علی رغم اهمیت این مسئله، که البته محور اندیشه در معماری را می سازد، چگونگی و فرایند این تاثیر گذاری برای معماران و طراحان محیط پنهان مانده است. پیوند بین معماری و روانشناسی در چند دهه اخیر امکان بررسی چگونگی، ماهیت و میزان این تاثیر گذاری را بر انسان در چارچوب دانشی نوین به نام روانشناسی محیطی ممکن ساخته است. روانشناسی محیطی نه تنها در مورد انسان شناسنده و فرایند ادراک او گفتمان جدیدی را در حوزه معماری می گشاید بلکه از سوی دیگر به چگونگی تعامل انسان با محیط انسان ساخته و قابلیت هایش و چگونگی فرایند این تعامل علاقه مند است. با توجه به اینکه در دوران معاصر عوامل موثر در حوزه معماری متکثر شده اند و معماری را به عرصه علم و هنری بین دانشی مبدل ساخته است، آشنایی با دانش روانشناسی محیطی می تواند کمک موثری از شناخت ما از محیط و ارتباط آن با انسان در اختیار معماران، طراحان شهری و منظر قرار دهد تا محیطی پاسخگو در برابر انسان و نیازهای جسمی و روانشناختی او قرار دهد. (قاسم مطلبی – سخنران همایش ذهنــــــــفضا)

توجه :افرادی که در همایش قبلی موسسه بنامید با نام” پیتر آیزنمن از دیروز تا امروز” ثبت نام کرده اند و مبالغ ثبت نامی آنها عودت داده شده می توانند با ۵۰%تخفیف ویژه در همایش “ذهنـــــفضا” ثبت نام کنند. اسامی این افراد در لیست موسسه بنامید موجود می باشد لذا نیاز به ارایه مدرکی در این خصوص نیست.
نسبت به ثبت نام افرادی که نامشان در لیست موجود نباشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

زمـــــان : دوم آبان ۱۳۹۳
مکــــان : مرکز همایش های سالن کتابخانه ی ملی ایران ( سالن قلم )
اطلاعات بیشتر و ثبت نام در : http://event.banamid.ir

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook