فراخوان “مسابقه طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت”

مسابقه طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت، با ارکان زیر برگزار می‌شود:

برگزارکننده مسابقه:
معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اداره کل شهرسازی و طرح های شهری، اداره کل معماری و ساختمان

مجری مسابقه: مهندسین مشاور فجر توسعه

مدیر مسابقه: مهدی هراتی

داوران:
فرهاد احمدی
مهدی چمران
محمدرضا حائری
کامران صفامنش
محمود گلابچی

لازم به ذکر است که در این مسابقه ۱۲ شرکت معماری و شهرسازی نیز دعوت شده اند.

مجری، هیأت داوران و مدیر مسابقه، تعهد می‌کنند که تمامی اقدامات در فرآیند برگزاری مسابقه طراحی شهری و معماری پل عابر پیاده رسالت، طبقه “آیین‌نامه جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری وشهرسازی” مصوبه جلسه ۵۱۳ مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۸۱ شورای انقلاب فرهنگی برگزار شود. توصیه می‌شود تمامی مسابقه‌دهندگان نیز آن را مطالعه و ضمن تعهد به مفاد آن اجرای آن را از مدیر و مجری مسابقه مطالبه نمایند.

مسابقه طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت در یک مرحله برنامه ریزی شده است، که به صورت مسابقه ایده‌پردازی اولیه پل با توجه به الزامات و ضوابط ارائه شده خواهد بود.

برگزارکننده‌‌ی مسابقه در عقد قرارداد با رتبه اول اختیار خواهد داشت، و در صورت عقد قرارداد، تهیه نقشه های فاز یک و دو(اجرایی) موضوع پروژه به عهده شرکت مذبور خواهد بود. به این ترتیب، برای افرادی که به صورت عمومی در این مسابقه شرکت می‌کنند لازم است که در صورت برگزیده شدن، از طریق یک شرکت معماری و شهرسازی نقشه‌های اجرایی کار را تهیه نمایند.

مجری مسابقه موظف است که در تمامی مراحل برگزاری مسابقه، به پرسش‌های مسابقه‌دهندگان طبق آیین‌نامه‌ی مرجع پاسخ گوید و می‌تواند پاسخ را به همراه پرسش بدون ذکر نام پرسش‌کننده به اطلاع تمامی شرکت‌کنندگان برساند. این گونه اطلاع رسانی به همراه آگاهی بخشی درباره‌ی رویدادها و سایر موارد لازم، از طریق مکاتبه با گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقه انجام خواهد شد. بنابراین لازم است هریک از گروه‌های شرکت‌کننده روشی برای دریافت مکاتبات و ثبت و پیگیری آن‌ها به دبیرخانه مسابقه معرفی کنند.

جوایز مسابقه:
جوایز مسابقه به ترتیب زیر تعیین‌شده‌است:
رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب  ۷۵۰، ۵۰۰، ۲۵۰ میلیون ریال به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.

کلیه پرداخت‌ها پس از مسابقه و مستقیما توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران انجام خواهدشد.

برگزارکننده‌ی مسابقه در عقد قرارداد تکمیل طراحی و تهیه‌ی طرح اجرایی و سایر مراحل خدمات مشاوره فنی و مهندسی برای پروژه‌ به صورت یکپارچه یا در بخش های مختلف، با رتبه اول یا هریک از رتبه‌های دیگر اختیار دارد. در صورت تداوم کار و عقد قرارداد، موضوع آن صرفا تهیه‌ی نقشه‌های اجرایی و فاز یک و دو خواهد بود.

حقوق معنوی تمامی آثار مسابقه متعلق به برگزارکننده می‌باشد و وی اختیار خواهد داشت که پس از اتمام مسابقه، تمام یا بخشی از آن را در نشریات تخصصی یا به صورت بولتن‌های اختصاصی یا عمومی منتشر سازد.

بسته‌ی اطلاعاتی:
برای این‌که شرکت‌کنندگان در مسابقه وقت ارزشمند خود را صرف جستجوی اطلاعات و یافتن گزارش‌ها و مدارک مورد نیاز خود نکنند، مجموعه‌ای از اطلاعات در حد نیاز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

بسته‌ی اطلاعاتی ارائه شده به مشاوران شامل موارد زیر می‌باشد:
– نقشه‌ی وضع موجود محدوده‌ی مورد مطالعه در نرم افزار Auto CAD
– نقشه‌ی پیشنهادی و مصوب محدوده مورد نظر
– نقشه‌های نشان‌دهنده‌ی وضعیت پیشنهادی محدوده محور طبیعت از نظر تراکم، کاربری و ارتفاع
– خلاصه‌ای از گزارش مطالعاتی مهندسین مشاور فجر توسعه برای کل محدوده محور طبیعت
راهنمای طراحی شهری و معماری شامل ضوابط و نظریات برگزارکننده مسابقه

مدارک مسابقه:
از هریک از مسابقه‌دهندگان درخواست می‌شود که تا قبل از ساعت ۱۸ روز دوشنبه  مورخ ۱۳۹۴/۶/۹ مدارک زیر را به آدرس دبیرخانه تحویل دهند.

حداکثر سه شیت در ابعاد ۷۰*۱۰۰ نصب شده روی فوم برد نیم سانتی متری سفید رنگ، یک پلان کلی به مقیاس ۵۰۰/۱ (نشان‌دهنده پیوند محدوده با عناصر و کانون‌های پیرامونی، و محل‌های ورودی و خروجی اصلی)، حداقل یک برش کلی (نشان‌گر فرم کلی پل عابر، ارتباطات و تداوم فضایی و فرمی محور پیاده)، یک جدول نشانگر فضاها و سطح اختصاص یافته به هرفضا (شامل فضاهای حرکت، ایستادن، نشستن و فضاهای تفریحی که به تشخیص طراح، برای بالا بردن کیفیت چنین محوری لازم است)، حداقل چهار تصویر سه بعدی شود: ورودی پل عابر پیاده، دید از خیابان ولیعصر، دید ناظر به فضاهای شهری و دید پرنده به نحوی که نشان‌دهنده‌ی ایده‌ی کلی طراح باشد.

لازم به ذکر است شیت‌بندی‌ها باید به صورت عمودی باشد.

یک دفترچه در قطع A4 عمودی، در حداکثر۵ صفحه یک رو (به جز صفحه رو) که صفحه رویی دفترچه یکی از شیت‌های طراحی شده بند بالا باشد، حاوی توضیحات انگاره عرضه شده، فرآیند طراحی، دیاگرام ها و نکاتی که برای توضیح طرح ضروری به نظر می‌رسد.

یک حلقه لوح فشرده حاوی فایل تصویری شیت‌ها در قالب  فایل عکس و فایل نگارشی دفترچه در قالب PDF  و M.S.WORD

توضیحات:
علاوه بر موارد حداقلی فوق، قراردادن نمودارها، جداول، پلان‌ها و برش‌های موضعی و بزرگنمایی‌های خاص، تصاویر سه‌بعدی و عکس از ماکت و شبیه به این‌ها در روی شیت‌های ۷۰*۱۰۰ در صورتی که به معرفی ایده کمک کند مانعی ندارد.

به هریک از شرکت‌کنندگان در مسابقه، یک شناسه رهگیری سه رقمی اختصاص می‌یابد. در شیت طراحی‌شده، مستطیلی سفیدرنگ به ابعاد ۲*۵ سانتی متر در گوشه سمت چپ پایین و چسبیده به کناره شیت، قرارداده شود و شناسه رهگیری اختصاصی هر مسابقه‌دهنده در آن نوشته شود.

به جز شناسه رهگیری، درج هرگونه نوشته، نام یا علامت روی شیت یا دفترچه یا لوح فشرده یا داخل و پشت آن‌ها، که به شناخته‌شدن مسابقه‌دهنده کمک کند، یا احتمال آن برود، موجب حذف مدارک ارائه‌شده از فرآیند مسابقه می‌شود.

لوح فشرده داخل یک پاکت A4 قرارگرفته و با درج شناسه روی پاکت تحویل داده‌شود.

تحویل مدارک به مدیریت مسابقه، متضمن ادعای تهیه‌کننده نسبت به مالکیت و اصالت مدارک و طرح تهیه‌شده است. در صورت مشخص شدن نادرستی این ادعا ضمن حذف مدارک از فرآیند مسابقه و داوری در هر مرحله‌ای که باشد، مجری مسابقه از طریق قانونی اقدام لازم را انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است مدارک ارائه شده به برگزارکننده، به شرکت‌کنندگان بازگشت داده‌نمی‌شود.
از شرکت کنندگان محترم تقاضا می شود فرم شرکت در مسابقه را کامل کرده و همراه با آثار خود تا تاریخ ۹ شهریور ۱۳۹۴ به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.

آخرین مهلت ثبت نام: ۹ شهریور ۱۳۹۴     تاریخ تمدید شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴  

مستندات مورد نیاز از اینجا قابل دریافت می باشد:
۱.  نقشه
۲.  گزارش
۳.  ضوابط طراحی
۴.  تصاویر
۵.  شیوه نامه عمومی
۶.  فرم ثبت نام

دبیرخانه:
آدرس پستی: تهران، بلوار افریقا، خیابان رحیمی، پلاک ۱۶ ، واحد ۹
تلفن: ۲۶۲۰۷۳۰۱
ایمیل: dabirkhane.fajr@gmail.com

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۵ نظر on “فراخوان “مسابقه طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت””

  • علی wrote on ۱۷ مرداد, ۱۳۹۴, ۱۰:۳۳

    سلام
    ۱۲شرکت معماری که دعوت شده اند برای داوری دعوت شده اند یا برای شرکت در مسابقه؟

  • محسن اکبرزاده wrote on ۲۲ مرداد, ۱۳۹۴, ۲:۵۱

    این مجموعه خواسته ها با این زمان بندی؟…، یا این بازی..تمدید را جدی گرفته اند و بعد تا آخر شهریور یا بعد از آن تمدیدش می کنند، یا واقعا این مسابقه با این موضوع خوب خاکستر می شود!

  • شاهین wrote on ۲۴ مرداد, ۱۳۹۴, ۱۴:۵۲

    با عرض سلام،

    لطفا در صورت امکان زمان مسابقه را افزایش دهید

  • حیدری wrote on ۵ آبان, ۱۳۹۴, ۱۰:۰۵

    با سلام
    بااین وقت کم از تاریخ اعلان عمومی . نتیجه چی شد؟

  • دبیر سرویس خبر wrote on ۵ آبان, ۱۳۹۴, ۱۱:۳۴

    با سلام
    اعلام نتایج “مسابقه طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت”
    با احترام

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook