نگاهی به پروژه برگزیده از ایران در مسابقه معماری “IDSA 2016”

مسابقه بین المللی معماری IDSA 2016، که همه ساله در ۳۵ بخش و بین ۸۰ کشور دنیا برگزار میگردد، امسال نیز در ماه آوریل ۲۰۱۶، توسط موسسه بین المللیRTF  برگزار گردید که در بخش طراحی داخلی- بخش تجاری، جواد ایرجی از ایران با پروژه “فروشگاه ورزشی معروج” رتبه اول این مسابقه را کسب کرد.

RTF (Rethinking the Future) موسسه ایی بین المللی می باشد که همه ساله در راستای ترویج و تشویق معماران و طراحان، مسابقه های طراحی در بخش های فرهنگی، تجاری، اداری، ورزشی، صنعتی، داخلی و … برگزار می کند.

در این مسابقه که با رویکرد ایده هایی برای زندگی آینده برگزار می شود، پروژه ها می توانند پروژه هایی اجرا شده و یا دانشجویی بوده و در هر بخش، سه پروژه منتخب به عنوان رتبه اول معرفی می شوند؛ که در بخش طراحی داخلی- تجاری پروژه های منتخب زیر به عنوان رتبه های اول مسابقه IDSA2016 امسال معرفی گردیدند:

 

۱ – جواد ایرجی از ایران با پروژه طراحی داخلی فروشگاه ورزشی معروج

 

۲ – کریل اسلیدز از اکراین با پروژه طراحی تکنوپارک

 

۳ – آدوایت پاتل از هندوستان با پروژه طراحی داخلی مرکز توسعه کارآفرینی و سرمایه گذاری

 

پروژه منتخب از ایران در بخش طراحی داخلی- بخش تجاری
در فروشگاه ورزشی معروج (مجید) طراحی شده توسط جواد ایرجی، طراح سعی بر توجه به تاثیر روند و پروسه طراحی صنعتی و مبلمان در طراحی داخلی داشته و در ایده و کانسپت اصلی طراحی داخلی از مبلمان طراحی شده الهام گرفته شده است. به بیان طراح، آنچه در این پروژه حائز اهمیت می باشد نمایش حرکت و حس زندگی در طراحی داخلی یک فروشگاه ورزشی بوده و به طبع آن خطوط، فرم ها، مبلمان و رنگ فضا نیز بر این اساس انتخاب شده است.

در گام بعدی، بر اساس نیاز پروژه و خواسته کارفرما برنامه ریزی های مربوط جهت طراحی مبلمان و نیازهای فضا انجام پذیرفته و طراحی کلی فضا نیز بر اساس این ایده به وجود آمده است: ” از طراحی صنعتی به طراحی داخلی”.

در طراحی تمامی فرم ها، احجام، رنگ، نور و طراحی سقف کاذب این پروژه، سعی بر القای روح سرزندگی، شادابی و حرکت در یک فروشگاه ورزشی بوده است.

معروج (مجید)، برند رسمی تیم ملی والیبال کشور بوده و این فروشگاه شعبه و نمایندگی تبریز می باشد که در تبریز، خیابان میرداماد، نبش کوی صبا واقع بوده و روند طراحی و اجرای آن طی سال های ۹۴-۱۳۹۳ انجام شده است.

جواد ایرجی؛ (معمار- عضو هیئت علمی دانشگاه)، دانش پژوه دکتری معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می باشد.

 

نتایج مسابقه بین المللی IDSA2016 در ماه می ۲۰۱۶ در وبسایت موسسه RTF  به نشانی زیر منتشر و همچنین در سایر وبسایت های معتبر معماری قابل دسترس میباشد:
http://www.re-thinkingthefuture.com/idsa2016-interior-commercial/merooj-sport-wear-javad-eiraji/

http://www.re-thinkingthefuture.com/international-design-student-awards-2016-results/

 

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “نگاهی به پروژه برگزیده از ایران در مسابقه معماری “IDSA 2016””

  • saras wrote on ۱ تیر, ۱۳۹۵, ۲۱:۲۱

    ,خیلی عالی میشه اگه معمارنیوز اخبار مربوط به مسابقات خارجی رو اعلام کنه که به موقع شروع این مسابقات رو بفهمیم و بتونیم شرکت کنیم متاسفانه معمارنیوز فقط مسابقات ایرانی رو شروعشو اعلام میکنه

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook