هفتمین مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران – مهرماه ۱۳۹۶

هفتمین مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران، تهران – مهرماه ۱۳۹۶
به رسم هر سال همزمان با مراسم دهمین جایزه معماری داخلی ایران برگزار می شود.

(مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران – ۱۳۹۶ متعلق به ایرج کلانتری است، که در روز سیزدهم مهرماه سال جاری برگزار می شود)

اهداف و رویکردها:
تمدن و هنر ایرانیان در دنیا، با سابقه چند هزار ساله، زبانزد و سرآمد تمام کشورهای غربی و شرقی بوده و متکی بر فرهنگ اصیل و ارزش های معنوی است.
سرزمین ما ایران، محل سکونت هنرمندان، روشنفکران و نوآوران، مخترعین و صنعت گران، معلمان و اندیشمندان، مبتکران و خردمندان، سیاستمداران و حقوق دانان، جوانمردان و پهلوانان است و این سرزمین به ریشه های مهر و دوستی، عشق و معرفت و صلح متکی است، همانطور که در گذشته و برای پیشینیان ما نیز این گونه بوده و در تاریخ درج گردیده است.
در این راستا و در عصر حاضر، رسانه معماری و ساختمان مراسم تقدیر از معمار معاصر ایرانی را در شرایطی برگزار می کند که به هنرمندان، اندیشمندان و معماران برجسته، که نه تنها دستاوردهای حرفه ای خود را که در عرصه معماری کشور به صورت خدمات ارزنده ای ارائه داده اند، بلکه با حضور خود در زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز تأثیرگزار بوده اند.
مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران، تاکنون شش دوره در شش سال متوالی طی مراسم با شکوهی همزمان با مراسم اهداء جوایز معماری داخلی ایران برگزار گردیده است. امسال نیز به رسم هر سال از استاد بزرگوار جناب آقای ایرج کلانتری طالقانی تقدیر به عمل خواهد آمد.

ایرج کلانتری طالقانی:
–    فارغ التحصیل رشته معماری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۲.
–    مؤسس و رئیس هیئت مدیره “مهندسان مشاور باوند” ( ۱۳۵۳تاکنون) و پیش از آن مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره “دفتر مشاوره معماری”.
–    پیش از شروع فعالیت خود در زمینه مهندسی مشاور، در وزارت کشور به کار تخصصی مشغول بوده و به عنوان نماینده این وزارتخانه در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و کمیته بررسی و تجدید نظر در قانون نوسازی و عمران شهری فعالیت داشته است.
–    همواره در مجامع حرفه ای معماری و شهرسازی فعالیت داشته و از جمله در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، شورای مدیریت گروه معماری جامعه مشاوران ایران، هیئت مدیره انجمن صنفی مهندسان معمار و شهرساز و شورای عالی خانه هنرمندان ایران عضویت داشته است.
–    عضویت در شورای تخصصی شهرداری تهران.
–    در سال ۱۳۸۴ به عنوان معمار سال انتخاب شده است.
–    ریاست هیئت اجرایی شورای هماهنگی انجمن های صنفی مهندسی، عضویت در نهاد تعامل و عضو شورای عالی معماری بم
–    در پژوهش های معماری و شهرسازی، مانند طرحهای بررسی علل حاشیه نشینی در هفده شهر با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر، تنظیم اصلاحیه قانون نوسازی و عمران شهری، تهیه و تدوین آیین نامه اجرای حق مرغوبیت، و گونه شناسی مسکن در مناطق ساحلی خلیج فارس.
–    در زمینه انتشار مقاله، مصاحبه و شرکت در میزگردها با اغلب نشریات تخصصی و برخی از مطبوعات عمومی همکاری داشته است، مانند مجله معماری نوین (عضوهیئت تحریریه)، مجله بانک ساختمان، فصلنامه آبادی، مجله معماری و شهرسازی و فصلنامه معمار.
–    مشاور مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و مشاور “راهنمائی طراحی معماری ساختمان های بلند مسکونی” و“ شیوه نامه وارسی عملیات اجرایی و ساختمان سازی”.
–    حدود ۲۰ سال سابقه تدریس در دانشگاه های تهران، آزاد اسلامی و علم و صنعت در رشت ههای طراحی و معماری.
–    در مسابقه های معماری گوناگونی به عنوان عضو هیئت داوری یا طراح شرکت کرده است که در موارد متعددی حائز رتبه اول بوده است. طرح باشگاه کارمندان وزارت کشور، سفارت ایران در رباط، ساختمان شهرداری تهران، مجتمع مسکونی فرح آباد تهران و مجتمع مسکونی کارکنان فولاد اهواز و طرح مرکز ساختمان شرکت نفت ایران و دانشگاه پتروشیمی در ماهشهر.
–    طراحی و مدیریت پروژه های گوناگون از جمله فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، سفارت ایران در گرجستان، اقامتگاه سفیر ایران در ایروان، مجموعه چایکنار در تبریز ، دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده انرژی دانشگاه تبریز، ایستگاه های قطار شهری تبریز، پروژه ساختمان پارلمان جیبوتی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ماهشهر، مراکز آموزش های تخصصی زنجان و مجموعه های اداری و مسکونی متعدد.

• مروری بر برگزاری مراسم تقدیر از معمار معاصر ایرانی در سال های گذشته:

– نادر اردلان  اولین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۰
– دکتر ایرج اعتصام دومین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۱
– بهرام شیردل سومین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۲
– فریار جواهریان چهارمین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۳
– مهدی علیزاده سقطی پنجمین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۴
– فرامرز شریفی ششمین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۵

• زمان برگزاری مراسم: ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۶

سایت مرتبط: www.memary.net
دریافت تصویر
منبع خبری: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook