شروع به کار “هشتمین اجلاس بین المللی رشد، توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی اوراسیا”

همدان میزبان هشتمین اجلاس بین‎المللی «رشد توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا» به عنوان یک رویداد بزرگ در زمینه شهرسازی و معماری است.
این اجلاس طی ۱۰ روز با حضور اساتید داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

در این اجلاس تیم‌های متشکل از دانشجویان کشورهای ژاپن، روسیه، ایران، چین، پرو، فرانسه، ترکیه و سوریه  حضور دارند و بر روی پروژه تحقیقاتی و برنامه‎ریزی مشخص شده از طرف شهرداری همدان مطالعه خواهند کرد.

دبیرخانه اجلاس به منظور استفاده از تجربیات متخصصان خارجی شرکت‌کننده در کارگاه تخصصی همدان، در نظر دارد با مشارکت گروه‌های سه نفره متشکل از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های معماری و شهرسازی در کنار متخصصان و دانشجویان مجرب خارجی و داخلی با حضور در بافت قدیمی شهر همدان به بررسی این حوزه بپردازد.

اساتید از دانشگاه‌هایی مانند شینگ‌هوا چین، پکن، شانگ‌های، تونگجی چین، هاوجونگ چین، شیان چین، ملی تفلیس، توهوکو ژاپن، تکنیکال استانبول، سامارا روسیه، ملی سئول و هنر و حفاظت ملی فرانسه در این اجلاس حضور خواهند داشت.

تاریخ های مهم:
فروم شامل دو بخش می باشد: کارگاه/کنفرانس در همدان و کنفرانس تهران. هر دو در تهران و همدان در شهریور و مهر ۱۳۹۴ برگزار می گردد.

کارگاه بین المللی همدان:
یکشنبه ۲۹ شهریور الی سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴
کارگاه بین المللی به مدت ۱۰ روز برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در همدان برگزار می گردد. دانشجویان ازایران و سایر کشورها در همدان گرد هم می آیند. در روز آخر، سه شنبه ۷ مهر نتایج کارگاه جهت ارائه در کنفرانس بین المللی همدان با موضوع محیط تاریخی گردآوری خواهد شد.

کنفرانس بین المللی همدان:
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴
در ادامه ی کارگاه دانشجویان، یک کنفرانس بین المللی در همدان با حضور متخصصان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد. نتایج کارگاه دانشجویان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کنفرانس با محوریت حفاظت و تقویت شهرهای تاریخی برگزار خواهد شد. متخصصان می بایست در روز دوشنبه ۶ مهرماه در فرودگاه تهران حضور یابند. برگزارکنندگان ایشان را از تهران به همدان منتقل خواهند کرد.

کنفرانس بین المللی تهران:
جمعه ۱۰ مهر و شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴
کنفرانس بین المللی با موضوع رشد شهری و حفاظت در هفته نخست اکتبر برگزار خواهد شد. چهارشنبه ۹ مهر، کسانی که در همدان حضور داشته اند به تهران منتقل خواهند شد.

ایران گردی:
یک شنبه ۱۲ مهر الی سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴
برنامه گردش (اختیاری) پس از کنفرانس در مورخ ۱۲ الی ۱۴ مهرماه برگزار شده و از شهرهای اصفهان و شیراز بازدید خواهد شد.

لینک مرتبط: محورهای اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook