فراخوان مقاله پژوهشی کتاب فصل شهرهای جدید ایران

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به ماهیت ذاتی خود به عنوان بازوی پژوهشی و تحقیقاتی وزارت راه و شهرسازی و سازمانها و شرکتهای تابع، در امر تحقیق، توسعه و ترویج علوم مرتبط، همکاری تنگاتنگی دارد و در این راستا، انتشار کتاب فصل شهرهای جدید را با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید با هدف ذیل دست انجام دارد.

شهرهای جدید به عنوان رویکرد نوین در نظام مدیریت توسعه سکونتگاهی ایران مطرح بوده و علی رغم همه چالشها و انتقادات پیش رو، سیری نسبتاً موفق در پاسخگویی به سریز جمعیتی شهرهای مختلف کشور را طی نموده و اهدافی کلیدی و موثر در این عرصه را جهت گیری نموده اند. تحولات بخش مسکن در سال های اخیر، شهرهای جدید را نیز تحت تاثیر خود قرارداده و این موضوع مطالعه و پژوهش کاربردی در حوزه آسیب شناسی و تجارب شهرهای جدید ایران، توام با انتقال مفاهیم و رویکردهای نوین و تجارب موفق جهانی را ضروری می سازد. از سویی دیگر، تحولات، تمایلات و انتظارات شکل گرفته در جامعه شهری کشور، توسعه شهرها و شهرکها جدید با رویکردهای نوین را ضروری ساخته است. این موضوع، بی شک در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و … نیازمند دقت و بررسی علمی است. چنین ضرورتی، توجه به امر تحقیق و توسعه (R&D) در شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید را بیش از پیش ضروری می سازد و متولیان اداره این شرکت را بر پیگیری این توجه، مصمم می سازد. با عنایت به این امر، تالیف و انتشار مجموعه مقالات تخصصی در حوزه فعالیت های شرکت عمران شهرهای جدید، می تواند در حوزه تولید و انتقال دانش در زمینه شهرها و شهرکهای جدید و عملیاتی نمودن این خواسته موثر باشد.

با عنایت به سوابق و تجاربی که پیش از این در مجموعه وجود داشته است، انتشار «کتاب فصل شهرهای جدید» در چارچوب مجوعه مقالات تخصصی این حوزه، با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با ماهیت مجموعه مقالات نظری و کاربردی موثر در حوزه فعالیتهای شرکت عمران شهرهای جدید مد نظر قرار گرفته است. بدین وسیله از کلیه پژوهشگران، متخصصان، دانشگاهیان و دانشجویان و دیگر صاحبنظران دعوت می شود در انتشار این مجموعه کتب با محورهای حاضر همکاری نمایند.

محورهای مقاله:
– تجارب شهرهای جدید ایران
– سیاست حمل و نقل شهری و منطقه ای در شهرهای جدید
– رویکردهای نوین پایداری شهری در شهرهای جدید
– تجارب نسل نوین شهرهای جدید در جهان
– سیاست مسکن در شهرهای جدید
– سرمایه اجتماعی، هویت و فرهنگ شهری در شهرهای جدید
– اقتصاد و مالیه شهرهای جدید
– شهرهای جدید و ابعاد طراحی و برنامه ریزی (شهری، منطقه ای و آمایش سرزمین)

نحوه ارائه مقالات:
۱- دریافت مقاله فقط از طریق این سایت بوده و دبیرخانه کتاب فصل از پذیرش مقالاتی که از سایر روشها ارسال گردد معذور می باشد.
۲- هدف کتاب فصل شهرهای جدید، انتشار نتیجه پژوهش ها و تجربه های علمی در زمینه های مرتبط با شهرهای جدید و شهرکها است.
۳- نوشتارهای علمی- پژوهشی و تحلیلی در زمینه های فوق پس از داوری به چاپ می رسند.کتاب فصل، از چاپ مقاله های غیر علمی-پژوهشی ( گردآوری، مروری و یاداشت های تحقیقاتی) معذور است.
۴- نوشتار ارسالی نباید قبلاً در هیچ نشریه ای به چاپ رسیده باشد.
۵- مقاله ارایه شده نباید همزمان به نشریه دیگر ارایه شده باشد.
۶- مقاله باید دارای بخش های چکیده، مقدمه، روش تحقیق، بدنه تحقیق شامل موضوعات مختلف، نتیجه، پی نوشت –ها و فهرست منابع باشد. اندازه این نوشتار می باید حدود ۵۰۰۰ واژه باشد.
۷- نوشتار باید دارای چکیده فارسی و انگلیسی باشند. چکیده مقاله باید شامل بیان مسئله، هدف، چگونگی پژوهش، موضوعات مقاله و یافته های مهم نتیجه باشد. این بخش باید به تنهایی بیان کننده تمام مقاله و به ویژه نتایج به دست آمده باشد. اندازه چکیده فارسی دقیقاً ۲۰۰ کلمه و چکیده انگلیسی دقیقاً ۵۰۰ کلمه است.
۸- مقدمه نوشتار، ارایه کننده مسئله، هدف تحقیق و معرفی کلی مقاله است.
۹- نتیجه نوشتار باید به گونه ای منطقی و مفید که روشن کننده بحث و ارایه یافته های تحقیق باشد، ارایه گردد.
۱۰- در بخش تشکر و قدردانی، راهنمایی و کمک دیگران یادآوری شده و به طور خلاصه از آنها سپاسگزاری می گردد.
۱۱- پی نوشت های مقاله (اصطلاحات و معادل های واژه ها، توضیحات و غیره ( می باید در متن به ترتیب شماره گذاری شده و در پایان مقاله و قبل از فهرست منابع نیز تحت عنوان پی نوشت ها گنجانده شوند.
۱۲- ارجاعات مربوط به منابع، در متن و داخل پرانتز، شامل نام خانوادگی نویسنده، سال انتشار و شماره صفحه، پس از نقل مطلب می آید.
۱۳- فهرست منابع به ترتیب الفبایی نام خانوادگی یا نام اشهر نویسندگان در انتهای مقاله می آید.
۱۴- ترتیب عناصر اطلاعات کتاب شناختی در مورد مقالات، کتب، گزارش ها و سایر مراجع به شرح زیر است:
۱۴-۱ مقالات:نام خانودگی و نام نویسنده مقاله، سال انتشار، عنوان کامل مقاله، نام نشریه، جلد، شماره صفحات مقاله در نشریه.
۱۴-۲ کتب : نام خانوادگی و نام نویسنده، سال انتشار، عنوان کتاب، نام مترجم یا مصحح، نام ناشر، محل انتشار.
۱۵- صفحه اول مقاله باید شامل نام و نام خانوادگی نویسنده یا نویسندگان، عنوان (رتبه علمی)، آدرس، تلفن، نمابر و پست الکترونیکی نویسندگان باشد. همچنین چنانچه مقاله مستخرج از طرح پژوهشی یا رساله باشد. عنوان نوشتار باید کوتاه، گویا و بیان کننده محتویات نوشتار باشد.
۱۶- واژه های کلیدی مربوط به متن و عنوان مقاله بلافاصله بعد از چکیده و بین ۴ تا ۶ کلمه نوشته شود.
۱۷- تعداد عکس ها، نگاره ها و جداول و غیره حداکثر ۱۵ عدد و با کیفیت مناسب تهیه شوند. شماره و مأخذ عکس ها، نگاره ها و غیره به ترتیبی که در متن به آن اشاره می شود در ذیل آنها قید گردد. همچنین می بایست فایل تصویری تمام عکس ها، نگاره ها و جداول، خارج از Word با فرمت JPG یا TIFF نیز ارائه گردد.
۱۸- چنانچه مقاله دارای چند نویسنده باشد، مکاتبه برای ارائه مقاله می بایست توسط تمام نویسندگان انجام شود. نویسندگان می بایست کتباً یک نفر را به عنوان نماینده جهت انجام مکاتبات بعدی به دفتر نشریه معرفی نمایند.
۱۹- چنانچه مقاله ای خارج از ضوابط راهنمایی تهیه نوشتارهای علمی نشریه مزبور باشد، قبل از ارایه به هیئت تحریریه و داوران به نویسنده برگشت داده خواهد شد.
۲۰- نوشتارها و مقاله ها باید در چهار نسخه تایپ شده با نرم افزار word 2007 در قطع A4 به همراه فایل مربوطه ارسال شوند.
۲۱- تأیید نهایی نوشتارها برای چاپ در کتاب پس از نظرات داوران با هیئت تحریریه نشریه است.
۲۲- صحت نوشتارهای علمی با نویسندگان است.

ارسال مقالات:
کاربر گرامی خواهشمند است قبل از ارسال مقاله از طریق این فرم به نکات زیر دقت فرمایید.
۱- از باز نبودن فایل های مربوطه بر روی کامپیوتر اطمینان حاصل نمایید.
۲- خواهشمند است از نامهای کوتاه و انگلیسی برای فایلها استفاده نمایید.
۳- قبل از ارسال فایل مقاله نحوه ارسال مقاله را مطالعه نمایید.
۴- آدرس ایمیل معتبر وارد نمایید.

تاریخ های مهم:
آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات:
۹۴/۷/۳۰
آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: ۹۴/۸/۳۰

دبیرخانه:
بزرگراه شیخ فضل ا… نوری، بین شهرک قدس و فرهنگیان، خیابان حکمت، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
تلفن: ۸۸۲۵۵۹۴۲ – ۶ ( داخلی : ۳۱۷ )       فکس: ۸۸۳۸۴۱۶۵
ایمیل: newtowns@bhrc.ac.ir
سایت مرتبط: newtowns.bhrc.ac.ir

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook