نمایشگاه عکس کامران عدل، شصت سال عکاسی

نمایشگاه موزهٔ عکسخانه ‌شهر تا  ۱۲ بهمن‌ماه۹۲ میزبان نمایشگاهی با عنوان «شصت سال عکاسی» با آثاری از کامران عدل می باشد.
کامران عدل متولد سال ۱۳۲۰ در تهران و به گفتهٔ خود از سن ۱۲ سالگی عکاسی را دنبال کرده است. وی در سال ۱۳۴۱ به مدرسه عکاسی در پاریس رفت و در سال ۱۳۴۷ به ایران بازگشت و رییس گروه عکاسی تلویزیون ملی ایران شد. این نمایشگاه به مناسبت صد و هفتاد و دومین سال ورود عکاسی به ایران و ارج نهادن به شصت سال عکاسی کامران عدل برگزار می‌شود.

کامران‌عدل در سال ۱۳۵۹ به عنوان عکاس هیئت داوران جایزه بین‌المللی معماری آقاخان ( A.K.A.A ) در ژنو برگزیده شد. عکس‌های پروژه کتاب تهران که به پیشنهاد “برنارد هورکاد” در سال ۱۳۶۴ شروع شد و به مدت چهار سال ادامه یافت، از جمله کارهای عدل است. این عکسبرداری برای تهیه کتابی درباره دویستمین سال پایتختی تهران انجام شد که حدود شش هزار اسلاید را دربرمی‌گیرد و درباره تاریخ، جغرافی، جامعه‌شناسی و مسائل متفرقه تهران است. علاوه بر این، کتاب‌های تصویری” آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند”،”اجرای نقش در کاشیکاری ایران”، “بازارهای ایرانی”، “خط بنایی”، “سفارت ایتالیا در تهران”، “گذری به چهار محال و بختیاری”، “یاد باد،آن روزگاران یاد باد” (معماری شیراز) در کارنامه فعالیت‌های این هنرمند ثبت شده اند. از کامران عدل به عنوان عکاس ژانر عکاسی معماری و بناها یاد می‌شود.

نمایشگاه تا ۱۲ بهمن‌ماه۹۲ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر است.
نمایشگاه جمعه‌ها و همزمان با سایر تعطیلات رسمی دایر نیست.
موزهٔ عکسخانهٔ شهر، میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، ضلع جنوب‌غربی میدان بهارشیراز
سایت منبع: www.Memarnews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook