نمایشگاه و سمپوزیوم معماری مدرن و معاصر ایران – توکیو

نمایشگاه و سمپوزیوم معماری مدرن و معاصر ایران در توکیو

بنا بر اعلام مهرداد زواره محمدی؛ در راستای بسط و توسعه فعالیت‏ های فرهنگی با موضوع و محوریت معماری با کشورهای مختلف، در قالب برگزاری نمایشگاه، ارائه سخنرانی، تبادل علمی، به اشتراک‏ گذاردن تجربیات طراحی و اجرا و … و در ادامه نمایشگاه معماری ایران در بینال هنر ونیز سال ۲۰۱۵، برنامه مشترک معماری ایران و ژاپن در فروردین ۱۳۹۵، نمایشگاه معماری ایران در ارمنستان در شهریور ۱۳۹۵، نمایشگاه معماری مدرن/ معاصر ایران در کشور ژاپن در اسفند ماه سال ۹۶، با دعوت انجمن معماران ژاپن (AIJ) برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه که در مجموعه Archi-Depot شهر توکیو و به مدت حدود ۲ ماه برگزار خواهد شد در سه بخش مختلف برنامه ‏ریزی شده است، اول قسمت معماری مدرن ایران که مربوط به دوره پهلوی دوم است و حدود ۲۰ پروژه شاخص آن دوره مانند برج آزادی، ساختمان تئاتر شهر، موزه هنرهای معاصر، مجلس سنا، فرهنگسرای نیاوران، موزه فرش و …. به ‏وسیله ماکت، فیلم، اسلاید و تابلوی حاوی مدارک آن معرفی می شود و در بخش دوم پروژه‏ های معماران سرشناس دنیا و ژاپن که برای ایران طراحی شد و به دلایلی از جمله انقلاب سال ۵۷ اجرا نشد معرفی می‏شود و در بخش سوم تعدادی از پروژه‏ های معاصر ساخته شده ایران در ۴ دسته پروژه‏ های عمومی (Public)، پروژه‏ های آپارتمانی (In Fill)، پروژه ‏های رها در طبیعت (Monad) و پروژه ‏های بسیار شاخص ساخته‏ نشده (Un Built) نظیر فرهنگستان و کتابخانه ملی مرحوم میرمیران، سینما آزادی فرشید موسوی به نمایش درخواهد آمد.

سمپوزیوم علمی و پژوهشی نیز در کنار این نمایشگاه تدارک دیده شده و پنل گفتگو در مورد معماری ایران در روز افتتاح نمایشگاه در ۱۵ اسفند ماه ۹۶ (۶ مارچ ۲۰۱۸) برگزار خواهد شد.

سخنرانان:
آراتا ایزوزاکی
علی کرمانیان
مهرداد زواره محمدی
کاوه فتاحی
پروفسور میاکه
و ….

مدیر نمایشگاه:
مهرداد زواره محمدی

به گفته مدیر این نمایشگاه؛ بعد از پایان نمایشگاه در توکیو، برنامه‏ ریزی جهت ارائه این نمایشگاه در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و مشهد نیز شده است که امید می رود با تهیه و چاپ کتاب این رویداد همراه با مقاله‏ های تحلیلی و پژوهشی از تویو ایتو، آراتا ایزوزاکی و پژوهشگران ایرانی، قدمی برای ارتقا جایگاه معماری ایران برداشته شود.

همچنین زواره محمدی از انجمن معماران ژاپن (AIJ) پروفسور ریچی میاکه، پروفسور آراتا ایزوزاکی به ‏عنوان مدیران برنامه در ژاپن و جامعه مهندسان مشاور ایران (ISEC) به‏ عنوان حامی معنوی و همچنین علی کرمانیان در مدیریت و برنامه ‏ریزی برنامه و تیم علمی و اجرایی برنامه شامل مهران حق‏بین، علی نقوی نمینی، شهاب میرزاییان، مهران قارلقی و سیامک فرشچی نام برد.

زمان افتتاح: ۱۵ اسفند ۹۶ (۶ مارچ ۲۰۱۸)
زمان نمایشگاه: از ۱۵ اسفند ۹۶ به مدت ۲ ماه
دریافت پوستر

لینک مرتبط: نمایشگاه معماری معاصر ایران – توکیو

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook