نمایشگاه عکس معماری با عنوان «گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن» – اصفهان

نمایشگاه عکس معماری با عنوان «گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن» مورخ ۲۸ مرداد ماه ۹۵ در نقش‌خانه اصفهان افتتاح می‌شود.

نمایشگاه آثار:
داریوش فردی پور؛ عضو فدراسیون جهانی هنر عکاسی (flap)

نمایشگاه «گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن» ، چهارمین نمایشگاه انفرادی فردی پور می باشد و مجموعه عکسی است که نگاهی دیگر به معماری بناهای تاریخی دارد.
اکثر آثار این نمایشگاه، اختصاص به معماری بناهای تاریخی اصفهان دارد و ۳۰ تا ۳۵ قطعه عکس درابعاد ۶۰ در ۸۰، به مدت یک هفته در نقش خانه حوزه هنری در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

هدف این نمایشگاه از زبان داریوش فردی پور:
دنیای اطراف ما پر از زیبایی‌هایی است که یا کمتر دیده‌شده یا اصلاً به چشم نمی‌آید. بسیاری از این زیبایی‌ها در زاویه نگاه استاندارد ما که خط دیدمستقیم است، قرار ندارند. برای دیدن این شگفتی‌ها باید نگاه و در کنار آن حس همراه با آن را تغییر داده و از نگاه‌های کلیشه‌ای و سطحی بگذریم و عمیق‌تر و به تعبیری دیگر عاشقانه‌تر در جستجویشان باشیم.
هدف از برپایی این نمایشگاه و انتخاب سوژه بناهای تاریخی و مذهبی و همچنین عنوان «عاشقانه‌تر به آسمان نگاه کن» برای مجموعه عکس ارائه‌ شده به این دلیل بود که به علت نگرش مذهبی و اعتقادی سازندگان این بناهای تاریخی اکثر زیبایی‌ها همان‌گونه که ذکر شد خارج از دید استاندارد و دیدرو به آسمان ساخته‌شده است.

زمانی که عبادت‌کنندگان برای پذیرش درخواست خود رو به آسمان می‌کردند، دیدن این زیبایی‌های خارق‌العاده نقش بسیار مهمی در تحول روحیه آن‌ها داشت.
این زیبایی‌ها بعد از گذشت چندین قرن رنگ و بوی دیگر به خود گرفته است و معنی و مفهوم خود را تنها به‌عنوان یک بنای تاریخی ازدست‌داده و همچون یک اثر هنری همچون قطعه‌ای از یک شعر و یا موسیقی خود را نمایان می‌کنند.
همچنین وی اظهار نمود: تمامی هدف من از برپایی این نمایشگاه عکس انتقال این حس به بینندگان آثارم است.

سخنران روز افتتاحیه:
غلامحسین عرب

برنامه افتتاحیه که با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان عکاسی برگزار می‌شود استاد غلامحسین‌ عرب به سخنرانی در خصوص عکس‌های این نمایشگاه و چگونگی عکاسی از معماری و ابنیه تاریخی می‌پردازد.

* حضور در افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه، برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان می باشد.

افتتاح: پنجشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۵، ساعت ۱۹
زمان نمایشگاه: ۲۸ مرداد الی ۲ شهریور ماه ۱۳۹۵ (به جزء جمعه – جمعه تعطیل می باشد) ، ساعات بازدید: ۹ الی ۱۲    و     ۱۷ الی ۲۰
مکان: اصفهان، خیابان آمادگاه، حوزه هنری اصفهان، نقش خانه حوزه هنری
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook