نمایشگاه نقاشی «۶۰ سال با جهان هنرمندانه محمد ناصری پور»

نمایشگاه نقاشی «۶۰ سال با جهان هنرمندانه محمد ناصری پور» به انتخاب امیر سقراطی، جمعه ۸ تیر ۹۷ در نگارخانه ممیز و زمستان ایران افتتاح گردید.

محمد ناصری‌پور که در زمینه معماری، نقاشی، مرمت آثار و پژوهش هنری فعالیت دارد، درباره نمایشگاهش که این روزها در خانه هنرمندان برپاست، می‌گوید: این یک نمایشگاه ساده نیست و مرور ۶۰ سال فعالیت هنری من است.

او توضیح می‌دهد که در این نمایشگاه ۱۱۰ اثر از او که شامل اثر مرمت شده متعلق به صفویه تا ماکت‌ آرامگاه عطار و حافظ با رعایت جزییات و کاشی‌کاری، پرسپکتیوهای معماری، نقاشی‌های گل و پرتره و حیوانات با آبرنگ و … است، به همراه شجره‌نامه کاری و هنری او در معرض دید گذاشته شده است.

این هنرمند درباره بخشی از نقاشی‌هایش می‌گوید: در زمینه نقاشی معماری من آثار را با دیده معماری کشیدم که شامل تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، خیام و … می‌شود.

 

  • محمد ناصری پور متولد ۱۳۲۱ و دارای مدرک فوق تخصص در مرمت آثار هنری ایرانی و اسلامی و همچنین دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است. وی همچنین دوره تخصصی تذهیب را زیر نظر نصرالله یوسفی و دوره تخصصی گل ومرغ را زیر نظر حسین الطافی گذرانده است.

محمد ناصری پور مشاور هنری موزه سکلر (آمریکا)، تخصص در مرمت آثار هنرهای روغنی (لاکه، قلمدان و…) نقاشی روی کاغذ، جلد کتاب، مرمت آثار هنری بر روی کاغذ، عاج، چرم، چوب، پارچه یا بوم و… را در کارنامه هنری خود دارد.
ناصری پور عضو انجمن (انستیتو مرمت آثار هنری) آمریکاست و تدریس تذهیب در موزه سکلر، تدریس در دانشگاه تهران در رشته طراحی فضای سبز(۱۳۷۶-۱۳۷۸)، تدریس هنر تذهیب در مدرسه مطهری (۱۳۷۴)، تدریس هنرهای تصویری ایرانی (منیاتور، تذهیب، گل ومرغ) درفستیوال بین المللی جاده ابریشم در ارتباط با مرکز موزه های واشنگتن(۱۳۸۱) از جمله فعالیت های او در زمینه آموزش است.
او همچنین در نمایشگاه های متعددی شرکت داشته است که نمایشگاه دوسالانه نگارگری در بخش اساتید (۱۳۷۴ و ۱۳۹۳) ، نمایشگاه چهارقرن آثار هنری در بزرگداشت امام علی(ع) با عنوان نمایشگاه مولود کعبه در موزه هنرهای زیبای سعد آباد (۱۳۷۵)، نمایشگاه گالری کلاسیک تهران (۱۳۷۳)، نمایشگاه در خانه ایران در شهر پاریس فرانسه (۱۳۶۰)، نمایشگاه گالری موسوی در نیویورک (۱۳۶۶-۱۳۶۷) و… از آن جمله است.

* بازدید برای عموم آزاد و رایگان میباشد.

زمان: ۸ الی ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۴ الی ۲۲
مکان: خانه هنرمندان ایران، نگارخانه های ممیز و زمستان
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook