سلسله نشست های پژوهشی «روایت شهری» در خانه هنرمندان ایران

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مجموعه نشست های «روایت شهری» یکشنبه ها ۹ و ۱۶ و ۲۳ شهریور ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
با گسترش مطالعات بینارشته‌ای و بینافرهنگی در سال‌های اخیر، فضاهای شهری و انسانی به منزله‌ی بستر وقوع رفتارهای مدنی و مدرن شهروندان مورد توجه محققان بسیاری قرارگرفته است.
ادبیات تطبیقی نیز به عنوان رشته‌ای با قابلیت برقراری ارتباط میان گفتمان‌های موجود یک جامعه، امکان و مجال مقایسه در بافتار روابط بینامتنی با رشته‌های دیگری همچون فلسفه، معماری، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و… را داده و درصدد یافتن منطق گفت‌وگو میان گفتمان‌های رایج در آن‌هاست.
این مجموعه نشست ها بر سه محور شهرخوانی، چگونگی بازنمایی فضاهای شهری و انسانی در متون ادبی و بررسی مطالعات میان¬رشته‌ای طراحی شده است؛ به‌گونه‌ای که ضمن بازخوانی نظریه‌های مرتبط با فضاهای شهری و انسانی در ادبیات، چگونگی مواجهه با شهر و فضاهای موجود در آن تشریح می شود. از سوی دیگر دوره‌ی پیش‌رو تلاشی است برای درک اینکه چگونه می‌توان در روایت شهری، تجربه‌ی زندگی شهری را مستندکرد و فضاهای انسانی را بازنمود و به شهر هویت روایی مستقل بخشید.

جلسه اول، روز یکشنبه ۹ شهریور، «احمد شاکری»، دانش آموخته ادبیات تطبیقی از دانشگاه لیموژ فرانسه و پژوهشگر مهمان پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه به موضوع فضاهای شهری و رویکردهای نقادانه ادبی و «اصغر نوری»، مترجم، کارگردان و نمایشنامه نویس به موضوع بازنمایی فضاهای شهری و انسانی در رمان می پردازند.

جلسه دوم، روز یکشنبه ۱۶ شهریور، «سینا دادخواه»، رمان نویس، به موضوع روایت شخصی از شهر می پردازد.

جلسه سوم، روز یکشنبه ۲۳ شهریور، «ابوالحسن ریاضی»، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با موضوع «شهر به عنوان پدیده ای میان رشته ای» سخنرانی خواهد کرد.

علاقه مندان برای حضور در این نشست ها می توانند روزهای یکشنبه ۹ و ۱۶ و ۲۳ شهریور ۹۳ ساعت ۱۸ به به تالار استاد غلامحسین امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه نمایند.
سایت مرتبط: www.iranartists.org

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook