معرفی طرح برگزیده مسابقه طراحی نماد حجمی میدان انقلاب

دکتر جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با بیان اینکه برنامه ریزی برای طراحی نماد حجمی میدان انقلاب اسلامی از ابتدای امسال آغاز شد، گفت: از میان آثار راه یافته به نمایشگاه اثر مشترک روح الله شمسی زاده و حسین شناور به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، او با اشاره به اینکه سازمان با انتشار فراخوان از هنرمندان برای طراحی نماد حجمی میدان انقلاب دعوت کرد، افزود: علاوه بر این فراخوان به طور خاص از اساتید برجسته مجسمه ساز برای طراحی نماد مورد نظر دعوت شد و در مجموع ۱۰۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

دکتر کامیاب با بیان اینکه داوری اولیه آثار از مردادماه انجام شد، ادامه داد: هیات داوران متشکل از محمد بهشتی، مهدی چمران، حبیب الله صادقی، مهدی حجت، طاهر شیخ الحکمایی و محمد حسین حلیمی در چند مرحله کارهای ارسال شده به دبیرخانه را بررسی کردند.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، از مجموعه کارهای رسیده هیات داوران ۵ اثر را به عنوان آثار نهایی انتخاب کردند.

او درمورد دلایل تاخیر در معرفی آثار منتخب از سوی سازمان زیباسازی، گفت: دلیل تاخیر به وجود آمده در معرفی آثار منتخب بررسی وضعیت و محاسبات فنی سازه و نیاز به هماهنگی بیشتر با شرکت مترو بوده است که به همین منظور عملیات طراحی نقشه های اجرایی این اثر توسط مهندسین ناظر و هنرمندان منتخب اجرای اثر صورت گرفت.

دکتر کامیاب با بیان اینکه طراحی نماد حجمی برای میدانی مانند میدان انقلاب از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: از نتایج دیگر این پروژه انتخاب ۳۵ اثر از بین آثار ۳۲ هنرمند برای برگزاری نمایشگاه بود که این نمایشگاه در نگارخانه برگ برگزار می شود.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۱۶ نظر on “معرفی طرح برگزیده مسابقه طراحی نماد حجمی میدان انقلاب”

  • amirhossein wrote on ۱۷ آذر, ۱۳۹۳, ۲۱:۵۰

    فقط تاسف بابت این مسابقه و روند برگزاریش.

  • دلسوز wrote on ۱۸ آذر, ۱۳۹۳, ۰:۴۱

    شما رو به خدا حیف نیست!!!؟
    این بشه یه اثر ملی
    به نظر شما درست داوری شده؟؟
    این کار در میدان انقلاب پایتخت ایران سرافرازه؟
    ایران بزرگ؟؟؟؟

  • رامین wrote on ۱۸ آذر, ۱۳۹۳, ۱۰:۰۹

    سلام
    چرا این همه بی احترامی نسبت به معماری و انقلای و ایران قائل می شود.خواهشاً چشم و گوش خود را بگشائید تا متوجه علم و فرهنگ و فناوری و هر آن چیزی که در خور و شایستگی این میدان می باشد را مورد پسند قرار دهید.
    در بیانیه ای که در پی نتیجه نوشته شده است اعلام گردیده که بدلیل محاسبات سازه ای نتایج با تاخیراعلام گشت.
    آیا شهداری تهران مبلغ و یا هزینه ای بابت محاسبات سازه ای طرح های ارسالی خرج می کند و آیا این سخنشان منطقی است.
    گیرم محاسبات سازه ای را انجام داده اند آیا نیازی بود این کار انجام شود ؟ نه نیاز نبود چون وقتی بهترین طرح انتخاب گردد می توان مسائل سازه ای را حل نمود.
    گاهی مواقع بعضی مسائل را به پیش پای مردم می نویسید که با عقل جور در نمی آید.
    این طرح به هیچ عنوان مناسب این میدان نمی باشد
    ما باید طرحی برتر از میدان آزادی بسازیم.چرا؟چون آزادی که از دوره ی قبل بجا مانده باید با ارزش این میدان برابری کرده و یا از آن پایین تر باشد.
    چنین المانی در هر کجای ایران می تواند ساخته شود و می تواند معانی مختلفی چون آزادی،روشنایی و … را دهد ولی نمی تواند انقلاب را به رخ مملکت بکشد.
    طرحی که مناسب میدان انقلاب می باشد باید دارای ارزش های انقلابی باشد تا سلیقه های شخصی،ما بعنوان معماران ایرانی و دانشجویان این طرح را فاقد ارزش معماری و معنوی و انقلابی دانسته و هرگز اجازه نخواهیم داد تا با این روند معماری ایران را به راه انحرافی بکشانید.
    اگر این طرح ساخته هم شود مانند طرح قبلی خراب خواهد شد.
    طرح کلیشه ای در این میدان مناسب نمی باشد.
    کمی جهانی و فرهنگی بیاندیشید.

  • رضایی wrote on ۱۸ آذر, ۱۳۹۳, ۱۵:۲۷

    من خودم توی این مسابقه شرکت کردم ولی طرحم پذیرفته نشد. نمیخوام بگم که طرح من بهترین طرح بوده، نه، به هیچ وجه. ولی یه چیزی رو به قطعیت میتونم بگم که این طرحی که انتخاب شده واقعاً ضعیفه و برای مکانی مانند میدان انقلاب اصلاً شایسته نیست. واقعاً باعث تأسفه.همین.

  • فرشاد wrote on ۱۸ آذر, ۱۳۹۳, ۱۵:۳۳

    میدان انقلاب حیف شد

  • حنان wrote on ۱۸ آذر, ۱۳۹۳, ۲۰:۴۲

    کاش یه نمایشکاه مردمی از همه ی کارها کذاشته میشد تا ببینید ایا مردم این طرح رو جزو ده اثر هم.انتخاب میکردند جه برسه به اساتید برجسته

  • ریحان wrote on ۱۹ آذر, ۱۳۹۳, ۰:۵۷

    من تو این مسابقه شرکت کردم و کارم جزء طرحای برگزیده شد.ولی نه تقدیری ازم شده نه حتی کاریو که این همه وقت سرش گذاشتمو بهم پس میدن!!!
    زنگم که بهشون میزنم میگن به ما ربطی نداره.باید شهردار دستور بده…

  • amirhossein wrote on ۱۹ آذر, ۱۳۹۳, ۱۱:۳۷

    قرار بود به ۲۰ اثر جایزه داده بشه!!!!!فکر کم اون هم فراموش شد.

  • عماد wrote on ۱۹ آذر, ۱۳۹۳, ۱۸:۳۴

    این که داوران تو چند مرحله طرح هارو بررسی کردن این از آب در اومد، اگه همون اول میخاستن تصمیم بگیرن چه طرحی انتخاب میشد؟
    اصن با عقل جور در میاد که دکتر بهشتی به این طرح امتیازی داده باشه؟ این توهین نه این که به دکتر بهشتیه بلکه به کل جامعه معماریه!
    واقعا تاسف باره

  • سالار wrote on ۲۰ آذر, ۱۳۹۳, ۱۱:۱۴

    خواهشا به این میدان رحم کنید  یا حداقل اسمش  را عوض  کنید  اون   طرح  چه مفهومی از   انقلاب رو  می  رسونه؟ فاحعه هست آقایان فاجعه

  • خاکزاد wrote on ۲۱ آذر, ۱۳۹۳, ۰:۴۴

    این کار در حد که طرح و پروژه دانشجویی هستش.متاسفانه روند مسابقات معماری تو ایران به گونه ای شده که معماران حرفه ایی دیگه رغبتی برای شرکت تو مسابقات معماری تو ایران رو ندارن.می مونه دانشجو ها و فارق التحصیل های بیکار نتیجه هم این می شه. حالا معلوم نیست طرح های دیگه چه جور بودن.یا بین بد و بدتر این انتخاب شده یا …!!

  • نوشه wrote on ۲۱ آذر, ۱۳۹۳, ۹:۱۲

    جدای از اینکه این طرح کلیشه‌ای و تکراری و بی‌تناسب است، به نظر بسیار هم آسیب‌پذیر می‌رسد! قاعدتاً این حجم‌سازی‌های ورقه‌ای به شکل کبوتر از مصالح سبک و نازک ساخته خواهد شد که معلوم نیست در برابر باد و طوفان چطور عمل کند. ده سال بعد این حجم را تصور کنید. هم براق بودنش از دود میدان انقلاب نابود شده و هم احتمالاً  تغییر شکل داده است…

    از دیدن نام مهندس بهشتی در میان داوران ناامید شدم…

    خوب است یک بار هم که شده انتخاب چیزی که قرار است مردم هر روز ببینندش را به رای خود مردم بگذارند؛ قطعاً نتیجه از این بهتر خواهد شد. 

  • مجتبی wrote on ۲۱ آذر, ۱۳۹۳, ۲۰:۵۶

    سلام.من واقعآ متأسفم برای مسئولین و داوران این مسابقه.کار شبیه کار یه دانشجوی تازه کار معماریه نه یه طراح.کاری به تاریخچه و جزییات این میدان ندارم ولی تو اوج معماری دنیا این حرکت چیزی جز فاجعه نیست.جز تاسف چیزی برای داوران ندارم

  • شهرام wrote on ۴ اسفند, ۱۳۹۳, ۲۲:۵۷

    منم با مجتبی موافقم یعنی تو ایران طراح نیست .خیلی بد رفتار میشه با طراح و طراح حرفه ای شرکت نمیکنه نتیجه فاجعه میشه

  • شهرام wrote on ۴ اسفند, ۱۳۹۳, ۲۳:۰۱

    شهرام هستم عاشق معماری ولی خیلی ناامید شدم …

  • مرتضی wrote on ۳۱ تیر, ۱۳۹۴, ۱۰:۴۲

    واقعا متاسفم … آخه این چه طرحیه !!! تازه ذکر هم کردن که این کار حساسه !
    نمیدونم چی بگم…

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook