ششمین مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران – مهرماه ۱۳۹۵

ششمین مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران، تهران- مهرماه ۱۳۹۵
به رسم هر سال همزمان با مراسم نهمین جایزه معماری داخلی ایران در مهرماه سال جاری برگزار می گردد.

مجله معماری و ساختمان مراسم تقدیر از معمار معاصر ایرانی را در شرایطی برگزار می کند که به هنرمندان، اندیشمندان و معماران برجسته، که نه تنها دستاوردهای حرفه ای خود را که در عرصه معماری کشور به صورت خدمات ارزنده ای ارائه داده اند، بلکه با حضور خود در زمین های فرهنگی و اجتماعی نیز تأثیرگزار بوده اند.

مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران، تاکنون پنج دوره در پنج سال متوالی طی مراسم با شکوهی همزمان با مراسم  اهداء جوایز معماری داخلی ایران برگزار گردیده است. امسال نیز به رسم هر سال از استاد بزرگوار جناب آقای فرامرز شریفی تقدیر به عمل خواهد آمد.

امسال این مراسم به فرامرز شریفی، اختصاص یافته است.
پیرو دعوت از فرامرز شریفی توسط دبیرخانه جایزه معماری داخلی ایران (فصلنامه معماری و ساختمان)، متن زیر توسط حمید باقری تهیه گردیده و به دفتر مجله معماری و ساختمان ارسال شده است.

فرامرز شریفی در سال ۱۳۳۵ پس از پایان تحصیلات متوسطه در دبیرستان البرز وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته ی معماری شد. همزمان با دوران دانشجویی در آتلیه ی استاد سیحون، در دفتر شخصی مهندس سیحون نیز مشغول به کار شد و در دفاتر دیگر معماری نظیر مهندس محامدی، مهندس سرداری، مهندس ناصر، شرکت لیچفیلد وایتینگ بان اند اسوشییتس به تجربیات خود افزود. طی سالهای ۴۰ و ۴۱ طراحی چند ویلا را برای کارفرما های خصوصی انجام داد.

در سال ۱۳۴۲ همزمان با پایان تحصیلات با درجه ی عالی از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران به استخدام شرکت مخابرات ایران در سمت سرپرست طراحی اداره ساختمان درآمد و بعد از آن دفتر شخصی خود را راه اندازی کرد. در سال ۱۳۴۷ با همکاری هاشم ابراهیمی، شرکت مهندسین مشاورآرتیمان را تاسیس کرد و با اخذ صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه به طراحی و نظارت در پروژه های متعدد دولتی و خصوصی پرداخت.

پروژه هایی نظیر: مراکز تلفن خودکار، مدارس بانک جهانی در ایران (با همکاری فرمانفرماییان و شرکت سوئدی اسکن)، مس سرچشمه، کارخانجات برک رشت، کارخانجات کاشی پارس، کارخانجات فومنات رشت، کارخانجات فرش بافی شهبافت رشت، طرح شهرسازی و باشگاه و  اداره ی مرکزی نیروی دریایی تهران، کارخانجات جامع الصادق مشهد، اداره ی آمار ایران، خانه سازی شهرک جم کنگان، کارخانجات تیم مشهد، بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی شرکت خانه سازی ایران ( با مشارکت شرکت اشمید گاردن اریکسن) از عمده کارهای طراحی او و همکارانش در دوره فعالیت او در شرکت مهندسین مشاور آرتیمان در سمت مدیرعامل بود.

علاقه شخصی فرامرز شریفی به طراحی ویلا و خانه های مسکونی چنان بود که همزمان با انجام پروژه های بزرگ، این پروژه ها را بعد از وقت اداری در دفتر انجام میداد. این علاقه باعث شد تا در سال ۱۳۷۴ از سمت مدیر عاملی شرکت مهندسین مشاورآرتیمان استعفا دهد و به فعالیت در دفتر شخصی خود و همکاری با حسن تاج الدین بپردازد. فرامرز شریفی توانایی خوبی در ترسیم کروکی از مناظر، ساختمان و ماشین دارد.
او شناخت خوبی از شاخصه ی ها معماری ایرانی دارد و از آنها در غالب زندگی امروزی و با فناوری مدرن و رعایت سادگی در معماری خود استفاده میکند.

اکنون او بیش از ۱۵۰ خانه، ویلا و مجتمع مسکونی را در تهران، شهر های اطراف تهران ، شهرهای شمالی ایران و میشیگان آمریکا طراحی و نظارت کرده و تمام کارفرما های این پروژه هایش نیز خصوصی بوده اند. فرامرز شریفی به ندرت در مسابقات معماری شرکت کرده است اما چندین مسابقه معماری را داوری کرده است. کسب نشان پیرنیا در سال ۷۹، مصاحبه ها و پروژه های متعدد چاپ شده از ایشان در مجلات معماری، شرکت در نمایشگاه های اسکیس در تهران و لس آنجلس، تالیف کتاب معماری از دیگر رویدادهای زندگی حرفه ای ایشان میباشد.

• مروری بر برگزاری مراسم تقدیر از معمار معاصر ایرانی در سال های گذشته:

– نادر اردلان  اولین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۰
– دکتر ایرج اعتصام دومین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۱
– بهرام شیردل سومین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۲
– فریار جواهریان چهارمین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۳
– مهدی علیزاده سقطی پنجمین دوره مراسم تقدیر از معمار معاصر ایران مهر ۱۳۹۴

• زمان برگزاری مراسم: ۸ مهر ماه ۱۳۹۵

سایت مرتبط: www.memary.net
دریافت تصویر
منبع خبری: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook