نمایشگاه عکس و ویدئو آرت «پوسته»

نمایشگاه آثار عکاسی و ویدئو آرت «پوسته» از روز جمعه ۱۹ خردادماه ۹۶ در بنیاد کاف افتتاح گردیده است.

صاحبان آثار ارائه شده در نمایشگاه:
نیکلاس گلدباخ
اشتفانی کلاس
مسیح مستاجران

کیوریتور: علیرضا لبشکا
طراحی فضا: مبشر نیکویی

• نیکلاس گلدباخ هنرمند آلمانی است که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه بلفیلد در رشته جامعه‌ شناسی و همچنین در رشته عکاسی و ویدئو در همان دانشگاه در دانشکده علوم کاربردی گذرانده و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه هنر برلین دریافت کرده است و کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را در کالج هانتر شهر نیویورک به اتمام رسانده است.

تنش و تقابل بین میل فرد برای یگانگی و کشش جامعه مدرن به تحمیل همگونی پایه کارهای اوست: تقابل بین استانداردسازی و تکینه و بی‌مانند بودن، محدود سازی و آزادی فردی، خودنمایی و درک دیگری، تنها بعضی از مسائل چالش برانگیزند که گونه‌ای تقابل اجتماعی – روان شناختی را در کارهای او خلق میکنند. تعامل بین موقعیت‌های روان شناختی و شهری و همچنین محیط طبیعی که شرایط زیستی جهان معاصر ما و ذهنیت ما از جهان را می‌سازد نیز در کارهای او مورد بحث قرار میگیرند.

• اشتفانی کلاس؛ هنرمند و عکاس آلمانی است که آثارش بر آرمانشهرهای تاریخی اجتماعی و معماری تمرکز دارد. او ابتدا در دانشگاه صنعتی برلین معماری خوانده است و پس از آن عکاسی و نیومدیا را در تحت نظر توماس اشتروس و کاندیدا هوفر در HfG Karlsruhe فرا گرفته است.

آثار او با تصور آنچه درعکس دیده نمی‌شود، یا به عبارت دیگر بر روی داستانی که از ورای به تصویر کشیده شدن عکس منتقل می‌شود سروکار دارد. این جستجوی است برای تصوری بریده بریده از اکنونی که خیلی وقت است گذشته، از یک گذشته آرمانی. مرزهای فیزیکی و تمثیلی بین فضاها، و به همان اندازه بین واقعیت و آرمانشهر، بین تاریخ و اکنون،‌ فرد و جمع، مقیاس و مدل در تصاویر او مورد بحث قرار می‌گیرد.

• مسیح مستاجران؛ فارغ التحصیل رشته ی معماری دانشگاه علم وصنعت تهران است. مدیوم اصلی کارهای او عکاسی و ویدئو آرت می باشند.
کارهای وی در فستیوال‌ها و رخدادهایی نظیر کنفرانس «هک کردن مبلمان شهری» در برلین و «تغییر جهت به سوی شرق» در اویازدوسکی کاسل در ورشو نیز به نمایش در آمده است. او هنرمند پروژه‌های شهری-اکتیویستی مانند «هژمونی شهری» و «مونوکسید تهران» بوده است.

زمان بازدید: ۱۹ خرداد الی ۹ تیرماه ۹۶، ساعت ۱۶ الی ۲۰ (گالری تنها روزهای جمعه و شنبه باز می باشد.)
مکان: تهران، میدان دانشگاه شهید بهشتی، جاده درکه، کوچه سیزده چنار، پلاک ٣۶، بنیاد کاف
منبع: عکاسی
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook