نشستی با موضوع «عباس آباد؛ مرکز تهران، دیروز، امروز، فردا»

گروه ترانه تهران در خانه گفتمان شهر و معماری برگزار می نماید:

موضوع نشست:
عباس آباد؛ مرکز تهران، دیروز، امروز، فردا
(همراه با نمایش فیلم و بحث و گفت و گو)

سخنران:
مهندس سید جواد میرحسینی؛ (معاون معمارى و شهرسازى شرکت نوسازى عباس آباد)

چند نکته پیرامون این جلسه به نقل از دکتر ترانه (زهرا) یلدا؛
“دکتر جواد میرحسینی یکی از بهترین کارنامه های کاری یک مدیر دولتی علمی و اجرائی را دارد. یکی از افراد نادری که در عمل حرفهایش را ثابت کرده است. همیشه او را ستوده ام زیرا شفاف و با اقتدار جلو رفته و هدفش خوشحال کردن مردم شهر تهران بوده است.
او قرار است همین دوشنبه اول مرداد ۹۷ در خانه گفتمان شهر و معماری برایمان به صحبت بنشیند و داستان خودش و تپه های عباس آباد را برایمان تعریف کند؛ جایی که می رود تا به مهمترین مرکز گذران اوقات فراغت شهروندان تهرانی تبدیل شود.
قبل از انقلاب این زمینهای بکر روی تپه ها می رفت که به مرکز تجاری- اداری شهر تهران تبدیل شود؛ اما بالاخره هیچکدام از طرحهای مسابقه بین المللی برای «شهستان پهلوی» به سرانجام نرسید.
در عوض بعد از کوششهای بسیاری از دوستان معمار و شهرساز برای ساماندهی این قسمت از تپه های تهران- که بر محور و ستون فقرات اصلی شهر تهران هم واقعست- بالاخره طرح هادی میرمیران تصویب و اجرا شد. و کسی که در اجرایش بیشترین نقش را داشت، همانا جواد میرحسینی بود.
آنچه سخنرانی دکتر جواد (سعید) میرحسینی را با کارنامه درخشان جالب می کند، توانائی های اجرایی اوست در پیگیری و تحقق بخشیدن به رویاهای مردم یک کلانشهر.
دوشنبه از نزدیک خواهیم دید و خواهیم شنید که او، مرد چالشهای بزرگ، چگونه این راه را طی کرده و تا چه حد در این کار خود را موفق می داند؟”

* حضور برای عموم آزاد و رایگان میباشد.

زمان: دوشنبه ۱ مرداد ماه ۹۷، ساعت ۱۸
مکان: خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴، خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان)
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook