«معماری و هویت» کتابی در نقد معماری معاصر جهان اسلام

کتاب «معماری و هویت: بررسی معماری معاصر جهان اسلام» با نظارت و اشراف کامبیز نوایی منتشر شد. در این کتاب ۶۵ اثر از بناهای معماری معاصر در کشورهای اسلامی نقد و بررسی شده است.

کامبیز نوایی گفت: آخرین کتاب منتشر شده من «معماری و هویت: بررسی معماری معاصر جهان اسلام» نام دارد که چندی پیش از سوی معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی منتشر شد. این کتاب را به همراه تیم مهندسان مشاور معمار نقش به سرانجام رساندم.
وی افزود: این کتاب بیش از ۴۵۰ صفحه دارد و در آن ۶۵ اثر از معماری معاصر در ۱۴ کشور اسلامی از جمله ایران، قطر، اندونزی، مراکش، ترکیه و… تجزیه و تحلیل و نقد شده است. محتوای این پژوهش برای کسانی که در حوزه نقد معماری و یا گرایش‌های تفسیری در زمینه هویت معماری در جهان اسلام، کار می‌کنند، بسیار مفید است.

نوایی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین آثاری که در این کتاب بررسی و نقد شده‌اند، می‌توانم به این موارد اشاره کنم: «ساختمان دانشگاه قطر در دوحه»، «مسجد پارلمان ترکیه»، «ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران» و «دهکده کودکان در مراکش». تنوع بناهای بررسی شده در این کتاب چشمگیر است و از مسجد، مدرسه، ساختمان‌های اداری و فرهنگی تا ساختمان هتل‌ها را شامل می‌شود.
کامبیز نوایی، معمار و پژوهشگر معماری است. «خشت و خیال» دیگر کتاب منتشر شده کامبیز نوایی (مشترک با کامبیز حاجی قاسمی) است که در سال ۱۳۹۱ در سی‌امین دوره جایزه کتاب سال ایران به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

لینک مرتبط: “جستجوی هویت شهری و اسلامی” در چند کتاب
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “«معماری و هویت» کتابی در نقد معماری معاصر جهان اسلام”

  • علی wrote on ۲۹ دی, ۱۳۹۴, ۸:۲۱

    اگر در سطح کتاب «نقد آثاری از معماری معاصر ایران» نوشته می شد بسیار کاربردی تر بود. متاسفانه این کتاب روند کسل کننده ای دارد و بعید میدونم کسی توانسته باشد آنرا به سرانجام رسانیده باشد.

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook