عدم اعلام داوران مسابقه طراحی مجموعه چند منظوره گیلان؛ پس از گذشت بیش از یک ماه

اختصاصی، تحریریه معمارنیوز- عدم اعلام داوران مسابقه طراحی مجموعه تجاری_ فرهنگی_ ورزشی و پذیرایی گیلان؛ پس از گذشت بیش از یک ماه

بنابر آنچه دبیرخانه مسابقه مذکور در زمان اعلام فراخوان این مسابقه اعلام نموده بود؛ داوران بایستی یک هفته پس از آن مشخص و اعلام میگردید. عدم توجه برگزارکنندگان این مسابقه به مشخص نمودن داوران از ابتدا و  موکول کردن اعلام اسامی هیات داوران به زمانهای مختلف (در پیگیریهای مختلف معمارنیوز و اطلاع رسانی های دبیرخانه مسابقه) و حال پس از گذشت بیش از یکماه از اعلام فراخوان و باقی ماندن ۱۰ روز از آخرین مهلت ارسال آثار (بدون درنظر داشتن تمدید)، نشان از بی توجهی برگزار کننده مذکور به قوانین برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی می باشد. برگزار کننده ای که تنها به هماهنگی و روند اعلام داوران و اعلام زمانهای مختلف بدین منظور، اعتنایی ندارد، در ادامه روند مسابقه به چه صورت عمل خواهد کرد!

شایان ذکر است که در فراخوان مسابقه حاضر علاوه بر عدم اعلام داوران تا امروز، آمدن بندی در ابعاد زیبایی شناسانه فراخوان، از سوی گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی استان گیلان به عنوان دبیرخانه مسابقه دور از انتظار بود؛ در این بند آمده است:

“طراحی با رویکرد معماری کلاسیک به خصوص در نمای بیرونی با استفاده از سیمانکاری در قوس ها، ستون ها و نقش و نگار هماهنگ با آن مد نظر کارفرمای پروژه میباشد. (علیرغم این موضوع ارائه طرح با رویکردهای دیگر بدون استفاده از مصالحی از قبیل کامپوزیت در نما بلامانع میباشد.”

این موضوع با انتقادهای گسترده ای از سوی مخاطبان، به شکل های مختلف همراه بوده است؛ که تنها بخش کوچکی از آن به صورت کامنت مخاطبان در ذیل فراخوان منتشر شده در معمارنیوز قابل دسترس است. که البته از مجموع این نقدها، تنها انتقادها و یا بخش هایی از آن که قابل انتشار بودند، منتشر گردیده است. انتظار میرفت سازمان نظام مهندسی استان گیلان حداقل با جامعه معماری کشور حرفه ای و مطابق ضوابط عمل می نمود؛ لذا امیدواریم دبیرخانه مسابقه مزبور در خصوص موارد فوق الذکر در قبال جامعه معماری به عنوان بخشی از افرادی که در این مسابقه شرکت خواهند نمود، پاسخگو باشد.

لینک خبر: فراخوان مسابقه طراحی معماری مجموعه تجاری_ فرهنگی_ ورزشی و پذیرایی؛ گیلان

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “عدم اعلام داوران مسابقه طراحی مجموعه چند منظوره گیلان؛ پس از گذشت بیش از یک ماه”

  • حسین کلانتری wrote on ۳ آذر, ۱۳۹۵, ۶:۴۱

    مرسی از توجه شما ،این روند نمی تونه قابل توجبه باشه ، با توجه به تذکرهایی که به نظام مهندسی درقبال تغییر شرایط مسابقه ما ودمون به عنوان شرکت کننده دادیم اما انگار آون برگذار کننده ی مسابقه اونها هستند می تونند هر حقی رو برای خودشون قایل باشند ،در واقع روالی برای کارفرماها مرسوم شده که به مسابقه به عنوان یک موقعیت بدون چارچون و قانون نگاه می کنند که می تونند با کمترین هزینه ده ها طرح فاز یک مختلف دریافت کنندرو با توجه به سلیقه خودشون به یک شرکت معماری دیگه تحویل بدن در شرایطی که نه هزینه ی مسابقه حق شرکت کنندگان برتر هست و نه شرایط و ضوابط برگذاری ،

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook