فراخوان مسابقه «طراحی شهری محورهای امیرکبیر و مروارید» جزیره کیش

بروزرسانی مورخ ۹۸/۵/۱۹:
اطلاعیه دبیرخانه مسابقه:
با سلام و احترام؛

ضمن تشکر از حضور گرم و فعالانه جامعه شهرسازی و معماری کشور در مسابقه “طراحی شهری محدوده محورهای امیرکبیر و مروارید جزیره کیش” اعلام می‌گردد فرآیند نهایی داوری طبق برنامه زمانبندی امروز شنبه ۵/۱۹ ساعت ۸:۳۰
آغاز شد و تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه یافت. در این فرآیند پس از ارائه پنج شرکت‌کننده منتخب، هیئت داوران رتبه‌های برتر را انتخاب نمودند.
تصمیم بر آن شد که موقتا رتبه‌های برتر در کانال و سایت مسابقه تا انتشار نهایی بیانیه داوران اعلام گردد.
بنابراین برندگان مسابقه به شرح زیر اعلام می‌گردد:
۱- رتبه اول: گروه کد ۵۸۶۴
۲-رتبه دوم: گروه کد ۲۷۱۲
۳-رتبه سوم مشترکاً: گروه کد ۷۸۰۰ و گروه کد ۵۴۷۸

دریافت فایل بیانیه اولیه داوران

بیانیه نهایی داوران متعاقبا منتشر خواهد گردید.
با سپاس
هیئت اجرایی مسابقه

بروزرسانی مورخ ۹۸/۵/۱۴:
بیانیه هیات داوران مسابقه:
جلسه داوری مسابقه طراحی شهری محدوده محورهای امیرکبیر و مروارید جزیره کیش روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۵/۱۲ از ساعت ۱۳:۳۰ با حضور هئیت داوران شامل: آقای دکتر علی غفاری، آقای دکتر حامد مظاهریان، خانم مهندس مروارید قاسمی، آقای دکتر مهدی خاکزند و آقای دکتر هادی پندار و با حضور نماینده منطقه آزاد کیش خانم مهندس قدسیه نجار و مدیر مسابقه آقای دکتر مصطفی بهزادفر و دستیاران در محل دبیرخانه مسابقه آغاز گردید و حدود ۴ ساعت به طول انجامید. پس از بررسی تفصیلی هرکدام از ۱۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه، انتخاب آثار به صورت حذفی صورت گرفت و ۵ اثر بعنوان آثار برتر انتخاب گردید. در ادامه هیئت داوران به این نتیجه رسیدند که برای انتخاب از بین ۵ اثر منتخب، ارائه حضوری و دفاع از اثر توسط شرکت کنندگان می تواند به ارتقای فرایند داوری کمک نماید. بنابراین مقرر شد در روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۵/۱۹ با کسب رضایت و توافق منتخبین برای افشای هویت در روز جلسه و با توجه به قوانین دبیرخانه مسابقات معماری و طراحی‌شهری وزارت راه و شهرسازی هرکدام از گروه‌های منتخب در مقابل هیئت داوران به دفاع از طرح خود بپردازند. لازم به تاکید است که هویت منتخبین تا روز شنبه همچنان برای داوران ناشناس باقی خواهند ماند.

در شرح تفصیلی فرآیند داوری به شرح زیر است:
ضمن امید تدوام چنین دیدگاهی و پرداختن به موضوع طراحی شهری به مثابه امری کیفی و خلاقه و محرک توسعه ، و همچنین تحقق اهدافی نظیر ایجاد فرصت برابر برای استفاده از پتانسیل های فنی و تخصصی موجود در کشور و استفاده از انگیزه و توانایی جوانان در عرصه معماری و شهرسازی ، آثار ارسال شده از منظر طراحی شهری ، توان جامعه معماری و شهرسازی کشور را انعکاس نداده است و بیش از نیمی از آثار به علت نادیده گرفتن ارتباط میان معماری و طراحی شهری در ابتدای فرایند داوری از مسابقه خارج گردیدند.

با عنایت به معیار های تعیین شده در جلسه پیشین داوران محور های اصلی ارزیابی آثار به شرح زیر است:
• توجه به حجم توریست هوایی و دریایی فاقد خودروهای شخصی، پیاده‌مداری و دوچرخه‌محوری حائز اهمیت است.
• توجه به ماهیت گردشگری محدوده اهمیت عرصه همگانی دو چندان بوده و همه‌شمولی عرصه های عمومی به سبب رواج گردشگری خانوادگی و تنوع استفاده کنندگان فضا حائز اهمیت می باشد.
• توجه به اقلیم کیش و مسئله آسایش اقلیمی می تواند یکی از مباحث کلیدی داوری پروژه ها باشد.
• توجه به محدودیت های حوزه طراحی و ضوابط موجود، چگونگی طراحی فرم ساختمان ها و نحوه ارتباط ساختمان با فضای شهری، جانمایی بازشوها با توجه به اقلیم و همچنین برطرف کردن توقعاتی که از ویژگی های کاربری های متفاوت انتظار می رود و سایر ملاحظات معماری حائز اهمیت است.
• همچنین با توجه به حساسیت منطقه آزاد برای این پروژه، تحقق پذیری و قابلیت اجرایی از موارد مهم معیارهای داوری است.
با توجه به موارد ذکر شده جمع بندی از معیار های به شرح زیر می باشد:
۱. تحقق پذیری طرح
۲. مبانی طراحی شهری (ماهیت هدایت و کنترل)
۳. توجه به زمینه واقلیم
۴. خلاقیت و ابتکار در طراحی

مراحل داوری:
پیش از شروع فرایند داوری تمام تدارکات لازم برای ارائه ی محتوای آثار شرکت کننده در مسابقه اعم از نصب شیت ها و نمایش انیمیشن ها و ماکت های ارائه شده به درستی صورت گرفته و همچنین برای هر طرح شناسنامه ای از محتوای شیت ها و سی دی ها آماده و به همراه چک لیست ضوابط موجود در اختیار داوران قرار گرفته شد.

مرحله اول: (مرحله حذفی)
در این مرحله پس از بررسی معیار های ارزیابی توسط داوران به هر یک از ۷ برچسب حذف داده شد تا هر یک به صورت انفرادی به ارزیابی طرح ها پرداخته و در نهایت طرح هایی که بیش از ۳ برچسب (اکثریت رای داوران) داشتند در این مرحله از داوری خارج شدند. که پس از بررسی داوران کارهای حذف شده در عمل بیش از ۴ برچسب داشته و مورد وفاق نظر قاطع داوران بودند.
کد های ۸۸۰۹ و ۷۳۷۴ و ۷۶۴۷ و ۴۸۷۵ و ۳۴۵۶ و ۱۲۰۹ و ۱۳۵۸ در این مرحله از دور مسابقه حذف شده که اکثر این طرح ها مشکلاتی نظیر بی توجهی به زمینه و اقلیم ، عدم توجه به ایده پردازی و خلاقیت و در نظر نگرفتن مبانی طراحی شهری (ماهیت هدایت و کنترل) داشتند. همچنین هیئت داوران شرکت کننده کد ۵۴۳۶ را که فاقد شیت چاپی بود را شایسته ی بررسی تشخیص نداده و این طرح نیز در ابتدا حذف گردید.
در انتهای این مرحله ۶ طرح به مرحله بعد راه یافتند.

مرحله دوم:
در این مرحله به بازبینی و مباحثه دسته‌جمعی داوران از ۶ طرح باقیمانده (کدهای ۷۸۰۰ و ۵۴۷۸ و ۲۷۱۲ و ۴۵۶۷ و ۵۸۶۴ و ۹۸۰۵) پرداخته شد و در نهایت طرح ۴۵۶۷ با اتفاق نظر هیئت داوران حذف گردید و سایر طرح ها با توجه به جمع بندی نظر داوران برای رعایت انصاف و عدالت و با رضایت شرکت کننده ها با توجه به قوانین دبیرخانه مسابقات معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی به مرحله بعدی داوری و دفاع حضوری راه یافتند.
در نهایت لازم به تأکید است که هیأت داوران سعی بر رعایت عدالت و انصاف در چارچوب آیین نامه برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی و با نظارت دبیرخانه مربوطه دارند و همچنین از تمامی ایده ها و طرح های ارسالی وفق قانون حفظ مالکیت معنوی آثار صیانت به عمل می آید.
با سپاس
هیئت داوران مسابقه

 

بروزرسانی مورخ ۹۸/۴/۲۲:
اطلاعیه دبیرخانه مسابقه در خصوص زمان و مکان:
احتراما خاطرنشان می گردد کلیه آثار مربوط به مسابقه به همراه اظهارنامه های مربوط تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ باید در ساعات اداری ۸ الی ۱۶ روزهای شنبه تا چهارشنبه (بجز روزهای تعطیل) به محل دبیرخانه مسابقه به آدرس: تهران، انتهای شمالی خیابان سردارجنگل، خیابان پنج تن، بلوار قدس، نبش کوچه سوم شرقی، پلاک ۲۴، طبقه چهارم، مهندسین مشاور آرمانشهر، به کد پستی: ۱۴۷۷۶۱۳۵۷۴ ارسال گردد.

* در صورت هرگونه سوال دبیرخانه مسابقه با شماره تماسهای ۴۴۸۲۳۹۵۹-۰۲۱، ۴۴۸۲۳۲۳۷-۰۲۱، ۴۴۸۲۱۹۱۶-۰۲۱ در ساعات اداری از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما خواهند بود.

اسناد مورد انتظار جهت ارائه به دبیرخانه:
۱ -شیت های پلات شده (روی فوم برد)
۲ -لوح فشرده فایلهای مربوط
۳ -اظهار نامه های مربوط
باید به دبیرخانه مسابقه ارائه گردد.
توجه: کد رهگیری مربوط به هرکدام از گروه های شرکت کننده باید در قسمت پایین سمت چپ با فونت نازنین در سایز ۵۰ در هر شیت درج گردد و از ارائه هرگونه اطلاعاتی که باعث فاش شدن هویت شرکت کنندگان می گردد پرهیز شود.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۳/۱۹:
اطلاعیه دبیرخانه مسابقه:
برنامه زمان‌بندی جدید و همچنین “قطع و قالب مورد انتظار شیت‌های آثار” در خبر درج و بروزرسانی گردید.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۳/۱۳:
اطلاعیه مهم دبیرخانه مسابقه:

“تمدید مدت مسابقه” و “تغییر اسناد درخواستی”
۱-با توجه به درخواست مکرر شرکت کنندگان محترم و موافقت سازمان محترم منطقه آزاد کیش، زمان تحویل پروژه تا ۱۳۹۸/۴/۳۱ تمدید گردید. بالطبع زمان بندی جدید در بخش برنامه “زمان بندی” سایت اعلام خواهد گردید.

۲- همچنین شیت اسناد درخواستی “طراحی فاز ۱ معماری یکی از ساختمان های قطعات ۴۵۲۴ متری در محور امیرکبیر” که در قطع A1 باید به دبیرخانه ارائه گردد به “فاز صفر معماری یکی از ساختمان های قطعات ۴۵۲۴ متری در محور امیرکبیر” تغییر یافت. بنابراین پرداختن به جزئیات مربوط به فاز یک معماری یکی از پلاک ها لازم نیست و باید در مقیاس فاز صفر ارائه گردد.
۳- اسناد درخواستی مربوط به “کاربری و فعالیت”، نقش Base جی آی اس و ضوابط بروز شده محورهای امیرکبیر و مروارید و فاز ۷ شهرک صدف به تدریج در سایت آپلود خواهد گردید.

• فایل‌های ضوابط بروز شده محورهای امیرکبیر و مروارید + ضوابط فاز ۷ شهرک صدف + ضوابط طراحی هتل:
اسناد محدوده طراحی

• نقشه کاربری و فعالیت محدوده طراحی:
– نقشه کاربری

• اطلاعات مربوط به نقشه‌ Gis محدوده:
فایل نقشه‌ Gis
……………………………………………………

بروزرسانی مورخ ۹۸/۳/۱:
کد رهگیری شرکت کنندگان منتخب برای شرکت در مسابقه، بنا بر اعلام دبیرخانه در انتهای خبر درج و بروزرسانی گردید.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۲/۲۱:
بیانیه مقدماتی هیئت داوران مسابقه طراحی شهری “محدوده‌های محورهای امیرکبیر و مروارید کیش” در انتهای خبر درج و بروزرسانی گردید.

سازمان منطقه آزاد کیش در نظر دارد با هدف ارتقای کارآمدی و افزایش کیفی پروژه‌ها، برای طراحی بخشی از اراضی جزیره کیش –محورهای امیرکبیر و مروارید- مسابقه طراحی شهری برگزار نماید. از کلیه شرکت‌های “مهندسین مشاور” شهرسازی و معماری با حداقل صلاحیت رتبه ۳ در تخصص‎های معماری (مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و نظامی) و رتبه ۳ در طراحی‌شهری و همچنین “اشخاص حقیقی” علاقه مند و واجد شرایط که سابقه شرکت در مسابقات مشابه را دارند دعوت می‎شود تا با ارائه اسناد موردنیاز جهت شرکت در این مسابقه اقدام نمایند.

تعریف اولیه طرح:
محور امیرکبیر یکی از مهم‌ترین محورهای جزیره زیبای کیش و دربردارنده مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها جهت جذب گردشگران و ارائه خدمات ممتاز و همچنین سکونت کیشوندان است. این محور حد فاصل فلکه امیرکبیر و فلکه حافظ، مجموعه‌ای از کاربری‌های اقامتی، تجاری و خدماتی را در ضلع شرقی خود جای داده است. همچنین در موازات این محور، محور دیگری به نام مروارید وجود دارد که در ارتباط با محور امیرکبیر نقش مهمی در استخوانبندی جزیره کیش و توسعه آتی این جزیره ایفا می‌کند. سایت میانی این دو محور نیز با کاربری غالب مسکونی همراه با نقش ارتباط شرقی- غربی دو محور سبب افزایش هم پیوندی و اتصال این دو محور خواهد گشت.
سازمان منطقه آزاد کیش در نظر دارد با هدف دستیابی به کیفیات طراحی‌شهری و ارتقای کیفی محیط طراحی‌شهری و استفاده از استعادها و خلاقیت معماران و طراحان شهری ذی‌صلاح کشور این دو محور مهم و سایت میانی دو محور را به مسابقه بگذارد.

محور امیرکبیر:
محور امیرکبیر به عنوان یک نقطه کانونی و تجمیع مجموعه‌ای از فعالیت‌های گردشگری و خدماتی به کیشوندان و گردشگران ایفای نقش خواهد کرد. یک محور سرزنده و شاداب که در ساعات مختلف شبانه روز پذیرای اقشار مختلف بوده و خلاء عدم‌وجود یک محور ممتاز گردشگری، پیاده‌روهای فعال و پررونق از ارائه‌دهندگان خدمات معتبر را در جزیره کیش پر خواهد کرد. ضلع غربی محور امیرکبیر شامل ۱۶ قطعه زمین می‌باشد که به کاربری مسکونی و هتلی و همچنین مجموعه خدماتی و تجاری اختصاص می‌یابد. ۲ قطعه شمالی محور در مجاورت پارک شهر و شهربازی جدید کیش به کاربری اقامتی- هتلی و ۱۴ قطعه ساخته نشده دیگر به صورت مسکونی- خدماتی- تجاری واگذار می‌گردد.
از برنامه‌های میان‌مدت برای تبدیل این محور به منطقه‌ای پویا، سرزنده، با کیفیت، امن و گردشگرپذیر، واگذاری اراضی ضلع غربی محور به عنوان تکمیل‌کننده‌ی ضلع شرقی در راستای نیل به این هدف است. در ضلع غربی محور امیرکبیر، کاربری‌های چندمنظوره شامل هتل‌های لوکس پنج‌ستاره، مجموعه‌های خدمات پذیرایی معتبر و مجموعه فروشگاه‌های برند در کنار مجموعه های مسکونی در نظر گرفته شده است.

محور مروارید:
محور مروارید با تعداد ۲۰ قطعه تفکیک شده، در ضلع غربی فاز ۷ شهرک صدف واقع و به عنوان مجموعه مسکونی میان مرتبه در سه تیپ زمین (۱۰۰۰ متری، ۲۵۲۰ متری، ۳۹۰۰ متری) جانمایی شده است. کاربری این مجموعه قطعات صرفا مسکونی بوده و در نظر است با طراحی و ساخت مطلوب و با کیفیت، سکونت‌گاهی مناسب، امن و آرام برای ساکنین جدید شهرک صدف و یک جاذبه مطلوب برای سرمایه‌گذاران باشد.
دسترسی مناسب به خدمات محلی، پارک بزرگ شهر، مجموعه خدمات پذیرایی ایوان مروارید و دید مناسب به بلوار مروارید و همچنین تفکیک قطعات به مساحت‌های مناسب ساخت کاربری مسکونی، از ویژگی‌های قطعات این محور است.
این مجموعه قطعات پس از ساخت، جداره غربی فاز ۷ شهرک صدف را شکل خواهد داد. یکسان‌سازی ابعاد قطعات و وحدت‌رویه در طراحی احجام ساختمانی و منظر شهری، می‌تواند در خلق یک جداره شهری مطلوب و افزایش کیفیت بصری جزیره در ناحیه مسکونی و پرتراکم صدف نقش مؤثری ایفا نماید. با جانمایی صورت گرفته احجام ساختمانی درون قطعات و نگارش ضوابط دقیق، بخشی از این روند طی شده و بخش دیگر که شامل طراحی مناسب و حرفه‌ای منظر شهری و نمای ساختمان‌ها بر اساس طرح کلی نما که در ضوابط مربوط به محور مروارید ارائه شده است، همچنین طراحی خلاقانه فضاهای داخلی و محوطه‌های سبز و ساخت و نظارت دقیق بر اساس ضوابط، ضمانت اجرایی اهداف عنوان شده می‌باشد.

محدوده میانی دو محور:
سایت میانی دو محور امیرکبیر و مروارید با کاربری غالب مسکونی و ۲۲۹ قطعه زمین مسکونی با میانگین مساحت ۵۳۰ متر مربع که بخش جنوبی ان اکثرا ساخته شده است. وجود مسیر های ارتباط شرقی- غربی دو محور در سایت میانی که سبب افزایش هم پیوندی و اتصال بین دو محور می‌گردد. از این اراضی انتظار می رود که بتوانند اتصال منطقی بین دو محور امیرکبیر و مروارید را برقرار و در هماهنگی با فضاهای شهری اطراف، توقعات از یک محله مسکونی را برآورده سازند. بدیهی است که آرامش، مردم‌واری، خودمانی بودن و کیفیات مرتبط با فضاهای مسکونی از توقعات موردانتظار است.

کارفرما: سازمان منطقه آزاد کیش
برگزارکننده: مهندسین مشاور آرمانشهر

جامعه شرکت کنندگان:
۱. مهندسین مشاور دارای رتبه صلاحیت ۳ در طراحی شهری و رتبه ۳ در معماری مسکونی، تجاری، اداری و نظامی
۲. اشخاص حقیقی واجد صلاحیت

شرایط شرکت کنندگان:
اشخاص حقیقی و مهندسین مشاور با رتبه صلاحیت حداقل ۳ در طراحی شهری و حداقل ۳ در معماری مسکونی، تجاری، اداری، نظامی و صنعتی.
اشخاص حقیقی به صورت گروهی با سرگروه و با ترکیب تخصص‌های طراح شهری، معمار و معمار منظر.

موضوع خدمات: طراحی شهری محورهای امیرکبیر و مروارید جزیره زیبای کیش

• ارکان مسابقه:

شورای سیاست گذاری مسابقه:
– غلامحسین مظفری (رئیس سازمان منطقه آزاد کیش)
– مصطفی خانزادی (معاون امور زیربنایی و عمرانی سازمان منطقی آزاد کیش)
– مصطفی بهزادفر (عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت)
– قدسیه نجار (مدیر طراحی، اطلاعات جغرافیایی و طرح جامع کیش و دبیر شورای سیاستگذاری)

مدیر مسابقه: دکتر مصطفی بهزادفر؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت

هیئت داوران:
– دکتر علی غفاری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
– دکتر حامد مظاهریان؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
– دکتر غلامحسین معماریان؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت
– دکتر شمین گلرخ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
– مهندس مروارید قاسمی؛ طراح شهری و مدرس دانشگاه
– دکتر مهدی خاکزند؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت (داور علی البدل)
– دکتر هادی پندار؛ عضو هیئت علمی دانشگاه هنر (داور علی البدل)

فرآیند مسابقه:
فرآیند مسابقه طراحی شهری محدوده محورهای امیرکبیر و مروارید در چارت زیر ارائه شده است.
۱. جمع آوری رزومه و مدارک مورد نیاز جهت شرکت در مسابقه .
۲. بررسی رزومه و مدارک شرکت کنندگان.
۳. دعوت از شرکت کنندگان برتر جهت شرکت در مرحله نهایی مسابقه.
۴. گرفتن اسناد نهایی شرکت کنندگان در بازه زمانی مشخص شده.
۵. برگزاری جلسه داوری.
۶. اعلام نتایج و اهدای جوایز به برندگان.

معیارهای داوری:
– درنظرگیری جایگاه محور امیرکبیر و مروارید در ساختار فضایی جزیره کیش در طراحی.
-لحاظ نمودن توقعات مورد انتظار از بلوار امیرکبیر به عنوان یک فضای شهری از قبیل: سرسبزی، امکان تفرّج، دلبازی، ایمن بودن سواره در برابر پیاده، ایمن بودن پیاده در برابر سواره، ایمن بودن سواره در برابر سواره، وضوح مسیر، سرزندگی و شادابی متناسب با یک محور گردشگری.
-در نظرگیری اقلیم خاص جزیره کیش و ایجاد آسایش اقلیمی متناسب با آن.
-درنظرگیری کاراکتر مورد انتظار از بلوار امیرکبیر به عنوان یک محور گردشگری ممتاز.
-درنظرگیری کاراکتر مورد انتظار از محور مروارید به عنوان یک محور مسکونی ممتاز.
-الگومحور بودن طرح و داشتن قابلیت گسترش در سایر قسمت‌های جزیره.
-زمینه‌گرایی در طرح و توجه به معماری بومی و معاصر جزیره زیبای کیش.
-سهولت دسترسی سواره و پیاده به محورها.
-همه‌شمولی طرح و قابلیت استفاده از محورها برای تمامی گروه‌های اجتماعی.
-خلاقیت و ایده‌پردازی نوآورانه در طراحی.
-درنظرگیری اتصال میان دو جبهه محورها.
-لحاظ نمودن ضوابط عمومی موجود برای دو محور امیرکبیر و مروارید.
-تحقق‌پذیری و قابلیت تبدیل شدن به طرح اجرایی.
-ارائه اسناد و مدارک کامل و خوانا.

خروجی‌های مورد انتظار:
– تحلیل سایت و تشخیص حوزه بلافصل و حوزه مداخله.
– ارائه آلترناتیوهای کانسپت طراحی.
– نقشه های مربوط به طرح جامع سه‌بعدی طراحی شهری در مقیاس ۱/۵۰۰.
– ارائه پرسپکتیوهای دید انسان و دید پرنده متناسب با ترسیم های مصداقی در نقاط مهم و کانونی.
ـ ضوابط و معیارهای طراحی متناسب با ضوابط موجود (تکمیل ضوابط عمومی).
– طراحی فاز ۱ معماری یکی از ساختمان‌های قطعات ۴۵۲۴ متری در محور امیرکبیر.

توصیه ها و نکات:
• اسناد مورد نظر باید شامل ایده‌پردازی و طراحی احجام ساختمانی و تخلخل حجمی ساختمان‌ها باشد. • حتما ضوابط مربوط به نما و منظر شهری ارائه شده و ترسیمات مربوطه بر اساس ضوابط ارائه شده باشد.
• پیاده‌رو ها و فضاهای باز میان ساختمان‌ها حتما طراحی گردد. (کفسازی، مبلمان، پوشش گیاهی و…)
• اتصال جداره های مورد طراحی با جداره مقابل مدنظر قرار گیرد.

قالب ارائه آثار:
قالب مورد انتظار برای ارائه آثار به صورت زیر است:
– شناخت و تحلیل سایت در دو حوزه مداخله و بلافصل. قطع مورد انتظار: A1
– ارائه آلترناتیوهای کانسپت طراحی و ارزیابی آنها. قطع مورد انتظار: A1
– نقشه های مربوط به طرح جامع سه‌بعدی طراحی شهری در مقیاس ۱/۵۰۰. قطع مورد انتظار: A1 (حداکثر دو شیت)
– ارائه پرسپکتیوهای دید انسان و دید پرنده متناسب با ترسیم های مصداقی در نقاط مهم و کانونی+ ضوابط. قطع مورد انتظار: A1
– طراحی فاز ۱ معماری یکی از ساختمان‌ها. قطع مورد انتظار: A1

قوانین مسابقه:
– این مسابقه با رعایت اصول مندرج در آئین‌نامه جامع مسابقات معماری و شهرسازی کشور (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) و تحت نظارت دبیرخانه دائمی مسابقات، ازطریق فراخوان عمومی برگزار می‌شود.
– اشخاص حقوقی و مهندسین مشاور با رتبه صلاحیت حداقل ۳ در طراحی‌شهری و رتبه صلاحیت حداقل ۳ در معماری مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و نظامی میتوانند در مسابقه شرکت نمایند.
– اشخاص حقیقی واجد شرایط که قابلیت آوردن امتیازهای موردنظر را به صورت گروهی که حداقل شامل یک طراح شهری، یک معمار و یک معمار منظر باشد و سابقه در شرکت در مسابقات معماری و طراحی شهری را داشته باشند، می‌توانند در مسابقه شرکت نمایند. در این صورت باید سرگروه به برگزارکننده معرفی گردد و مسئولیت مکاتبات و کلیه امور اداری مربوط به مسابقه با سرگروه است.
– مهندسان مشاور و معماران و طراحان شهری علاقمند به شرکت در مسابقه ، می‌بایست با مراجعه به سایت مسابقه و دریافت فرم های لازم برای ثبت نام ، اسناد و مدارک مورد نیاز را به آدرس ایمیل دبیرخانه: kish.design.98@gmail.com ارسال نمایند.
– سازمان منطقه آزاد کیش، رتبه اول را به صورت توصیه برای همکاری به سرمایه گذاران اراضی محورهای مروارید و امیرکبیر پیشنهاد خواهد نمود.
– برگزارکننده مسابقه مخیر است درصورت تشخیص ضرورت، نسبت به دعوت کتبی از تعدادی از اشخاص حقوقی و حقیقی واجد صلاحیت اقدام نماید.
– این مسابقه مشمول کمک هزینه برای شرکت در مسابقه نیست.
-اسناد و اطلاعات وضع موجود درباره کیش و دو محور مروارید و امیرکبیر به صورت فایل و مولتی مدیا قابل دانلود از سایت مسابقه می‌باشد.
-کلیه ثبت‌نام‌کنندگان و اشخاص دعوت شده‌، موظفند در مهلت تعیین شده اسناد خود را در فرمت تعیین شده در سایت ، تنظیم و ثبت نمایند.
– هر شخص می‎تواند تنها در عضویت یک گروه در مسابقه شرکت کند.
– شرکت‌کنندگان ابتدا بر اساس رزومه و حداقل ویژگی‌های لازم ارزیابی شده و امکان حضور آنها در مرحله بعدی مسابقه از طریق سایت اعلام می‌گردد.
-شرکت‌کنندگانی که امتیاز لازم برای ارائه طرح را در مسابقه کسب می‌کنند، می‌بایست به همراه طرح پیشنهادی، تصویر ۲ اظهار نامه امضا شده را با موضوعات زیر را به دبیرخانه ارائه نمایند:
۱) اظهار‌نامه اصالت اثر مبنی بر اینکه طرح ارائه شده کپی نبوده و در صورت استفاده از ایده‌های مختلف، منابع ارجاعی ذکر گردد.
۲) اظهارنامه ارتباط با ارکان مسابقه با این مضمون که در یک سال اخیر ارتباط کاری با ارکان مسابقه داشته اند یا خیر.
– پیشنهاداتی که فرمت مربوطه را رعایت نکرده باشند، مورد بررسی و داوری قرار نخواهند گرفت.
تبصره: در صورت عدول محصولات مسابقه از برنامه مدون، طرح مورد نظر توسط مدیر مسابقه از مرحله داوری حذف و مراتب به صورت رسمی به همراه طرح‌ها در جلسه داوری به اطلاع داوران محترم خواهد رسید.
تبصره: تمام مسئولیت‌ها شامل مکاتبات اداری،تحویل جایزه و .. بر عهده سرگروه است.
– مدیر مسابقه بیانیه هیئت داوران را به همراه طرح‌های منتخب از طریق وب سایت به اطلاع جامعه حرفه‌ای می‌رساند.
– کلیه حقوق مادی و معنوی آثار طبق حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان است.
– در صورت بروز اختلاف در خصوص اصالت طرح در صورت تشکیک در اصالت آثار یا دریافت شکایات احتمالی در این خصوص، مراتب توسط مدیر مسابقه به هیئت داوران ارجاع خواهد شد و نظر هیئت داوران فصل‌الخطاب است.

مرجع حل اختلاف:
مرجع اولیه حل اختلاف ثبت و بررسی شکایات دبیرخانه مسابقات می‌باشد. در صورت نیاز به رسیدگی مجدد، مرجع نهایی حل اختلاف بین ارکان مسابقه و دیگر اختلافات، دبیر‌خانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی (هیات رسیدگی به اختلافات) است.

• جوایز مسابقه:
رتبه اول: ۱۰۰ میلیون تومان
رتبه دوم: ۳۰ میلیون تومان
رتبه سوم: ۲۰ میلیون تومان

• تاریخ های مهم:
چاپ آگهی در روزنامه همشهری:
۱۳۹۷/۱۲/۱۷
آخرین مهلت ارسال اسناد جهت شرکت در مسابقه: ۱۳۹۸/۱/۳۱    تمدید: تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ 
* (آخرین مهلت ارسال اسناد جهت شرکت در مسابقه و ثبت نام، پیش از ثبت در دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی: ۳۱ فروردین ماه ۹۸)
به جهت اقدام برگزارکننده، جهت ثبت مسابقه حاضر در دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی، این مسابقه پیشتر، با زمانبندی پیشین توسط رسانه های تخصصی اطلاع رسانی عمومی نگردید.
از اینرو تاریخ فوق پس از ثبت در دبیرخانه مسابقات؛ با عنوان تمدید اعلام گردیده است.

اعلام اسامی گروه های منتخب واجد شرایط شرکت در مسابقه:
۱۳۹۸/۲/۱۰  ۱۳۹۸/۲/۳۱
جلسه توجیهی گروه های منتخب: ۱۳۹۸/۳/۷
آخرین مهلت ارسال آثار:
۱۳۹۸/۳/۳۱  ۱۳۹۸/۴/۱۰    تمدید: ۱۳۹۸/۴/۳۱ 
آغاز فرایند داوری: ۱۳۹۸/۴/۱۰   ۱۳۹۸/۴/۱۵   ۱۳۹۸/۵/۷
اعلام طرح های برتر: ۱۳۹۸/۴/۱۵  ۱۳۹۸/۴/۱۸    ۱۳۹۸/۵/۱۳
برگزاری نمایشگاه آثار: ۱۳۹۸/۴/۳۱   به اطلاع عموم خواهد رسید.
نکته: بنابر ثبت مسابقه در دبیرخانه دائمی مسابقات و تمدید آن؛ سایر تاریخ های پیشین نیز تغییر یافته و تاریخ های جدید طی ۴۸ ساعت آینده در خبر درج و بروزرسانی خواهد شد.

• دریافت برنامه مسابقه:
دانلود فایل برنامه
(برنامه مسابقه شامل: خلاصه مشخصات، طرح موضوع، معرفی سایت طراحی، ارکان مسابقه، برنامه زمان بندی، معیارهای داوری، ضوابط ملاک عمل، خروجی های مورد انتظار و … است)

• دریافت اسناد مورد نیاز برای شرکت در مسابقه:
با توجه به مرحله پایش شرکت کنندگان در مسابقه، ابتدا رزومه شرکت کنندگان مسابقه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به امتیاز کسب شده به مرحله بعدی مسابقه راه می یابند. اسناد مورد نیاز و رزومه شرکت کنندگان در زیر برای دانلود قرار داده شده است.
دانلود فرم و اسناد ثبت نام اولیه
دانلود معیارهای ارزیابی

• دریافت اسناد محدوده طراحی (مدارک موردنیاز):
۱. فیلم هوایی از محدوده طراحی (QuadCopter)
۲. تصاویر ۳۶۰ درجه از محدوده طراحی:
– پروژه مروارید
– پروزه امیرکبیر
۳. موقعیت قرارگیری محورها و عناصر مهم در سایت:
– موقعیت قرارگیری هتل در سایت
– موقعیت قرارگیری قطعات محور مروارید در سایت
– موقعیت قرارگیری قطعات محور امیرکبیر در سایت
۴. نقشه ها:
– نقشه سایت (JPEG)
– نقشه سایت (DWG)
۵. ضوابط عمومی طراحی:
– ضوابط عمومی طراحی قطعات مروارید
– خلاصه ضوابط عمومی طراحی قطعات محور مروارید
– ضوابط عمومی طراحی قطعات محور امیرکبیر
– خلاصه ضوابط عمومی طراحی قطعات محور امیرکبیر
۶. تصاویر:
– تصویر اول
– تصویر دوم
– تصویر سوم
– محور امیرکبیر ۱
– امیرکبیر ۲
– امیرکبیر ۳

• جهت دریافت فایل ۶ مورد فوق به لینک زیر مراجعه گردد.
لینک دانلود اسناد محدوده طراحی

بروزرسانی مورخ ۹۸/۲/۲۱:
بیانیه مقدماتی هیئت داوران مسابقه طراحی شهری “محدوده‌های محورهای امیرکبیر و مروارید کیش”:

……………………………………..

بروزرسانی مورخ ۹۸/۳/۱:
کد رهگیری شرکت کنندگان منتخب برای شرکت در مسابقه:

……………………………………..

بروزرسانی مورخ ۹۸/۳/۱۹:
اطلاعیه مهم: “قالب و تعداد شیت مورد انتظار آثار نهایی”
به اطلاع شرکت کنندگان محترم می رساند، “قالب و تعداد شیت های مورد انتظار آثار نهایی” به شرح زیر است.
لازم به ذکر است که فایلهای مربوط نیز باید در قالب CD یا DVD به همراه انیمیشن (در صورت ارائه) به دبیرخانه مسابقه ارائه گردد.
کد رهگیری مربوط به هرکدام از گروه های شرکت کننده باید در قسمت پایین سمت چپ با فونت نازنین در سایز ۵۰ در هر شیت درج گردد و از ارائه هرگونه اطلاعاتی که باعث فاش شدن هویت شرکت کنندگان می گردد پرهیز شود.

……………………………………..

دبیرخانه:
تهران، خیابان سردارجنگل شمالی، بلوار پنج تن، بلوار قدس، نبش کوچه سوم شرقی، پلاک ۲۴، طبقه ۴، مهندسین مشاور آرمانشهر، کدپستی: ۱۴۷۷۶۱۳۵۷۴
محل اجرای مسابقه: دفتر سازمان منطقه آزاد کیش در تهران
مسئول دبیرخانه: مهندس محمدمهدی عابدی
محل اجرای مسابقه: دفتر سازمان منطقه آزاد کیش در تهران
تلفن: ۴۴۸۲۳۹۵۹-۰۲۱  –   ۴۴۸۲۳۲۳۷-۰۲۱  –   ۴۴۸۲۱۹۱۶-۰۲۱
فکس: ۴۴۸۶۲۱۳۴-۰۲۱
ایمیل: kish.design.98@gmail.com
سایت: armanshahr.ir
پوستر مسابقه
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook