مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقه دانشجویی معمار برتر

به گزارش معمارنیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز معماری ایران، چهارمین دوره مسابقه معمار برتر با موضوع طراحی خرده فضاهای مرده ی شهری با مشارکت شرکت پایدار پی سازه و حمایت رسانه ای سایت تخصصی معمارنیوز برگزار شد.

مسابقه دانشجویی معمار برتر با هدف تشویق دانشجویان معماری برای طراحی معماری مبتنی بر ایده‌ پردازی و خلاقیت از سال ۱۳۹۲ توسط مرکز معماری ایران و همکاری صاحب نظران معماری و شهرسازی برگزار می‌شود.
موضوع خلاقیت و ایده و آنچه باعث ایجاد نظر، و بینش در میان دانشجویان معماری می‌شود، امری است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. به همین خاطر برگزارکنندگان و شورای سیاست‌گذاری مسابقه معمار برتر، موضوع مسابقه را هر سال با در نظر گرفتن مقوله خلاقیت و مسأله کاوی و با تأکید بر اصلاح وضع موجود و ساماندهی معماری موجود انتخاب می‌کنند.

پل های بزرگراه ها و خیابان های شهری گذشته از کاربری مهم ترافیکی که به عهده دارند، فضاهای وسیع سرپوشیده ای را به وجود می آورند که گاه مانند پل سید خندان، به طرزی تقریباً سازماندهی شده، مورد استفاده مردم قرار می گیرند. این تجربه نشان می دهد که می توان از این فضاها برای برخی از این کاربری ها_ البته اندیشیده_ سود جست و حتی با تمهیداتی چهره تکنولوژیک و ناهنجار آنها را تا حدی تلطیف کرد.

با توجه به موارد فوق، شورای سیاست‌گذاری مسابقه معمار برتر سال ۱۳۹۵، موضوع مسابقه امسال را در ادامه روند مسابقات سه سال قبل (سال ۹۲ با موضوع ساماندهی بام‌ها، در سال ۹۳ با موضوع طراحی نماهای شهری و در سال ۹۴ با موضوع معماری فضاهای مرده مسکونی برگزار شد) ساماندهی و ارتقاء کیفیت فضاهای مرده شهری انتخاب نموده است.

بر این اساس سایت مورد نظر، فضای زیر پل پارک وی واقع در منطقه ی ۱ شهر تهران در بخش شرقی به مساحت تقریبی ۹۲۰ مترمربع بود که شرکت کنندگان با توجه به ملاحظات ذکر شده در شرایط مسابقه نسبت به طراحی سایت فوق الذکر اقدام و مطابق با شرح مدارک تحویلی در مسابقه شرکت نمودند.
بر اساس اعلام مرکز معماری ایران ۱۲۰۰ نفر برای شرکت در مسابقه ثبت نام نمودند و از این میان ۱۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال گردید که ۹۲ اثر با توجه به تکمیل بودن مدارک و ارائه ی صحیح، به بخش داوری راه پیدا کردند.
داوری مسابقه روز ۲۴ بهمن ماه با حضور دکتر افشار نادری (مدیر مسابقه) و هیئت ژوری متشکل از دکتر کاوه بذرافکن، مهندس فیروز فیروز و مهندس هومن بالازاده برگزار گردید و آثار برتر انتخاب و طی صورتجلسه ای در پایان داوری به دبیرخانه اعلام گردید.

زمان مراسم اختتامیه مسابقه و معرفی نفرات برتر و آثار قابل تقدیر به همراه نمایشگاه آثار منتخب: چهارشنبه ۴ اسفند ماه ۹۵، ساعت ۱۶
مکان: پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری، خیابان برادران مظفر، نرسیده به چهار راه ولیعصر(عج)

لینک مرتبط: مسابقه دانشجویی معمار برتر با عنوان «طراحی خرد فضاهای مرده شهری»

دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook