نمایش تصاویر آثار برتر و انتشار بیانیه هیئت داوران مسابقه معماری طراحی تالار اجتماعی-فرهنگی شهر جدید پرند

بنا بر اطلاعیه ای از سوی دبیرخانه مسابقه طراحی معماری «تالار اجتماعی- فرهنگی شهر جدید پرند» و اطلاعات واصله به معمارنیوز؛ “بیانیه هیئت داوران” و “تصاویر آثار برتر” منتشر می گردد.

اطلاعیه شماره ۱۳: معرفی ۳ طرح برتر و انتشار بیانیه هیئت داوران مسابقه کشوری معماری طراحی تالار اجتماعی- فرهنگی شهر جدید پرند

پیرو اتمام و اعلام نتایج داوری مرحله دوم (نهایی) مسابقه کشوری معماری طراحی تالار اجتماعی- فرهنگی شهر جدید پرند توسط کمیته اجرایی مسابقه معماری طراحی تالار فرهنگی- اجتماعی شهر جدید پرند مورخ ۹۹/۰۵/۰۸، به اطلاع میرساند جوایز نقدی مرحله نهایی به دلیل شرایط و محدودیت های موجود (شرایط کرونایی)، به صورت غیرحضوری پرداخت و به حساب سرگروه هر یک از ۳ طرح برگزیده واریز گردید. همچنین در نظر است در صورت بهبود شرایط، طی مراسمی از طراحان آثار برتر به صورت حضوری تقدیر و نمایشگاهی از آثار ایشان برپا گردد.

ضمن اعلام دوباره اسامی نفرات برتر این مسابقه بر اساس آرای نهایی هیئت داوران (آقایان: زنده یاد فرهاد احمدی، مهرداد ایروانیان، شاهین حیدری، محمدرضا حافظی و رضا دانشمیر)، بپیوست چکیده تصاویر ۳ طرح برتر و بیانیه هیئت داوران مسابقه منتشر میگردد.

۱- رتبه اول: هادی متولی حقیقی | ۱۹۳۷۹۲۵۳۰۵ (هادی متولی حقیقی، علی آتش دست، مریم طلایی، علی خدابخش، جواد نداف مقدم)
۲- رتبه دوم: استودیو واال | ۴۰۱۱۰۵۲۴۳۴ (میلاد صالحی واثق، شیرین حدادیان، سارا بهطاشی)
۳- رتبه سوم: شد آتلیه | ۳۳۸۳۱۷۹۶۵۲ (محسن محمد پور، میثاق مدنی)

(کمیته اجرایی مسابقه معماری طراحی تالار فرهنگی- اجتماعی شهر جدید پرند- ۱۲/۰۶/۹۹)

• بیانیه هیت داوران:
بیانیه هیئت داوران مسابقه تالار اجتماعی شهر جدید پرند
اقدام به برگزاری مسابقه های معماری و شهرسازی بر اساس سیاست گذاری هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و حمایت شرکت های عمران شهرهای جدید در نقاط مختلف کشور از جمله اقدامات موثر و مثبتی است که در صورت ادامه و به ثمر رسیدن نتایج مسابقات، به ارتقاء فرهنگی-اجتماعی شهرهای جدید منجر خواهد شد.

مسابقه تالار اجتماعی شهر جدید پرند با همت هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ابتدای سال ۱۳۹۸ کلید خورد و مسابقه طی دو مرحله در تیرماه ۱۳۹۹ به پایان رسید. بخشی از تطویل زمانی این مسابقه دو مرحله ای -خاصه مرحله دوم مسابقه- خارج از اراده مسئولین، داوران و مدیر مسابقه بود. علیرغم بیماری جهانگیر و خطرناک کوید-۱۹ که با مرحله دوم مسابقه مصادف شد؛ با پیگیری مسئولین شرکت عمران، مدیر و داوران مسابقه، بررسی و ارزیابی ۱۰ طرح منتخب با دقت و صحت انجام شد.

در فراخوان مرحله اول ۲۶۰ اثر در سامانه اینترنتی مسابقه ثبت نام کردند که از آن میان ۱۱۴ طرح که از معیار های مندرج در فراخوان مسابقه تیعیت کرده بودند به داوری مرحله اول راه یافتند و مورد بررسی و قضاوت داوران مسابقه قرار گرفتند. از میان ۱۱۴ طرح شرکت کننده در مرحله اول مسابقه تالار اجتماعی- فرهنگی شهر جدید پرند، طبق اعلام فراخوان، ۱۰ طرح برای حضور به مرحله دوم انتخاب شدند. از میان این ۱۰ طرح بر اساس ارزیابی داوران مسابقه سه طرح به مرحله نهایی رسیدند و بدین ترتیب، فرایند مسابقه به انجام رسید.
طرح هائی که توانستند به مرحله دوم و بعد از آن به مرحله نهائی برسند براساس ارزیابی داوران مسابقه، معیار های زیر را در طرح های خود رعایت کرده بودند:
• درنظر گرفتن سازمان فضائی طرح تالار اجتماعی فرهنگی شهر جدید پرند به مثابه مرکز تعامالت اجتماعی و فرهنگی شهروندان؛
• رعایت جریان زندگی و سرزندگی شهری در طرح به منظور ایجاد حیات روزانه و شبانه با در نظر گرفتن فضاها و عملکرد های مناسب برای زندگی روزانه و شبانه این مجموعه؛
• چند عملکرده بودن طرح؛
• فراهم کردن امکان برای بهره برداران با فضاهای رویداد مدار؛
• تشویق به حضور هرچه بیشتر خانواده ها، زنان و جوانان در این مرکز و فراهم کردن ایمنی برای کودکان و سالمندان؛
• فراهم شدن امکانات فضایی مکانی برای تولید چیدمان یا هنر اینستالیشن هنر اجرا یا پرفورمنس آرت صنایع دستی و دیگر صورت های آفرینش های هنری از طریق حضور سازندگان و هنرمندان در این تالار و ایجاد نوعی کارآفرینی؛
• چند مقیاسه بودن عملکردها مقیاس های مختلف برای تالار که از پیرامون سایت شروع میشود و خدمت رسانی آن میتواند تا مقیاس های شهری و فراشهری ادامه یابد؛
• متصل شدن طرح با پهنه های بلالفصل شهر، فراهم آوردن پیوند بین فازهای توسعه یک و دو و سه با فازهای دیگر که در حال شکل گیری هستند.
• تامل و تفکر درباره فرایند اجرا و کیفیت اجرا و آگاه بودن از هزینه های مالی پروژه.

پس از بررسی طرح های واصله، داوران مسابقه سه طرح اول تا سوم را به قرار زیر انتخاب کردند:
رتبه اول به طرح شماره ۱۹۳۷۹۲۵۳۰۵؛
رتبه دوم به طرح شماره ۴۰۱۱۰۵۲۴۳۴؛
رتبه سوم به طرح شماره ۳۳۸۳۱۷۹۶۵۲؛
با قدردانی از همت هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت عمران پرند بعنوان کارفرمای مسابقه، هیئت داوران توصیه می کند که کارفرما پس از انتخاب یکی از سه طرح برنده برای اجرا، به فاز بندی ساخت پروژه و افزایش بازدهی سالن های تفریحی- فرهنگی در جهت رعایت استانداردهای عملکردی و تخصصی این سالن ها، توجه ویژه مبذول دارد. بعلاوه هیئت داوران برخود واجب می داند که از تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه که با دقت و علاقمندی فراخوان را مطالعه و آثار خود را با توجه به طبیعت زمین و سرزمین و حیات اجتماعی ساکنان شهرجدید پرند و نشانه ها و معانی مندرج در فرهنگ شهرنشینی کشور پربار نمودند و از مدیرمسابقه و دبیرخانه که امکانات برگزاری یک مسابقه معماری با استاندارد را فراهم کردند تشکر نماید.
امضا کنندگان: (آقایان: زنده یاد فرهاد احمدی، مهرداد ایروانیان، محمدرضا حافظی، شاهین حیدری، رضا دانشمیر)

 

• نمایش آثار نفرات برتر:

طرح رتبه اول: هادی متولی حقیقی | (هادی متولی حقیقی- علی آتش دست- مریم طلایی- علی خدابخش- جواد نداف مقدم)

 

طرح رتبه دوم: استودیو واال | (میلاد صالحی واثق- شیرین حدادیان- سارا بهطاشی)

 

طرح رتبه سوم: شد آتلیه | (محسن محمد پور- میثاق مدنی)

 

توضیح معمارنیوز: به منظور خوانایی بهتر، تصویر ارسالی از سوی برگزارکننده به چند تصویر تفکیک گردید.
به جهت عدم دستبرد در تصاویر ارسالی از سوی دبیرخانه مسابقه، لوگوی درج شده از سوی برگزارکننده بر تصاویر، توسط معمارنیوز حذف نگردید.
منبع تصاویر آثار برگزیده: دبیرخانه مسابقه و تصاویر واصله از سوی برگزیدگان به معمارنیوز
تصاویر آثار طی روزهای آینده بروزرسانی خواهد شد.

ســـایر آثـــار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه معماری دومرحله ای طراحی تالار فرهنگی-اجتماعی شهر جدید پرند
لینک مرتبط: اعلام نتایج مرحله اول مسابقه معماری دومرحله ای طراحی تالار فرهنگی-اجتماعی شهر جدید پرند
لینک مرتبط: اعلام نتایج داوری مرحله دوم (نهایی) مسابقه معماری طراحی تالار اجتماعی-فرهنگی شهر جدید پرند

دریافت تصویر خبر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook