محسن نوروزی برنده مدال نقره مسابقه‌ “A Design Award”

A Design Award بزرگ‌ ترین مسابقه طراحی است که با تمرکز روی شاخه‌های مختلف طراحی، در کشور ایتالیا برگزار می‌شود. هر سال طراحان از همه جای دنیا طرح‌های خود را به این مسابقه می‌فرستند و پس از داوری به بهترین کارهایی که امتیاز آورده‌اند، مدال طلا، نقره و برنز داده می‌شود.
برگزیدگان این مسابقه روز ۱۷ آوریل و همزمان با برگزاری هفته‌ی دیزاین میلان در مراسم «گالا نایت» در میلان ایتالیا معرفی شدند.

یک طراح جوان ایرانی برنده مدال نقره مسابقه‌ی «A Design Award» شد.
«هِرنو» نام طرح محسن نوروزی در بخش طراحی چراغ است که مدال نقره در این بخش به آن تعلق گرفت. با کسب این مدال، ایران با صعود چهار پله‌ای و کسب ۱۵۸ امتیاز، پس از اسپانیا در مقام ۱۳ طراحی دنیا قرار گرفت.

محسن نوروزی، متولد۱۳۶۷، دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دانشگاه تهران است که با کسب این مدال نقره علاوه بر قرار گرفتن در بین ۱۰ طراح برتر ایرانی، رتبه‌ی سی‌وپنجم را در بین طراحان برتر چراغ در جهان به خود اختصاص داده است.

به گفته وی «هرنو» اصطلاحی در معماری سنتی ایرانی است که به سوراخ‌های ایجادشده در سقف برای تأمین روشنایی گفته می‌شد. فرم حلقه‌ای‌شکل چراغ در طرح من، برگرفته از این مفهوم و تداعی‌کننده‌ی هرنوها است. چالش اصلی در طراحی این چراغ، هماهنگی آن با فضای شهر تهران بوده است. از این رو در طراحی فرمی این چراغ از برج آزادی به عنوان اصلی‌ترین عنصر هویتی شهر تهران نیز الهام گرفته شد.
نحوه‌ی عملکرد این چراغ تعاملی به‌گونه‌ای است که در صورت توقف یا نشستن افراد روی نیمکت کنار آن، از شدت نور چراغ‌های تعبیه‌شده در قسمت بیرونی حلقه که وظیفه‌ی آن‌ها تأمین روشنایی فضای اطراف از طریق تابش مستقیم است، به مرور زمان کاسته می‌شود و بر شدت نور LEDهای RGB مخفی داخل حلقه که به‌صورت هاله‌ای رنگی از نور هستند افزوده می‌شود تا علاوه بر آگاهی دادن نسبت به زمان سپری‌شده، فضایی گرم و صمیمی برای کاربران ایجاد شود.

این طراح در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: وقتی برای دریافت جایزه‌ام به ایتالیا دعوت شدم، سفارت این کشور ویزای من را صادر نکرد و از رفتن به ایتالیا و دریافت جایزه‌ام بازماندم. به همین دلیل، موضوع را از طرف وزارت امور خارجه ایران پیگیری خواهم کرد.
او پیش از این، موفق به کسب چند مقام کشوری و بین‌المللی در طراحی صنعتی شده و جزو گروه طراحی ربات ملی انسان‌نما (سورنا ۳) است.

محسن نوروزی برنده مدال نقره مسابقه‌ "A Design Award"محسن نوروزی برنده مدال نقره مسابقه‌ "A Design Award"

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۳ نظر on “محسن نوروزی برنده مدال نقره مسابقه‌ “A Design Award””

  • نوشین wrote on ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۴, ۱۲:۱۹

    واقعا باعث افتخاره!مرسی

  • نسترن wrote on ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۴, ۱۴:۴۷

    دمت گرم

  • مهرداد کریمپور wrote on ۴ آذر, ۱۳۹۵, ۲۲:۲۷

    دممممممممممت گرم. ۴تا مثه شما باید وزیر وزرای مربوط به رشتتون بشن….. ایشالا موفق باشی همیشه

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook