نکوداشت روز جهانی معماری و شهرسازی در کشور

سجاد بیات؛ معاون ارتباطات ستاد گرامیداشت روزهای جهانی معماری و شهرسازی گفت: سازمان ملل متحد اولین دوشنبه ماه اکتبر را به عنوان روز جهانی اسکان بشر نامیده است. در همین راستا اتحادیه جهانی معماران نیز این روز را به عنوان روز جهانی معماری انتخاب کرده است.
جامعه بین المللی برنامه ریزان شهری و منطقه ای نیز بر اساس پیشنهاد پروفسور کارلوس ماریا ولاپائولرا ؛ استاد فقید دانشگاه بوئین آیرس آرژانتین روز هشتم نوامبر هر سال را به عنوان روز جهانی شهرسازی گرامی می دارد.

وی اظهار کرد: در ایران نیز همگام با سایر کشورهای دنیا و با رویکردی علمی، ضمن در نظر گرفتن نقش مهم مراکز علمی پژوهشی در ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه، با همکاری دستگاه های اجرایی حوزه معماری و شهرسازی، دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی سراسر کشور، مجموعه برنامه هایی در این زمینه برگزار خواهیم کرد.
وی در مورد چگونگی این برنامه ها تصریح کرد: این برنامه ها شامل سمینار علمی یک روزه، کارگاه آموزشی و نمایشگاه عملکرد و توانمندی دستگاه های دولتی، شهرداری ها، شرکت های تعاونی و خصوصی در ظرف زمانی یک ماه و در سی و یک استان کشور خواهد بود.
بیات در تبیین اهداف برگزاری برنامه های یاد شده افزود: توجه دادن جامعه معماری و شهرسازی کشور نسبت به سیاست های ابلاغیه های مقام معظم رهبری دراین باره،افزایش سطح آگاهی مردم در مورد نقش ارزشمند معماری و شهرسازی صحیح و اصولی در ارتقای کیفیت سکونت گاه های انسانی، محیط زیست و گرامی داشت معماران، شهرسازان، مرمتگران و جایگاه آنها در زنجیره فعالیت های اجتماعی و خلق دنیایی آسوده تر و زیبا تر برای انسان ها از اهداف مهم ما به شمار می روند.

معاون ارتباطات ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی ادامه داد: این برنامه ها از روز ۱۳ مهرماه (روز جهانی معماری) تا ۱۷ آبان ماه (روز شهرسازی) در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مراکز استان ها برگزار می شود.

وی با اشاره به شعار امسال روزهای جهانی معماری و شهرسازی؛ (معماری، ساختمان، اقلیم ، تعهدات و راهکارها) و ( شهرها جهان را نجات می دهند، بیائید از نو برنامه ریزی کنیم) اظهار کرد: در هر استان یک سمینار علمی با سخنرانی دو نفر از اساتید برجسته معمار و شهرساز با موضوعات یاد شده برگزار می شود و دانشجویان یک عنوان نشریه انجمن علمی دانشگاه خود را با موضوع روز جهانی معماری و شهرسازی منتشر می کنند.

بیات یادآورشد: امیدواریم برگزاری این برنامه ها توجه عموم مردم و متخصصان را به معماری و شهرسازی ایران و ارزش های مغفول آن به عنوان سرمایه ای برای ارتقای فرهنگ، هنر و زندگی ایرانی جلب کرده و زمینه حمایت و مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی جهت ارتقای معماری و شهرسازی را فراهم کند.
بیات در پایان از همه دانشجویان ، دانش آموختگان و حرفه مندان حوزه معماری و شهرسازی کشور دعوت کرد جهت آگاهی از برنامه های ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی در سراسر کشور به نشانی پایگاه اینترنتی این رویداد www.uiaevent.com مراجعه کنند.
منبع: ایرنا

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook