نمایش فیلم “Lost Town” در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران

کانون معماری و شهر برگزار می کند:
پخش فیلم مستند Lost Town
فیلمی از Jörg Adolph
محصول ۲۰۰۹

زمانی که آنه نیمن و یوهانس اینگریش برنده‌ی یک مسابقه‌ی معماری بین‌المللی شدند، تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌بودند. ایده‌ی آن‌ها بسیار ساده و جذاب بود: در سواحل شرقی انگلستان – مناطقی که به لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر از دیگر نقاط انگلستان است – خوب است که نشانه‌ای نمادین (لندمارک) ساخته شود؛ نشانه‌ای که هم فرسایش ساحلی و در پس آن نیروهای مؤثر طبیعی را نشان‌دهد، و هم جریان‌های گردشگری را جذب کند – یک مجسمه غول‌پیکر از جنس فولاد ضد زنگ در دریا، تا که شبحش ایماژی بسازد از کلیسایی که صدها سال پیش غرق شده‌است – نمادی نمایشی برای مکان‌های غرق‌شده. دیگر چه چیز لازم است؟

اما آخر این دو، به عنوان تازه‌واردانِ یک حرفه، چگونه می‌توانند پروژ‌ه‌ای هنری را با چند میلیون یورو هزینه و مشکلات جدیدی که روز به روز ظاهر می‌شوند، محقق سازند؟ و البته در سرزمینی با ساکنانی بی‌نهایت لجباز؛ سرزمینی که دائماً در حال تغییر – بخوانید تحلیل – است، و در این یک مورد هم به تغییر روی خوش نشان نمی‌دهد. «شهر گمشده» مستندی است بلند درباره‌ی یک پروژه‌ی معماری جذاب؛ و تصویرگر لحظاتی از نخستین رویاپردازی‌های حرفه‌ای. فیلمی درباره‌ی فرسایش ساحلی و همچنین فرآیندهای فرسایشی غیرقابل اجتناب زندگی.

زمان: پنجشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۴، ساعت ۱۷
مکان: سینما تک موزه‌ی هنرهای معاصر تهران
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook