عدم اعطای جوایز مسابقه طراحی میدان آذربایجان تبریز

اصلاحیه- احتراماً، به اطلاع می رساند تکلیف جوایز مسابقه مشخص و تعهدات مسابقه انجام شده است.
با تشکر فراوان از آقای مهندس ایرانی(دبیرمحترم مسابقه طراحی میدان آذربایجان) و شهرداری تبریز

با احترام
تحریریه معمارنیوز

اختصاصی، معمارنیوز- موضوع مسابقات معماری که می تواند از مهمترین روش ها، جهت کشف استعدادهای هنری باشد، اکنون به یک موضوع طاقت فرسا در جامعه معماری کشور تبدیل شده است.
اینبار عدم اعطای جوایز مسابقه طراحی میدان آذربایجان تبریز.

محمد مهدی واحدی، عضو گروه برگزیده اول این مسابقه می گوید:

با سلام و احترام
در ۲۰ مهر ماه ۹۴، مسابقه طراحی معماری و شهرسازی «میدان بزرگ آذربایجان» را که بزرگترین میدان شهری موجود در ایران به لحاظ مساحت بوده و یکی از میادین ورودی کلان شهر تبریز محسوب میشود، در میان طراحان و معماران به صورت رقابت بین المللی به سفارش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و به دبیری مهندس غلامرضا ایرانی اعلام عمومی شد و به اجرا در آمد. در شیوه‌نامه مسابقه، مجری مسابقه تعهد نمود که کلیه اقدامات مسابقه بر اساس آیین‌نامه مسابقات معماری و شهرسازی، مصوبه جلسه ۵۱۳ به تاریخ ۱۳۸۱/۱۲/۲۰  برگزار شود.

در این شیوه‌نامه، آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ دی ماه ۹۴ به عنوان مهلت ارسال آثار و جوایز مسابقه برای حائزین رتبه‌های اول تا سوم، به ترتیب لوح تقدیر و ۵۰ سکه بهار آزادی، لوح تقدیر و ۳۰ سکه بهار آزادی و لوح تقدیر و ۱۵ سکه بهار آزادی اعلام شد. همچنین مقرر شد که دبیرخانه مسابقه ضمن مستند سازی شفاف روند برگزاری مسابقه، نسبت به ارسال آن به دبیرخانه دائمی برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و نشر آن از طریق مجله معماری و ساختمان و نیز سایر مجلات معماری کشور همراه با برگزاری مراسم اهداء جوایز و نمایشگاه آثار، در آینده ای نزدیک از طرف دبیرخانه اقدام نماید.

از تاریخ اعلام نتایج نهایی مسابقه طراحی میدان آذربایجان تبریز مورخ چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ برخلاف تعهدات مجری مسابقه، هیچ اقدامی در خصوص اهدای جوایز انجام نپذیرفت و در پیگیری‌های شرکت‌کنندگان از مجری مسابقه و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و به دبیری مهندس غلامرضا ایرانی هیچ پاسخ روشنی دریافت نگردیده است.

ما شرکت‌کنندگان مسابقه میدان آذربایجان تبریز، مجری مسابقه (معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز) را تا انجام کامل همه مراحل برگزاری مسابقه (اعم از اهدای جوایز برندگان) مسئول دانسته، خواهان تسریع در این فرایند و اعلام تاریخ قطعی و زودهنگام برای برگزاری مراسم اهدای جوایز هستیم. همچنین به عنوان اعضای جامعه معماری و شهرسازی، لازم می‌دانیم که دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی به عنوان تنها مجری آیین‌نامه مسابقات معماری و شهرسازی، مشکلات و تأخیرهای واردشده در فرایند برگزاری مسابقه را مورد بررسی قرار داده و به منظور جلوگیری از تکرار چنین روندی در سایر مسابقات معماری و شهرسازی، اقدامات قانونی را به انجام رساند.

رتبه اول مسابقه: مدیر گروه طراحی: سمیه روانشادنیا
اعضاء گروه: عطاء الدین ششمانی، محمد مهدی واحدی

 

لینک مرتبط: اعلام نتایج نهایی مسابقه طراحی میدان آذربایجان تبریز

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۷ نظر on “عدم اعطای جوایز مسابقه طراحی میدان آذربایجان تبریز”

  • م wrote on ۲۶ تیر, ۱۳۹۵, ۱۹:۱۸

    با سلام.ببخشید از معمار نیوز خواهش میکنم درمورد نتایج المان میدان ولیعصر تهران هم مارو حمایت کنن. هرچی زنگ میزنیم به سازمان زیبایی سازی شهرداری تهران میگن که داورا بی نظمی میکنن و نمیان واسه داوری. جالب اینجاست که داورا کسایی هستن که سر کلاسای دانشگاه دم از نظم و انظباط واسه دانشجوها میزنن. بی نظمی داورا داره مسابقات معماری رو بی ارزش میکنه. باتشکر

  • M4 wrote on ۲۶ تیر, ۱۳۹۵, ۲۱:۲۹

    نهههههههه!!!
    ما هم کلی روی پروژه ارس کار کردیم نکنه اینم جایزش ندن ! 😐
    تبریز هم مثل کاشان کرده !

  • آقاجانی wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۵, ۸:۳۵

    با سلام ،شهر تبریز با وجود برگزاری مسابقات متعدد چه از طرف دانشگاه معماری شهرسازی و چه از طرف شهرداری،اغلب در بحث داوری و اعلام نتایج یا دچار دیرکرد چشم گیر هست و یا عدم درستی داوری و … و این هم از عدم اعطای جوایز!!!!!

  • علي نديمي wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۵, ۱۰:۱۷

    میدان ولیعصر تهران که ۵ماه هنوز جواب اعلام نکردن !!!!!

  • رسول wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۵, ۱۰:۲۵

    طرح نفر اول رو داورا پسندیدن و مردم اصلا نمی پسندن و حق این افراد اول که نیست، آخر هم نیست.

  • کریمی wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۵, ۱۱:۰۷

    یکی مثل شهرداری تهران هر سال مسابقه طراحی میادین المان هایی رو اعلام عمومی میکنه ولی یا مثل میدان انقلاب و شهدای غواص میگه کسی برنده نشده و بعد کارو میدن به یه شرکت مشاور یعنی از کارهای ارسالی یه چیز ترکیبی میسازن و خلاصه… یا مثل میدان ولیعصر عج همین تهران که الان ۶ ماه گذشته و هنوز کسی هیچ جوابی نمیده که چه بلایی سر آثار اومده. اینم از تبریز که پول مردم رو نمیدن آدم نمیدونه چی بگه بخدا خسته شدیم از اینهمه علافی و بازیچه این شهرداری ها شدن

  • عرفان wrote on ۲۷ تیر, ۱۳۹۵, ۱۲:۴۱

    این خلف وعده ها و قانون شکنی به روندی طبیعی در مسابقات معماری تبدیل شده. مسابقه طراحی اراضی فوقانی تونل رسالت (محور طبیعت) هم با گذشت یک سال از زمان برگزاری هنوز به همین سرنوشت دچار است و این نشان می دهد دبیرخانه دائمی مسابقات حتی در قبال مسابقاتی هم که با نشان و نظارت مستقیم این نهاد برگزار می شوند هیچ احساس مسئولیتی ندارد. چرا که این نهاد تا به امروز فاقد هر گونه قدرت٬ نفوذ و .. برای نظارت بر سلامت مسابقات است و این مسئله دست نهادهایی همچون شهرداری های تهران و تبریز را برای به سخره گرفتن جامعه معماری و شهرسازی و تضییع حقوق طراحان باز گذاشته است. سوء استفاده نهادهای دولتی و غیردولتی از مسابقات معماری به عنوان یک شیوه تبلیغاتی ناسالم به نفع خود٬ خیانتی نابخشودنی و جبران ناپذیر در حق معماری مملکت است. به امید روزی که مسئولانی دلسوز یا نهادهایی معتبر باشند مه بر سلامت مسابقات معماری نظارت داشته باشد.

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook