مراسم اختتامیه به همراه نمایشگاه آثار دومین مسابقه طراحی معماری موکب

بنابر اعلام دبیرخانه دومین مسابقه طراحی معماری موکب؛ گزارش جلسه داوری و اطلاعیه مراسم اهدای جوایز به همراه نمایشگاه آثار مسابقه به شرح زیر اعلام می گردد:

جلسه داوری آثار واصله به دبیرخانه دومین مسابقه طراحی معماری موکب، در تاریخ ۲۸ مهرماه  ۱۳۹۷ از ساعت ۱۰ صبح با حضور اعضای هیئت داوری (دکتر بهمن ادیب زاده، دکتر محسن وفامهر و مهندس یحیی نوریان)، مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، مهندس علی فروزانفر و مسئول برنامه‌های هنری و آموزشی مرکز معماری اسلامی، دکتر اکبر شیرمحمدزاده برگزار شد.

طی این مراسم داوری از بین ۶۷ اثر واصله به دبیرخانه، بعد از بحث‌های کارشناسی توسط هیئت محترم داوری و توافق نظر، ۷ طرح به عنوان طرح های واجد شرایط تقدیر و ۳ طرح به عنوان طرح‌های برتر اعلام شدند.

به گفته‌ی دکتر اکبر شیرمحمد‌زاده مسئول برنامه‌های هنری و آموزشی مرکز معماری اسلامی: چند سالی است که در ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین ع، جمع کثیری از عاشقان حسینی راهی کشور عراق شده و  مسیر شهرهای مختلف تا کربلا را پیاده طی می کنند. از سوی دیگر ساکنان بومی عراق و علاقه مندانی از ایران و سایر کشورهای اسلامی با برپایی موکب هایی در مسیر زیارتی نجف تا کربلا، سعی می کنند تا با ارائه خدمات اقامتی، فرهنگی و درمانی، این سفر عرفانی را برای زائران سهل­تر و دلپذیرتر نمایند. به منظور ساماندهی بهتر این موکب ها،  مرکز معماری  اسلامی حوزه هنری برای دومین سال با برپایی مسابقه طراحی معماری، ایده های خلاقانه و کاربردی را جمع آوری نموده و در اختیار متولیان برگزاری این آیین معنوی قرار داد. توجه به مفاهیم فرهنگی قیام حسینی در طرح، شکل دهی به بستری برای شکل گیری سبک زندگی اسلامی، ارائه خدمات بهتر و کامل‌تر به زائران پیاده و کاربران موکب‌ها، توجه به شرایط اقلیمی و ارتباط مناسب با طبیعت، طراحی فضاهای چند عملکردی، شناخت بهتر آداب و شرایط پیاده روی برای زیارت و فعالیت مطلوب طرح در زمانهای پیک کاربر از اولویتهای طرح‌های ارائه شده بود. قرار نیست بلاهایی که سر شهرهایمان آورده‌ایم را بر سر مسیر پیاده اربعین بیاوریم. سال گذشته در مسیر نجف به کربلا موکب ایرانی را دیدم که با نمای کاملاً سنگ به صورت یک ساختمان عالی ساخته شده بود. البته بانی ساخت این محل با نیت خیر و انجام کاری برای اربعین چنین هزینه‌ای کرده بود اما فرد معماری که چنین ساختمانی را در این مسیر طراحی کرده اشتباه کرده عجیب اینکه سبک معماری به کار رفته در این موکب سبک معماری آندولس بود یعنی حتی معماری ایرانی هم نبود و اسم این ساختمان را هم گذاشته بودند حسینیه.

در مراسم داوری این مسابقه که با حضور دکتر بهمن ادیب زاده، دکتر محسن وفامهر و مهندس یحیی نوریان و همراهی مدیر مرکز معماری اسلامی انجام شد، در ابتدا داوران به بحث و تبادل در خصوص نوع مسابقه و پیشنهادها برای بهتر شدن این مسابقه پرداختند و پس از آن آثار ارسال شده، به داوری گذاشته شد. که در نهایت ۳ طرح از ۶۷ طرح ارسالی به عنوان آثار برتر و همچنین دو اثر به عنوان آثار واجد تقدیر انتخاب شدند.

مراسم اختتامیه با حضور:
دکتر بهمن ادیب زاده
مهندس یحیی نوریان
مهندس علی فروزانفر
دکتر مومنی شریف؛ رئیس حوزه هنری

 * حضور در مراسم اهدای جوایز و نمایشگاه، برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

زمان: ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۷
مکان برگزاری مراسم اختتامیه: تهران، حوزه هنری، سالن شهید امیرحسین فردی
مکان‌ برگزاری نمایشگاه: تهران، حوزه هنری، گالری شهید ابوالفضل عالی

لینک مرتبط: فراخوان دومین دوره مسابقه طراحی معماری موکب
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook